PDA

View Full Version : verkrijgbaarheid Elzen hout?



jan jansen
17 juni 2011, 16:23
Oke ik weet we hebben die 2 houthandels in het westen die goud vragen voor een stukkie hout, maar buiten die 2 om waar kan ik vandaag de dag een goed stuk elzen hout kan vinden tegen schappelijke prijzen....vandaag is het me niet gelukt in fryslan...iemand een tip voor een ambachtelijk bedrijf die dit nog heeft?

fred

Ike57
17 juni 2011, 16:30
Ik weet dat het voor Friezen een hele stap is :seriousf: , maar in Stadskanaal (prov. Groningen) heb je Houthandel Noorlag.
Zij hebben, volgens hun website, elzen in voorraad. Geen idee welke prijzen ze hanteren, maar een telefoontje is gauw gepleegd.

http://www.houthandelnoorlag.nl/houtsoortenindex.htm#E

DaanW
17 juni 2011, 17:37
Oke ik weet we hebben die 2 houthandels in het westen die goud vragen voor een stukkie hout, maar buiten die 2 om waar kan ik vandaag de dag een goed stuk elzen hout kan vinden tegen schappelijke prijzen....vandaag is het me niet gelukt in fryslan...iemand een tip voor een ambachtelijk bedrijf die dit nog heeft?

fred

Heb een tijdje terug een stuk elzen in arnhem gekocht voor 36 euro (zo uit min hoofd). Kon ik qua grootte een Pbass uithalen.

jan jansen
17 juni 2011, 22:45
Ik weet dat het voor Friezen een hele stap is :seriousf: , maar in Stadskanaal (prov. Groningen) heb je Houthandel Noorlag.
Zij hebben, volgens hun website, elzen in voorraad. Geen idee welke prijzen ze hanteren, maar een telefoontje is gauw gepleegd.

http://www.houthandelnoorlag.nl/houtsoortenindex.htm#E

bedankt,

morgenvroeg een belletje aan wagen,

:rockon::rockon:

Ike57
27 juni 2011, 19:01
morgenvroeg een belletje aan wagen,

:rockon::rockon:

Is het nog gelukt met die houthandel? Ik ben eigenlijk best wel benieuwd want ik kom regelmatig in Stadskanaal maar ben er nog nooit aan toegekomen om er eens binnen te stappen.

jan jansen
27 juni 2011, 22:19
Is het nog gelukt met die houthandel? Ik ben eigenlijk best wel benieuwd want ik kom regelmatig in Stadskanaal maar ben er nog nooit aan toegekomen om er eens binnen te stappen.

Ik had ze gemailed...geen reactie. Daarna heb ik iepen (had al eens een body gemaakt van een reststuk) gehaald en voor mij is dit het ultieme hout. Het heeft de tekening van essen hout, de structuur van elzen en het gewicht van licht elzenhout.
Bovendien is het heel makkelijk bewerkbaar. Momenteel maak ik een dubbelneck telecaster van iepenhout. En als ik de info goed lees op het internet is goed gewaterd iepen een zeer stabiele houtsoort.
Voor mij niets anders weer.....:cooler::cooler:

Ike57
27 juni 2011, 22:54
Lullig dat je geen reactie kreeg. Maar, gelukkig heb je je hout!

Ik zal binnenkort toch eens even kijken bij die houthandel als ik in de buurt ben.