PDA

View Full Version : AVT 50w head + AVT412XA 200w cab



HenkDeSteen
17 juni 2011, 15:34
Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik passief op zoek naar een mooie versterker om mijn Marshall valvestate 8080 te vervangen, dit is bij voorkeur een top + cabinet van het 'niet-al-te-dure-middensegment', voornamelijk om bij optredens niet te hoeven smeken om de backline van de andere bands op de bill :soinnocent:. En uiteraard ook om een beter geluid te krijgen.

Nu kan ik toevallig van mijn neef zijn Marshall AVT50 head + 200w cab overnemen voor 400 euri, alleen nu is mijn vraag of dat een beetje een gangbare prijs is voor deze top + cab.

Zelf heb ik namelijk erg weinig verstand van versterkers en hoe de prijzen van deze serie zich 2ehands verhouden tot de nieuwprijs. Van het internet word ik ook niet veel wijzer, dus ik had gehoopt dat hier mensen zitten die mij hier wat meer over kunnen vertellen :).

Alvast bedankt!

Bijl
17 juni 2011, 17:21
Ik heb over beide versterkers gespeeld, de originele valvestate serie is niet te verslaan wat klank betreft.

My 50 cents: Beter stop je je spaarcentjes in een Valvestate top uit dezelfde serie als je 8080 combo (8100 en 8200 top geloof ik) en zet je daar een echte fullsize 4x12 van Marshall onder (1960 A ofzoiets?) en dan hoor je pas goed wat die 8100 top kan.

Misery Signals
17 juni 2011, 17:58
400 is veel teveel voor die combi, reken eerder de helft. Zo'n stacks kosten nieuw maar 500 ofzo samen.

MS