PDA

View Full Version : humbucker gedoe



zium
23 mei 2003, 18:01
ik was van plan een fender fat strat te kopen en daar vervolgens een seymour duncan JB in te zetten. ik zat ff op ibanez.com te kijken naar de gitaar die ik nu heb ( http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=GRX40, ik heb een grx70 daar zit in nek een humbucker ipv een SC pickup) en ik zag dat deze dus ook van alder is gemaakt, net als de fender strat. Als ik in m'n ibanez grx70 een seymour duncan JB zet, heb ik dan min of meer hetzelfde geluid als een fender fat strat met daarin een Seymour Duncan JB ? of denk ik nu veel te simpel ? :smile:

t zou een hoop geld schelen iig :smile:

Negative K3 fan
23 mei 2003, 18:07
als je daar in de brug positie (niet de nek dus) een JB zet krijg je zeer waarschijnlijk een geluid dat redelijk in de buurt komt van een strat ja, misschien wat minieme verschillen door de floyd enzo, maar dat slechts minimaal.

SiNiSTRaL
23 mei 2003, 18:23
sja, zelfde hoor bijna, alleen jammer dat het hout/andere materialen van die grx40 nog slechter is dan een squier :grin:

BLOK182
23 mei 2003, 18:46
Nee, ik denk wel dat je sound verbeterd, maar zo'n usa fatstrat van fender zal gewoon een stuk beter klinken.

zium
23 mei 2003, 19:10
ja neg k3 fan, ik was zowiezo van plan om em in de brug te zetten :smile:

is het eigenlijk ook mogelijk een hals van een gibson les paul op een grx te zetten of hebben die hele andere afmetingen enzo ? ik vind de gibson les paul halsjes echt extreem lekker spelen, jammer dat gibson LP's zo duur zijn

BLOK182
23 mei 2003, 19:14
Gibsons hebben gelijmde halsen, en ik denk dat een custom hals laten maken een beetje erg veel van het goede is op een grx'je.

SiNiSTRaL
23 mei 2003, 19:28
Op 2003-05-23 19:14, schreef BLOK182:
Gibsons hebben gelijmde halsen, en ik denk dat een custom hals laten maken een beetje erg veel van het goede is op een grx'je.

tenzij je ook maar gelijk je body, tremolo, elementen en alle andere electronica en hardware vervangt :grin:

BLOK182
23 mei 2003, 19:30
Koop anders een Epi LP met een Jeff Beck, met die combo heb je een hele aardige gitaar.

zium
23 mei 2003, 20:51
ja heb ik ook al aan zitten denken, maar ondanks ik de les paul erg lekker vind spelen vind ik het body een beetje een jammer, iets te klassieke vorm

ik heb begrepen uit een interview met jerry cantrell dat de L&G ASAT Rampage klinkt en speelt als een les paul, maar hij ziet eruit als een strat. zoiets wil ik wel hebben, maar die gitaren worden volgens mij niet meer gemaakt en ze zijn super zeldzaam

Ic3gl0vE
23 mei 2003, 21:27
er zijn wel meer gitaren met een dikke hals hoor. Dan moet je alleen niet meer daan Ibanez of Jackson kijken

AntY
23 mei 2003, 21:42
moet je geen jaguar/mustang muiz? :smile:

sash
23 mei 2003, 22:08
Op 2003-05-23 20:51, schreef zium:
ja heb ik ook al aan zitten denken, maar ondanks ik de les paul erg lekker vind spelen vind ik het body een beetje een jammer, iets te klassieke vorm


Nee een strat is lekker modern model...

SiNiSTRaL
23 mei 2003, 22:57
Op 2003-05-23 22:08, schreef sash:


Op 2003-05-23 20:51, schreef zium:
ja heb ik ook al aan zitten denken, maar ondanks ik de les paul erg lekker vind spelen vind ik het body een beetje een jammer, iets te klassieke vorm


Nee een strat is lekker modern model...


nep hoor, ik zei dat grapje meer dan een uur geleden tegen je door de telefoon en dan gaat ie um hier gauw neer zitten tikken
na-apert

Reindah
24 mei 2003, 09:59
Je mag mijn Amerikaanse Fender Fat strat kopen. Is een strat met 2 singlecoils en 1 humbucker. Een Seymour Duncan Pearly gates. Laat maar horen via reinderreuvers@hotmail.com

reindah

Reindah
24 mei 2003, 10:00
Hoe lang speel je al?

Akira
24 mei 2003, 10:23
Op 2003-05-23 21:27, schreef Ic3gl0vE:
er zijn wel meer gitaren met een dikke hals hoor. Dan moet je alleen niet meer daan Ibanez of Jackson kijken


Ik weet niet hoe dik een Les Paul hals is, maar de hals van mijn ibanez sz520 is best dik hoor.

http://www.levytukku.fi/ibzsz.htm

zium
24 mei 2003, 10:29
anty ik wil wel een jaguar, maar die zijn te duur en als ik er humbuckers in wil dan ben ik nog meer geld kwijt ivm ombouwen. en de mustang vind ik niet erg mooi :smile:

en reindah, ik speel vanaf eind februarie dit jaar. maar ik voel meer voor een mex of jap strat aangezien die goedkoper zijn, dan maar iets minder kwaliteit

tenzij ik em voor 40 euro mag hebben... :razz:

Reindah
24 mei 2003, 10:55
Is het dan niet zonde om allemaal geld in iets te stoppen waar je misschein over een half jaar weer een andere mening smaak over hebt ontwikkeld(eigen ervaring). Koop gewoon een strat, ga eerst 2/3 jaar je techniek goed ontwikkelen. Ik heb ook veel te snel in alle overtuiging 2 keer een gitaar gekocht, omdat dat hem was. Maar ja, je kan beter eerst een btje een basis leggen. Begin met gewoon een redelijk standaar gitaar(met humbucker), en ga er vooral zelf niet aan lopen sleutelen. Daar wordt zo een gitaar niet beter op.

O ja, ik ga niet mijn strat voor 40 euro verkopen als je er 2 dagen geleden nog 50 voor wilde geven!!;)