PDA

View Full Version : Digitech IPB-10



muziekschuur
17 juni 2011, 09:04
Digitech komt met een programmeerbaar pedalboard. (zo lees ik in mijn mail hedenmorgen). Wat opvalt is dat alle icoontjes (die de verschillende effecten aangeven) echt de plaatjes zijn van de originele effecten. Het lijkt erop dat Digitech druk aan het onderhandelen is geweest met veel kleine fabrikanten.

http://digitech.com/en-US/products/ipb-10

http://digitech.com/system/product_attachments/349/medium/iPB-10_front.jpg?1308259761

Ik ben benieuwd naar de sound. Op het gebied van gebruiksvriendelijkheid ziet het er prima uit.
Dit pedaal combineert een Ipad en een pedaalboardje trouwens...

Nielsje
17 juni 2011, 09:19
Ik zie alleen nog een DOD pedaal? Overigens is DOD tegenwoordig van Digitech. Ik zie dat ze inderdaad andere fabrikanten hebben qua sound, maar daar staan nog geen plaatjes van online.

Anyway, een touchscreen op een floorboard? Benieuwd hoe lang dat goed gaat.
Heeft wel een hoog 'my-first-sony' gehalte met zo'n handvat:

http://digitech.com/system/product_attachments/351/medium/iPB-10_open.jpg?1308259782

peter_heijnen
17 juni 2011, 09:27
Geniaal touchscreen!

Schoenen uit en je kunt eindelijk gewoon doorspelen terwijl je tweakt met je dikke teen. :)

muziekschuur
17 juni 2011, 09:31
In de mail zie ik plaatjes van fulltone produkten zoals de OCD, die staat nog niet in de lijst hieronder.

Wah:
■DigiTech® Full Range
■Dunlop® Cry Baby™ Wah
■Vox® Clyde McCoy™ Wah

Compression:
■Boss® CS-2 Compressor/Sustainer
■DigiTech® Compressor
■MXR® Dynacomp™

Noise Gate:
■DigiTech® Auto Swell Gate
■DigiTech® Noise Gate

Distortion:
■Arbiter® Fuzz Face
■Boss® DS-1 Distortion
■Boss® MT-2 Metal Zone®
■Boss® OD-1 Overdrive
■Boss® SD-1 Overdrive
■DOD® 250 Overdrive/Preamp
■DOD® Classic Fuzz™
■DOD® Gonkulator Ring Modulator
■Demeter™ Fuzzulator™
■DigiTech® Amp Driver
■DigiTech® Death Metal™
■DigiTech® Grunge®
■DigiTech® Redline Overdrive
■Electro-Harmonix® Big Muff Pi®
■Fulltone® OCD Overdrive
■Guyatone Overdrive OD-2
■Ibanez® Modified TS-9
■Ibanez® TS-808 Tube Screamer™
■Ibanez® TS-9 Tube Screamer™
■MXR® Distortion +
■ProCo Rat™
■Roger Mayer Octavia
■Voodoo Labs Sparkle Drive

Chorus:
■Boss® CE-2 Chorus
■DigiTech® Dual Chorus
■DigiTech® Glistening Chorus
■DigiTech® Multi-Chorus
■Electro Harmonix® Small Clone
■TC Electronics® Chorus
■Voodoo Labs Analog Chorus

Flanger:
■ADA™ Flanger
■DigiTech® Filter Flanger
■DigiTech® Flanger
■DigiTech® Triggered Flanger
■Electro Harmonix® Electric Mistress™
■MXR® Flanger

Phaser:
■DigiTech® Phaser
■DigiTech® Triggered Phaser
■Electro Harmonix® Small Stone™
■MXR® Phase 100

Pitch:
■Boss® OC-2 Octaver™
■DigiTech® Detune
■DigiTech® Harmony Pitch
■DigiTech® Pitch Shift
■DigiTech® Whammy™

Vibrato/Rotary:
■DigiTech® Panner
■DigiTech® Rotary
■DigiTech® Vibrato
■DigiTech® Vibro / Pan
■Unicord Uni-Vibe™

Tremolo:
■DigiTech® ScatterTrem – Dual tremolo
■DigiTech® Tremolo
■Fender® Opto Tremolo™
■Vox® Bias Tremolo

Envelope:
■DOD® FX25 Envelope Filter
■DigiTech® Auto Yah™
■DigiTech® Envelope Filter
■DigiTech® Sample & Hold
■DigiTech® Step Filter
■DigiTech® Synth Talk™
■DigiTech® YaYa™

EQ:
■3-Band EQ

Delay:
■2-Tap Delay
■Analog Delay
■Boss® DM-2 Analog Delay
■Digital Delay
■Lo Fi Delay
■Maestro™ Echoplex EP-2
■Modulated Delay
■Pong Delay
■Reverse Delay
■Tape Delay

Reverb:
■EMT® 240 Plate Reverb
■Fender® Twin Spring Reverb™
■Lexicon® Ambience
■Lexicon® Hall
■Lexicon® Room
■Lexicon® Studio

Little Jay
17 juni 2011, 09:35
Jeetje..... ik vind het wel gaaf eigenlijk...

Hoewel ik een gitarist ben die z'n gitaar rechtstreeks in z'n vintage buizen-amp plugt (heel soms met een ouderwets - want origineel - ruisende EH Phaser en krakende Vox-wah ertuseen) vind ik dit dan wel weer wat hebben.

Óf puristisch alleen maar vintage spul, óf het modernste van het modernste ;-)

(en dan ook meteen zo'n Les Paul robot-gitaar. Of een Parker Fly. Of een Steinberger! Ok, ik draaf weer door......)

dml
17 juni 2011, 12:51
Handvat???? :seriousf:
Als je even verder kijkt, zie je dat de iPB-10 een "docking station" heeft voor een iPad. Dus ja, wel een touchscreen, maar het is niet onderdeel van de iPB zelf. Een iPad die functioneert als user interface voor je pedalboard. Wel erg slim van Digitech!!

Nielsje
17 juni 2011, 12:56
Oh, nu je het zegt..

Ik weet het niet hoor. De techniek die gebruikt wordt vind ik supergaaf, maar ik vraag me af of ik ooit een podium mee op zou durven.

tomdiedom
17 juni 2011, 13:07
Oh, nu je het zegt..

Ik weet het niet hoor. De techniek die gebruikt wordt vind ik supergaaf, maar ik vraag me af of ik ooit een podium mee op zou durven.

Zeker, pils over je ipad, aaaaannnnnd... it's gone. Ga ik liever met een kastje het podium op waar de onderdelen voor een paar cent te verwisselen zijn.

arcane
17 juni 2011, 13:25
Dit ding is dus eigenlijk alleen interessant voor mensen die al een ipad hebben. want anders lijkt het me niet te betalen. Tenzij dit ding €50,- gaat kosten, maar dat lijkt me niet.
Al met al zal het denk ik een stuk duurder zijn dan een m13.

Edit

Zie net dat dit meer is dan alleen effecten, dus niet vergelijkbaar met een m13

muziekschuur
17 juni 2011, 13:33
Een comfortabele manier om W-D-W mee te spelen denk ik.

Als er nog een waterdichte overlay bij zou zitten voor het touchscreen van de Ipad, dan zou het wel eens een pittige impact kunnen hebben.

Nielsje
17 juni 2011, 13:36
Ik vind het idee erachter heel erg leuk. Wat me wel een beetje tegenstaat is de vormgeving. Allemaal ronde vormpjes, het zal ongetwijfeld sterk en stijf genoeg zijn, maar het doet wat knullig aan...

dml
18 juni 2011, 06:22
Ik vind het idee erachter heel erg leuk. Wat me wel een beetje tegenstaat is de vormgeving. Allemaal ronde vormpjes, het zal ongetwijfeld sterk en stijf genoeg zijn, maar het doet wat knullig aan...

Je hoeft je echt niet te schamen voor je vrouwelijke kant, hoor!! ;)

Mitch
18 juni 2011, 12:19
Het is wel vernieuwend. Als je goed kijkt is het gewoon een manier om modelling wat hipper te maken; het lijkt inderdaad niet geschikt voor de optredende muzikant. Maar goed, da's ook maar een minderheid, er zijn meer dan genoeg jonge bedroom warriors, die ook nog geïnteresseerd zijn in iPads om dit tot een succes te maken lijkt me.
Het visuele aspect draagt er ook ana bij dat ze het idee krijgen het 'echte' effect te krijgen. Slim hoor.

Bijl
19 juni 2011, 03:05
"Sorry jongens, ik kan niet optreden want mijn Ipad ligt nog thuis"

"Ik heb een probleem, mijn pedalboard is vastgelopen tijdens de solo"

En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen. En wat als je ipad aan vervanging toe is, maar de Ipad 4 (ofzo) is niet meer compatible? Leuk hoor.

Mitch
19 juni 2011, 11:45
Zodra je stopt met dit te zien als werktuig voor de volwassen gitarist maar het beschouwt als speelgoed voor het moderne kind is het écht geen gek ding hoor.

peter_heijnen
19 juni 2011, 12:05
Die digitech gaat natuurlijk niet op de ipad lopen noch vastlopen. Editten is waar de ipad bij komt kijken, en het bedenken van apps natuurlijk! :)

muziekschuur
20 juni 2011, 10:03
Een buizenversterker kan er tijdens het optreden ook mee ophouden...
Ik denk als deze I-pad controller voorzien wordt van een overlay zodat de Ipad tegen een toevallig glas bier kan, deze controller een leuk ding kan zijn.

Ik gebruik nu Guitar rig 4 thuis. En ik ben verbaasd over de geluidskwaliteit. Zo goed. En met mijn FCB1010 kan ik snel schakelen tussen patches en bedien ik stompboxes, wah en volume. Het is erg comfortabel om ervaring op te doen met bijvoorbeeld twee distortions achter elkaar (zoals de Steve Vai Gemini).

De High White is een Hiwatt emulatie en klinkt dicht bij mijn Floyd. Maar om die toon te halen met de Floyd moet ik m'n kop er bijna afblazen en nu heb ik die toon bij een laag volume....