PDA

View Full Version : Suzuki gitaar ?!



lastunas
17 juni 2011, 08:54
Weet iemand iets meer over een Suzuki gitaar ? Meer bepaald een Suzuki Supersounds brazen picker professional. Het betreft een copy van een explorer model.

budje
17 juni 2011, 09:09
Ik weet dankzij google dat Lordbizarre er een heeft, hij heeft erbij staan 80's, made by greco. Mooi dingetje

http://www.rock.webbuilder.hostbasket.com/images/Suzuki%20SuperSounds%20brazen%20picker%20professio nal%2080s%20%2090%20%20lb(1).JPG

muziekschuur
17 juni 2011, 09:50
Dat is meestal prima spul en erg ondergewaardeerd.

budje
17 juni 2011, 09:56
ik word nieuwsgierig nug... heb je er een? wil je er een? heeft je buurmans zwagers neef er een?

Ik kan niet tegen halve vragen :seriousf:

ellisvertellis
17 juni 2011, 10:46
Is dat dezelfde bouwer als de "Grand Suzuki" gitaren? Ik ken iemand die ze verzamelt. Zitten echt goeie gitaren tussen!

Noid
17 juni 2011, 15:10
Via de zoekfunctie moet je meer oude topics over suzuki kunnen vinden. Ik heb er zelf 2, 'n les paul model en een strat en daar eerder over gepost. Er is niet veel info over te vinden op t internet. Het zijn goede gitaren. Als je hem kunt kopen: doen, krijg je geen spijt van.

lastunas
17 juni 2011, 18:35
Vond het een coole gitaar en normaal is er morgen eentje van mij !
Bedankt voor de reacties

munkie
18 juni 2011, 15:28
Bij mijn beste weten enz.

K. (Kiso) Suzuki was(/is?) een gerespecteerde bouwer van akoestische gitaren, onder zijn eigen merk en submerken als Takeharu. Op zekere dag wilde Kiso ook wel eens wat elektrieke planken aan zijn assortiment toevoegen, daartoe vervoegde hij zich bij de beroemde Fujigen fabriek, bekend van o.a. Ibanez, Greco, de Roland GS gitaren enz.

Vaak is de familie gelijkenis met Ibanez wel duidelijk, ik heb wel Blazer achtigen gezien. Ik heb zelf een Grand Suzuki die uit de verte wel wat weg heeft van een ST50 (Studio). Er is ook een Jarock (Jaap, Rob en Koos volgens een MP aanbieder) gitaar die er sterk op lijkt. Prima gitaar overigens.