PDA

View Full Version : Probleem met volume - Marshall valvestate 8080



Patrick89
16 juni 2011, 22:44
Hallo allemaal,

Ik heb een Marshall VS 8080 (80 watt) versterker staan met een volume probleem. Op het clean channel werkt de versterker perfect, zodra ik naar het boost channel overschakel is het volume vergelijkbaar met een 10 watt versterkertje.

Ik heb de potmeters gecontroleerd en de buis (ECC83) al vervangen, maar het probleem bestaat nog steeds.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedank!

master99
17 juni 2011, 07:43
Check of alle onderdelen nog goede soldeerverbindingen op de print hebben. Bij dit type versterker worden vaak onderdelen losgetrild. Vooral de elco's en vermogensweerstanden zijn hieraan onderhevig. Controleer ook de send/return jacks.

Gr,
Erik

cluseau
17 juni 2011, 10:06
Ik heb de potmeters gecontroleerd en de buis (ECC83) al vervangen, maar het probleem bestaat nog steeds.


Potmeter zal het probleem niet zijn, het boost signaal wordt omgeleid via de buis en een appart stuk elektronica waar je fout in zal zitten. Kan van alles zijn natuurlijk, verlopen weerstanden, lekke cap's, defect opampje, etc. Check vooral je buisinstelling. Je kan er alleen achter komen door te meten. Het enige wat je simpel kan doen is de buis wisselen en die kans heb je al benut.


Frans.