PDA

View Full Version : Jullie mening ivm Gibson Les Paul Studio



archerterror1
16 juni 2011, 21:39
Hallo allemaal!
Ik ben er ondertussen volledig uit welke gitaar ik zal aanschaffen. Het wordt geen tweedehands maar wel een gloednieuwe LP Studio!
Nu, kunnen jullie mij raad geven ivm bespeelbaarheid, waar zeker en vast op te letten als ik op zoek ben naar 1 en in welke specifieke Studio naar jullie mening het beste is?
Het zal een gitaar worden die tussen die 600 en 1100 euro mag kosten, maar als het 1 van 1000 wordt, wil ik wel de meerwaarde ervan kennen tov 1 van 600. Iemand concrete tips/hulp?

Wat ik mij ook afvraag is wat de essentie is in het prijsverschil van de Standard en Studio, ligt het aan de houdsoorten, of gewoon aan de naam,...?

Ty!

bass blom
16 juni 2011, 21:41
een studio is kaler, geen binding om body en neck.
minder sjiek, maar kan net zo goed een prima plank zijn.
vaak ook met gigbag in plaats van een case.

Epiphoneee
16 juni 2011, 22:51
Inderdaad. Standard is sjieker. Standard heeft binding om de body en de neck, en uiteraard is de kwaliteit van alles wat beter. Studio is kaler, maar is nog steeds een goede gitaar. Maar de studio's varieren van 600 euro tot 1400 dus daar zit ook weer kwaliteitsverschil in. De standard's beginnen (volgens mij!) bij de 1600. Behalve SG's, je hebt al een standard SG voor 1050 euro.

Studio's zijn over het algemeen goede gitaren. Prima voor hun geld. Mocht je toch twijfelen tussen welke studio, dan zou ik die nieuwe goldtop met P90 nemen. Ik heb hem nog nooit bespeeld maar van de specificaties ga ik behoorlijk kwijlen.

Je hebt trouwens ook die Jonas Brothers (BLEGH) Melody Maker. (hoe durven ze de MM zo te schande te zetten!). 2 P90 pickups, full-size Gibson headstock, vintage white kleur, en handtekeningen op de slagplaat. Nou slagplaat losschroeven, bewaren, nieuwe opzetten. Refinish (of juist niet, als je zijn waarde wilt behouden) en je houd een heel mooie gitaar over.

bat
16 juni 2011, 23:20
De standard en de studio zijn beiden een andere benadering van dezelfde gitaar. De Studio is de no-frills, sobere uitvoering, de Standard heeft meer bling. Naast de al genoemde ontbrekende bindingen heeft de studio ook een dunnere body en is de maple top ook iets dunner (en sommige Studio's hebben geen maple top). Qua hardware verschilt het per versie, sommige hebben de zelfde pickups als de standard, andere niet. Al vaker is gezegd: ze klinken beide anders, zonder meteen te kunnen zeggen dat de één beter klinkt dan de ander.

Je hoeft je zeker niet bekocht te voelen met een Studio, je moet ze wel proberen want net als bij elk type gitaar zijn er betere en mindere, maar al met al zijn het gewoon value for money gitaren, prima keuze als het uiterlijk vertoon van de Standard geen must is.

Ikzelf heb een Faded Worn Brown (2011 model) en vind het een toppertje voor de 650 euro die hij moest kosten.

Sjit86
16 juni 2011, 23:23
Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan. Ik ben toen naar de muziekwinkel gegaan en heb daar zoveel mogelijk gitaren getest. Ben begonnen met de gitaar waar ik voor kwam, een les paul studio faded. Ik was redelijk onder de indruk van het geluid. Toen maar eens een standard gepakt, deze klonk naar mijn mening toch echt een heel stuk lekkerder dan die studio faded, maar is dan ook meer dan €1000 duurder. Toen ook maar eens een "gewone" studio uit het rek gehaald en deze getest. Deze klonk naar mijn mening ook beter dan de faded. Dus wist toen al wel dat het de faded niet zou worden. En ik vond de standard niet heeeel veel beter klinken en dus het extra geld niet waard. en heb dus uiteindelijk voor De studio gekozen

Wat ik met dit alles wil zeggen is dat het toch altijd je eigen smaak blijft wat jij het beste vindt klinken. En zou ik je dus ook willen adviseren om zoveel mogelijk te gaan testen.

HaroldA
16 juni 2011, 23:28
Ik kan persoonlijk niet met de faded's overweg. Ik vind ze goedkoop aanvoelen en de halzen zijn clunky dik en stroef.

Geef mij maar een mid-90's Studio met ebben toets! :ok:

bass blom
16 juni 2011, 23:48
Geef mij maar een mid-90's Studio met ebben toets! :ok:

mee eens ja!!

Bijl
16 juni 2011, 23:48
Er zijn Les Paul Studios met een ebbenhouten toets. Daar zou ik voor gaan. Rosewood (wat is dat in het Nederlands?) vind ik toch minder lekker spelen en ziet er niet mooi uit op een LP

HaroldA
16 juni 2011, 23:50
Er zijn Les Paul Studios met een ebbenhouten toets. Daar zou ik voor gaan. Rosewood (wat is dat in het Nederlands?) vind ik toch minder lekker spelen en ziet er niet mooi uit op een LP

Zijn er ook nieuwe Studio's met ebben toets? De TS shopt liever niet 2e hands (wat ik overigens wel aan kan raden).

bass blom
16 juni 2011, 23:56
http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=f6aadfeebf4eb84b9a91c06f0075dce7&KF=on&gk=gieglp&oa=ala&bn=GIBSON&pr=800a1200&wgfid1=7572&wgf7572=&wgfid2=9342&wgf9342=&wgfid3=9343&wgf9343=&wgfid4=7574&wgf7574=Ebony&wgfid5=7573&wgf7573=&wgfid6=9347&wgf9347=&wgfid7=9348&wgf9348=&wgfid8=9349&wgf9349=

HaroldA
16 juni 2011, 23:59
http://www.thomann.de/nl/search.html?xsid=f6aadfeebf4eb84b9a91c06f0075dce7&KF=on&gk=gieglp&oa=ala&bn=GIBSON&pr=800a1200&wgfid1=7572&wgf7572=&wgfid2=9342&wgf9342=&wgfid3=9343&wgf9343=&wgfid4=7574&wgf7574=Ebony&wgfid5=7573&wgf7573=&wgfid6=9347&wgf9347=&wgfid7=9348&wgf9348=&wgfid8=9349&wgf9349=

Wow! :eek: €1100,-. Daar kun je wel twee 2ehandse van kopen!

macwilliams
17 juni 2011, 00:21
Ik kan het mis hebben maar de studio's van mid '90 hebben geen ebben toets. Ik heb twee studio's uit begin '90 en die hebben het wel.

bass blom
17 juni 2011, 00:34
tot 92 geloof ik ook ja

Midwolda
17 juni 2011, 06:05
Er zijn Les Paul Studios met een ebbenhouten toets. Daar zou ik voor gaan. Rosewood (wat is dat in het Nederlands?) vind ik toch minder lekker spelen en ziet er niet mooi uit op een LP

Palissander.
Dat is er van vrij lichtbruin tot heel donkerbruin toe, bijna altijd met een duidelijke nerf er in.
Ebben is nagenoeg zwart en daarvan zie je de fijne nerf vrijwel niet.

Hier staan een The Paul uit '78 met ebben toets en een Studio uit '99 met een erg donkere palissander toets.
Ik vind (!) ebben iets beter klinken, het heeft wat meer attack en het lijkt wat helderder,
maar palissander is mooier om te zien en geeft meer gevoel door aan m'n vingers.

Overigens heeft een Standard het voor mij net niet: als uiterlijk telt, ga dan voor de Custom.

bat
17 juni 2011, 08:11
Ik kan persoonlijk niet met de faded's overweg. Ik vind ze goedkoop aanvoelen en de halzen zijn clunky dik en stroef.
De "lak" is anders, dat klopt wel, maar goedkoop aanvoelen, hals clunky en stroef, ik herken het niet. En ik ben nog wel die skinny gevallen van Fender gewend... ;)

Het is beslist smaakgebonden, daarom: proberen.


Overigens heeft een Standard het voor mij net niet: als uiterlijk telt, ga dan voor de Custom.
En zo gaan we van de Studio naar de Standard en door naar de Custom... ;)

HaroldA
17 juni 2011, 09:39
tot 92 geloof ik ook ja

Ah, tot de kwart-90's dus! :ok:

Maar de TS heeft een keuze: €1100,- voor een nieuwe Studio neertellen, of voor een 2ehands (90's) Standard.

...of voor 2 kwart-90's Studio's met ebben toets.

iWishmaster
17 juni 2011, 09:49
Ikzelf heb een Faded Worn Brown (2011 model) en vind het een toppertje voor de 650 euro die hij moest kosten.

Even tussendoor: Worden die nog gemaakt? En zijn ze ook nog volledig chambered? Jaren geleden eens op gespeeld en nog altijd de fijnste Les Paul die ik ooit vast heb mogen houden (incl. nieuwe customshoppers, oude japanners etc.).

macwilliams
17 juni 2011, 11:33
Even tussendoor: Worden die nog gemaakt? En zijn ze ook nog volledig chambered? Jaren geleden eens op gespeeld en nog altijd de fijnste Les Paul die ik ooit vast heb mogen houden (incl. nieuwe customshoppers, oude japanners etc.).

Gisteren hing er noh een bij feedback Apeldoorn en die was chambered maar daar hingen twee P90's in. Die was ook van dit jaar.

The Running Man
17 juni 2011, 11:53
Ik kan persoonlijk niet met de faded's overweg. Ik vind ze goedkoop aanvoelen en de halzen zijn clunky dik en stroef.

Geef mij maar een mid-90's Studio met ebben toets! :ok:

Hallelujah,

Ome Keith heeft een '93 er met ebben toets en die is echt ziek goed:rockon:

bat
17 juni 2011, 12:00
Even tussendoor: Worden die nog gemaakt? En zijn ze ook nog volledig chambered? Jaren geleden eens op gespeeld en nog altijd de fijnste Les Paul die ik ooit vast heb mogen houden (incl. nieuwe customshoppers, oude japanners etc.).
Volgens mij wel. Inderdaad: chambered, waardoor ie een stuk lichter voelt dan je zou denken. Tegenwoordig weer met maple top, ze zijn een tijdje volledig mahonie geweest.

Ik heb 'm in maart bij Feedback Apeldoorn gehaald. Overigens geloof ik meteen dat je zeker bij deze gitaren wel eerst moet proberen, ik heb in ieder geval een hele fijne getroffen (vind ik zelf).

archerterror1
17 juni 2011, 12:12
Ik ben blij dat dit een erg actief forum is waar je werkelijk iets aan hebt :-)

Een vriend van me zei ook dat ebben toetsen mooier klinken voor hem, en ik zal dus sowieso wel eentje met ebben toetsen zoeken :-)
Ook MOET het een zijn met humbucker, ik vind persoonlijk als je een LP koopt dat die humbuckers toch zeer belangrijk zijn voor de specifieke sound van een LP.
Over het feit om één op bijvoorbeeld marktplaats te bestellen die zo'n 300 euro kan goedkoper zijn in prijs... Is de kans niet groot dat je een miskoop doet? En hoe controleer je of alles er op zit zoals de verkoper zegt? Ik vertrouw dat eigenlijk niet echt, een 2de hands kopen. Als je me kan overtuigen... shoot!

Agent_Smith
17 juni 2011, 12:19
tot 92 geloof ik ook ja

'93 ook nog :)


Dat 'Studio' en 'Standard' twee namen zijn voor dezelfde gitaar is dus onzin. De één is wat meer basic, de ander wat luxer. Hardware en uitvoeringen kunnen ook verschillen. Kortom: het zijn niet dezelfde gitaren. De één is ook niet per definitie beter dan de andere. Een instapmodel en topmodel van een bepaalde auto noem ik persoonlijk ook niet 'dezelfde auto'.

Anyway: je moet ze natuurlijk gewoon allebei hebben ;-)

bat
17 juni 2011, 12:29
Dat 'Studio' en 'Standard' twee namen zijn voor dezelfde gitaar is dus onzin. De één is wat meer basic, de ander wat luxer. Hardware en uitvoeringen kunnen ook verschillen. Kortom: het zijn niet dezelfde gitaren. De één is ook niet per definitie beter dan de andere.
Volgens mij is er niemand in dit topic die dat beweert. Zoals ik al zei: het zijn twee benaderingen van hetzelfde model.


Een vriend van me zei ook dat ebben toetsen mooier klinken voor hem, en ik zal dus sowieso wel eentje met ebben toetsen zoeken :-)
Mwoach, probeer het nou eert maar eens, de één zweert erbij, de ander merkt het verschil nauwelijks.


Over het feit om één op bijvoorbeeld marktplaats te bestellen die zo'n 300 euro kan goedkoper zijn in prijs... Is de kans niet groot dat je een miskoop doet? En hoe controleer je of alles er op zit zoals de verkoper zegt? Ik vertrouw dat eigenlijk niet echt, een 2de hands kopen. Als je me kan overtuigen... shoot!
Makkelijk natuurlijk: de gitaar ophalen en niet laten versturen. Zeker een tweedehands gitaar zou ik niet snel kopen zonder hem eerst gezien en bespeeld te hebben. Maar er is echt niks mis met een tweedehands gitaar kopen. Als je al even gitaar speelt merk je echt wel of de basics kloppen, tsja en voor de rest kun je altijd even de foto's hier laten zien, genoeg kennis aanwezig om je dan te helpen.

Bijl
17 juni 2011, 15:51
Ik ben blij dat dit een erg actief forum is waar je werkelijk iets aan hebt :-)

Een vriend van me zei ook dat ebben toetsen mooier klinken voor hem, en ik zal dus sowieso wel eentje met ebben toetsen zoeken :-)
Ook MOET het een zijn met humbucker, ik vind persoonlijk als je een LP koopt dat die humbuckers toch zeer belangrijk zijn voor de specifieke sound van een LP.
Over het feit om één op bijvoorbeeld marktplaats te bestellen die zo'n 300 euro kan goedkoper zijn in prijs... Is de kans niet groot dat je een miskoop doet? En hoe controleer je of alles er op zit zoals de verkoper zegt? Ik vertrouw dat eigenlijk niet echt, een 2de hands kopen. Als je me kan overtuigen... shoot!

Mijn LTD WA-600 heeft een ebbenhouten toets, over het verschil in klank kan ik weinig zeggen omdat die toets op een Esdoorn hals is geplakt, bij een LP is de hals van Mahonie (duh!). De bespeelbaarheid lijkt er wel op vooruit te gaan door de dichtere nerf.

Als het waar is dat een Ebben toets meer attack geeft denk ik wel dat een LP daar, naar mening/smaak, beter van gaat klinken. Het is natuurlijk allemaal puur persoonlijk en afhankelijk van de muziek die je maakt en de spullen waar je over speelt. Mijn ervaringen met volledig mahonie gitaren en pallisander toetsen zijn dat ik ze iets te zompig vind klinken, waarbij ik denk dat het vooral de houtsoort van de hals is die het verschil in attack geeft.

Een gitaar via internet/marktplaats kopen kan je beter ophalen en cash afrekenen. 100% veilig en je ziet wat je koopt. Zeker als het een tweedehands is van een particulier.

Ik ben zelf wel voorstander van het kopen van tweedehands, je moet dan wel iets beter zoeken, en vooral meer geduld hebben. Hou rekening met de reisafstand als je twijfelt, een mooi exemplaar dicht bij huis halen moet met een LP wel lukken hoor. Vraag vooraf naar eventuele schade en detailfoto's daarvan. Een Gibson LP is toch redelijk consistent wat kwaliteit betreft.

Agent_Smith
17 juni 2011, 16:23
Volgens mij is er niemand in dit topic die dat beweert. Zoals ik al zei: het zijn twee benaderingen van hetzelfde model.


Excuus, ik zie nu dat ik verkeerd gelezen had. Dacht dat er 'benamingen' stond. Ben denk ik een beetje dileksies :D
Maar in dat geval ben ik het wel met je eens ja. Het is niet dezelfde gitaar; wel een andere uitvoering van hetzelfde model. :)

Mitch
17 juni 2011, 17:27
Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat er nu een conclusie komt dat je wel een Studio met ebben toets móet hebben omdat dat de betere is. Ik weet dat er genoeg forumleden zijn die weten dat dat niet alleen aan de toets ligt, maar hoe het nu gebracht wordt... komt het wel zo over. Beetje jammer.
Een ebben toets geeft een iets andere bespeelbaarheid en een iets andere sound. Andere frets zijn daar echter veel belangrijker voor. Maar goed, die zijn op LP Studio's en Standards in principe gelijk.
De strekking was meer dat Studio's uit die periode als 'goed' worden ervaren. Ik lees dat vaker en deel de ervaring gedeeltelijk, maar vind het per definitie onzin om een bepaalde periode van gitaren 'goed' te vinden. Andersom kan ik nog een beetje in komen, omdat soms in een bepaalde periode bepaalde inferieure bouwtechnieken werden gebruikt. Maar dan nog kan een gitaar nog wel eens prima klinken, als is -ie uit de 'foute' periode.
Dus om nou te doen alsof een Studio pas goed is als -ie uit begin 90 komt en een ebben toets heeft? Nèh.

CID-Gibson
17 juni 2011, 18:40
Beste vrienden

Ja wat kan ik nu vertellen over een Gibson waar je geld aan geeft of een goedkope Gibson.
Ik heb er een die meer dan 30 jaren oud is, zo een waar heel de wereld over gaat kletsen.
Op de eerste plaats heb je een auto met opties of zonder, dit is ook zo met de Gibson het zijn de onderdelen die een Gibson duur maken. Kijk een studio is gewoon goed van klank “als je het verschil horen kan?.” En een Gibson van 4762euro is ook goed “lol” maar daar kan je uren over door kletsen.

Op de eerste plaats, waarvoor ga je dit ding gebruiken voor in je “Studio”?.

Of wil je ook wel eens dat de wereld je met dit ding ziet staat op het podium? In dit geval denk ik ook niet dat al die luisteraars gaan zeggen kijk die daar met da studio gitaartje van Gibson “lol”.
Je hebt er verschillende kleuren in en er zijn er al voor 1099euro beste vriend, en dan moet je al goed kijken of je er geen van 4000euro in je pollen hebt, kijk als je als fan naar een groep gaat kijken, en de Gitarist waarvan je fan bent speelt op zo een van 1099euro, ik luister altijd naar de muziek die ze maken of die nu een van 1099euro in zijn pollen heeft of een van 10.000euro “lol” maakt mij geen reet uit.
Het gaat hier over prijs en kwaliteit verhouding, dok je meer heb je meer, en dan de klank van een studio komt overeen met die van een gemiddelde goede gitaar van een ander merk.
En ik denk ook niet dat “Lester William Polsfuss” zich in zijn graf er nog zorgen over maakt of je die nu goed vind of niet. Een ding weet ik goed moesten ze nog dezelfde onderdelen gebruiken dan in zijn tijd was die Gibson onbetaalbaar geworden en moest je nu voor zo een van 4.000euro een hoop meer dokken.
En heb je al eens gezien wat er toen op die dingen als onderdelen zat, dan kocht je ze nog niet voor 200euro “lol” de gitaarwereld zit in een evolutie net zoals dit is met alles.
en als na een tijdje volgens jou een upgrate nodig is starten met die hap dan heb je toch al de body “lol” en een paar goede snaren, voor de rest kan je met zo een Gibson nog alle kanten op.
Je gaat toch ook niet uren kletsen over welke kleur van klank iemand anders mooi vind “volgens mijn Gitaarverkoper stem ik mijn gitaar altijd een toon te hoog af “lol” wat weet die daar nu van omdat die een paar nummertjes van uit zijn bol kan spelen, op de vraag wanneer zijn CD op de markt komt heeft die ook geen antwoord.

Groetjes

macwilliams
17 juni 2011, 21:23
...

Nou doetie'ut weer.

nickofzo
17 juni 2011, 21:49
doe me een "lol" :soinnocent:

http://www.vriese.nl/producten/10069/Gibson_Les_Paul_Studio_50_s_Tribute_Ebony.html

en zoiets dan? (of is ie al voorbij gekomen?)

Mitch
17 juni 2011, 21:54
Ik dacht dat alleen pubers hier irritant konden strooien met niet werkende smilie codes als :X , maar blijkbaar is er ook "lol" geresrveerd voor oudere jongeren.

nickofzo
17 juni 2011, 22:03
“volgens mijn Gitaarverkoper stem ik mijn gitaar altijd een toon te hoog af “lol” wat weet die daar nu van omdat die een paar nummertjes van uit zijn bol kan spelen, op de vraag wanneer zijn CD op de markt komt heeft die ook geen antwoord.


ik snap dit gedeelte niet zo, te hoog als in toonhoogte? of te hoog in actie? anders zou ik een stemapparaat overwegen..

macwilliams
17 juni 2011, 22:04
Oh Cid, de mijne is trouwens 40 jaar oud. Ik hoop alleen dat niet de hele wereld er over kletst "lol"

Heel het nut van je reply ontgaat me. "lol"
Je laat heel graag weten dat je er een van een bazilllian€€€ gaat kopen "lol"
Je bent dus ook nog een een anfanger die merkengeil is "lol"
Enz enz enz "lol"

Meaning?

macwilliams
17 juni 2011, 22:09
Volgens mij wel. Inderdaad: chambered, waardoor ie een stuk lichter voelt dan je zou denken. Tegenwoordig weer met maple top, ze zijn een tijdje volledig mahonie geweest.

Ik heb 'm in maart bij Feedback Apeldoorn gehaald. Overigens geloof ik meteen dat je zeker bij deze gitaren wel eerst moet proberen, ik heb in ieder geval een hele fijne getroffen (vind ik zelf).


Hing die P90 variant er toen ook? Ik vond hem rete gaaf en moest me echt inhouden om ook die niet te kopen.

CID-Gibson
18 juni 2011, 13:20
Mitch beste moekke heeft visjes gebaken

snap deze forum hier niet, zit hier te zeuren over ik ga een Gitaar kopen ...... kun je mij helpen, is da hier een reclame forum voor gitaar verkopers lol en ik wil hier gewoon geen icontjes beste.

En het zijn hier ook altijd dezelfde die met "dezelfde" opmerkingen komen zeuren.

En dit van die gitaar, kom maar eens op mijn cam kijken dan kan je je ogen uitjanken benst, dan weet je direct wie een puber is snotneus.

En Mac ik had al een gitaar toen jij nog in je broek deed, ik beginner? dream on beste, als ik hier zoals iedereen zoveel tijd had om te zeuren heb ik dan nog tijd voor mijn gitaar lol "zeuren en nog eens zeuren "moet ik deze of deze gitaar kopen" bla bla bla Help ik koop nooit een gitaar omdat ik hier al 60 jaren aan het zeuren ben dat ik er een ga kopen, zielig......

En dan die vragen is dat een goede gitaar, ik heb eens een vraag aan jullie zijn jullie wel goed genoeg voor de gitaar?.
Denk daar eens GOED over na, beste kinderen, ik heb een dag terug een solo van mij geupload naar iemand op mijn messenger, het was volgens hem al heel goed, en wat gooit die mij binnen een linkje van een groep, ik wacht nog altijd op iets van hemzelf "zonder icon"

O en ik was deze week nog in de USA om te kijken of ik die gitaar van Elvis niet kan kopen "grapje"

jonge jonge :cooler:

geert1976
18 juni 2011, 13:37
Mitch beste moekke heeft visjes gebaken

snap deze forum hier niet, zit hier te zeuren over ik ga een Gitaar kopen ...... kun je mij helpen, is da hier een reclame forum voor gitaar verkopers lol en ik wil hier gewoon geen icontjes beste.

En het zijn hier ook altijd dezelfde die met "dezelfde" opmerkingen komen zeuren.

En dit van die gitaar, kom maar eens op mijn cam kijken dan kan je je ogen uitjanken benst, dan weet je direct wie een puber is snotneus.

jonge jonge :cooler:

Aan je manier van onzinnig posten, spelfouten, interpunctiefouten en fouten in je zinsbouw, lijk jij inderdaad een simplistische snotneus.:)

Ik begrijp helemaal niets van je motiveringen in je geplaatste posten.

Dennis_Ajax
18 juni 2011, 13:52
Ik begrijp zulke mensen nooit. Kan me niet voorstellen dat iemand van de leeftijd van mijn vader zo sneu is om dit te posten. Ik had mn vader dan allang laten opnemen.

Of het is iemand van eind 20 begin 30. Ook dan is het sneu, ook voor zichzelf want lijkt me dat ie geen sociaal leven kent als je je ook zo voordoet in realiteit

CID-Gibson
18 juni 2011, 14:16
Beste

Kijk ik zie gewoon de zin niet in van wat jullie allemaal kletsen.
Sorry, ik speel gewoon gitaar, en daar heb ik genoeg aan.
En wie of wat ik ben, je zit er totaal naast.

En ze zoeken nog zo iemand als jullie bij AC/DC maar dan wel niet op het podium he.

Maar nog de groetjes kinderen.

Mitch
18 juni 2011, 14:27
O wacht, het is George Kooijmans die zich verveelde! Tja, daar kunnen wij niet tegenop.
Maar effe serieus en met alle respect voor leeftijd en ervaring: het leest gewoon lastig met al het gebrek aan punten en komma's en een overvloed aan "tags" etc. Dat was alles. Het hele verhaal was ook niet zo duidelijk. Als je dan zo'n lange post plaatst kun je commentaar verwachten. Da's in het echte leven ook zo, kom je vers binnen en begin je met een heel verhaal krijg je gefronste wenkbrauwen. U als deskundige van het leven moet dat herkennen.

CID-Gibson
18 juni 2011, 14:37
Beste

Ik heb Woordselectie kan er zelf ook niks aan toen, en ik heb maar een ding in mijn leven "voor de rest iedereen verloren" en dat is muziek en mijn gitaar. ben niet sociaal persoon.

Ik denk soms dat mijn Gitaar me wel kan verstaan en de mensen niet, kan ook ikzelf zijn maar, maar na een lange ziekte heb ik nog alleen vertrouwen in mijn gitaar.

moest ik iemand geraakt hebben Sorry.

geert1976
18 juni 2011, 15:13
O wacht, het is George Kooijmans die zich verveelde! Tja, daar kunnen wij niet tegenop.
Maar effe serieus en met alle respect voor leeftijd en ervaring: het leest gewoon lastig met al het gebrek aan punten en komma's en een overvloed aan "tags" etc. Dat was alles. Het hele verhaal was ook niet zo duidelijk. Als je dan zo'n lange post plaatst kun je commentaar verwachten. Da's in het echte leven ook zo, kom je vers binnen en begin je met een heel verhaal krijg je gefronste wenkbrauwen. U als deskundige van het leven moet dat herkennen.

Ahum Mitch, gij zult Kooijmans naam niet oneerbiedig gebruiken:)

Venlonaer
18 juni 2011, 15:31
Beste

Ik heb Woordselectie kan er zelf ook niks aan toen, en ik heb maar een ding in mijn leven "voor de rest iedereen verloren" en dat is muziek en mijn gitaar. ben niet sociaal persoon.

Ik denk soms dat mijn Gitaar me wel kan verstaan en de mensen niet, kan ook ikzelf zijn maar, maar na een lange ziekte heb ik nog alleen vertrouwen in mijn gitaar.

moest ik iemand geraakt hebben Sorry.

Die gitaar is je Gibson "lol" van >4000euro? "lol". Plaats een foto, ik hou wel van mooie oude Gibby's :ok:

munkie
18 juni 2011, 15:38
Enerzijds anderzijds. Ik heb een GLPS gehad van begin jaren 90 met ebben toets, niet moeders mooiste maar hij speelde en klonk geweldig. Goed letten op kopbreuk, cracks in de neck, kromme of getordeerde neck, fretwerk, originaliteit. Straatprijs 600 a 700. Ik zie wel eens links naar Thomann enzo voor 50s tribute GLPS, nagelnieuw voor 700, goldtopjes enzo, niet slecht voor dat geld.

Altijd zelf uitproberen en checken, evt. samen met iemand met veel ervaring.

Haifisch
18 juni 2011, 15:48
Waarom worden studio's tweedehands zo goedkoop verkocht trouwens? Ze komen op MP al voor 500/600 voorbij terwijl er voor een SG Standard meestal 700/800 gevraagd wordt.

archerterror1
18 juni 2011, 17:18
Enerzijds anderzijds. Ik heb een GLPS gehad van begin jaren 90 met ebben toets, niet moeders mooiste maar hij speelde en klonk geweldig. Goed letten op kopbreuk, cracks in de neck, kromme of getordeerde neck, fretwerk, originaliteit. Straatprijs 600 a 700. Ik zie wel eens links naar Thomann enzo voor 50s tribute GLPS, nagelnieuw voor 700, goldtopjes enzo, niet slecht voor dat geld.

Altijd zelf uitproberen en checken, evt. samen met iemand met veel ervaring.

Als ik in de eerste weken wat GLPS's zie op 2de handssites waarvan ik zeg 'mooi beestje', dan zou ik het overwegen om met een goede kameraad de gitaar eens uit te gaan testen.

Wat ik wel nog afvroeg: stel dat er ooit eens iets ergs gebeurd is met de gitaar ( onder water gestaan, kopbreuk,... weet ik veel :seriousf: ), kan men dat dat perfect verbergen, maar dat de gitaar dus wel al veel schade heeft doorstaan maar dat het niet opvalt aan de sound en vorm/kleur ervan?

guitarkid
18 juni 2011, 17:19
Ahum Mitch, gij zult Kooijmans naam niet oneerbiedig gebruiken:)

Ik dacht al, waar blijft-ie...????? :)

Gr. Coos

Agent_Smith
18 juni 2011, 17:28
Als ik in de eerste weken wat GLPS's zie op 2de handssites waarvan ik zeg 'mooi beestje', dan zou ik het overwegen om met een goede kameraad de gitaar eens uit te gaan testen.

Wat ik wel nog afvroeg: stel dat er ooit eens iets ergs gebeurd is met de gitaar ( onder water gestaan, kopbreuk,... weet ik veel :seriousf: ), kan men dat dat perfect verbergen, maar dat de gitaar dus wel al veel schade heeft doorstaan maar dat het niet opvalt aan de sound en vorm/kleur ervan?

Waterschade is vrij zeldzaam en nauwelijks te verbergen. Een herstelde kopbreuk kan nagenoeg ontzichtbaar zijn, maar in verreweg de meeste gevallen is het duidelijk zichtbaar. Is ook totaal niet erg (imo), als de prijs er maar naar is. De prijs duikt in de regel met de helft naar beneden tov een zelfde exemplaar zonder breuk.
Maar het ging toch om een nieuwe Studio?

geert1976
18 juni 2011, 17:33
Een Gibson kan prima in het water liggen hoor, dat overleeft die wel, kijk de mijne:)

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-26.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-26.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-30.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-28.jpg

Agent_Smith
18 juni 2011, 17:40
Ja, dat kan zeker. Maar is hij daarom gestript naar 'naturel'? Aan de lak is het meestal niet echt te verbergen hoor. Ik doelde namelijk op serieus zware waterschade.
En als de tewaterlating te lang duurt komen de gelijmde houtdelen ook van elkaar. Dan wordt het toch echt een opknapper :)

geert1976
18 juni 2011, 17:44
Ja, dat kan zeker. Maar is hij daarom gestript naar 'naturel'? Aan de lak is het meestal niet echt te verbergen hoor. Ik doelde namelijk op serieus zware waterschade.
En als de tewaterlating te lang duurt komen de gelijmde houtdelen ook van elkaar. Dan wordt het toch echt een opknapper :)

Hij heeft 2 a 3 dagen in het water gelegen en de lak is daardoor afgebladderd, de paar restantjes heb ik zelf verwijderd.

De elementen, potmeters, bedrading, input en schakelaar hebben de beproeving overleeft met vlag en wimpel, alles werkt zonder gekraak en geruis:ok:

probeer dat maar eens met een Chinese crap gitaar

Agent_Smith
18 juni 2011, 17:49
Hij heeft 2 a 3 dagen in het water gelegen en de lak is daardoor afgebladderd, de paar restantjes heb ik zelf verwijderd.


Dat bedoel ik. Dat gaat snel hoor met de lak.

Verder kunnen ze idd veel hebben :)

archerterror1
18 juni 2011, 18:11
't ging inderdaad om een nieuwe gitaar :-)

Nuja, volgende week eens naar Piens ( in België, waar ik woon ;-) )

En euh ja, nog een vraagje: Als ik bij een grote muziekwinkel mijn gitaar zou kopen, moet ik dan voor eventuele vervangingen, als er iets kleins zou schelen of iets dergelijks ook naar die winkel? Of zou een lokaal muziekshopje ook problemen willen oplossen als de gitaar daar niet aangekocht is?

macwilliams
18 juni 2011, 18:46
Mitch beste moekke heeft visjes gebaken

snap deze forum hier niet, zit hier te zeuren over ik ga een Gitaar kopen ...... kun je mij helpen, is da hier een reclame forum voor gitaar verkopers lol en ik wil hier gewoon geen icontjes beste.

En het zijn hier ook altijd dezelfde die met "dezelfde" opmerkingen komen zeuren.

En dit van die gitaar, kom maar eens op mijn cam kijken dan kan je je ogen uitjanken benst, dan weet je direct wie een puber is snotneus.

En Mac ik had al een gitaar toen jij nog in je broek deed, ik beginner? dream on beste, als ik hier zoals iedereen zoveel tijd had om te zeuren heb ik dan nog tijd voor mijn gitaar lol "zeuren en nog eens zeuren "moet ik deze of deze gitaar kopen" bla bla bla Help ik koop nooit een gitaar omdat ik hier al 60 jaren aan het zeuren ben dat ik er een ga kopen, zielig......

En dan die vragen is dat een goede gitaar, ik heb eens een vraag aan jullie zijn jullie wel goed genoeg voor de gitaar?.
Denk daar eens GOED over na, beste kinderen, ik heb een dag terug een solo van mij geupload naar iemand op mijn messenger, het was volgens hem al heel goed, en wat gooit die mij binnen een linkje van een groep, ik wacht nog altijd op iets van hemzelf "zonder icon"

O en ik was deze week nog in de USA om te kijken of ik die gitaar van Elvis niet kan kopen "grapje"

jonge jonge :cooler:

Mooi voor je dat je al een gitaar had voordat ik überhaupt zindelijk was, fijn voor jou. Het maakt je post niet minder onsamenhangend. Het is wel te merken dat je je niet verdiept hebt voordat je reageerd.

En ga ook lekker door met de prachtige zever & jammer replys.
Ik snap dan ook niet dat je in je eigen voorstel topic suggereerd een beginner te zijn of bedoelde je wat anders? Ik kan er in iedergeval niks anders in lezen dan dat je nog maar net begonnen bent en het fijn vind dure spullen te hebben waar anderen moeten van opkijken. Ach het zal jou persoonlijke viagra zijn, ik krijg er alleen de slappe lach van.

Veel geluk met het pochen en ik zie je volgende reply met een grijns tegemoet.

archerterror1
18 juni 2011, 19:24
Keep it Easy hé gasten ( en vrouwen?? ) :soul:

Heb trouwens iets zien staan op MP: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/451836595-gibson-les-paul-studio.html?return=eJw1jF0OgyAQhO9ioo8KGFODIY29CVV aiQgbFtKmTe%2FetT9P883OzmjJ5dNKNqDkfScLNDpOy7CkBLJ p1gDG15uOawKndcLau%2Bb7UsMCx7tTvJpRpVC2Iy%2FbE2QCR uDIjQfRE86WcD8l0ocFQrzM%2BG%2BkX2OjYPR5M9FOZNcb2as 9Y%2FCl6ARzBj8KOjuKA%2B6rogLIilWgRDG83pGpPic%3D&df=1&fta=eNotkVtu5CAQRfeCNP1NAeZRqLeQLbSKh3uscXejYCfWRN n7UM78wIFLvS6EDr86ehT7%2B3r7oLWL2DE4FMd6hUvp1%2B2F ENuOMq6ATvlYFozrhn%2BXFvtcOqvbUB8Nn%2Fujvi85%2FvnE %2B5L66%2FlLybX2sTba1%2FjqC6pLa%2FtVXtpVcSGDotG9ij iUcdQolnJ2oNxoSSfyBNkfQNV4sNMBYTJARAck5VySmcFayW%2 BSMlBMYNDKToVBBdBpwEiiTgnmedYDaCYZJjvAVJu9ZSl5a08I s545IXhvjOLHUORPnikHOqNM1lnxDWTp9QCZbUl8IyEYf4IvWX EtAmnd6JmCT047Hqc6SiOKUrLGMdRMUp%2BT0jzVH3Aj9zn72M 8or6ya2B4YTm2vRqXf1vq8b7%2FZQeCfQ%2FGg48amDh8LavYS BX2K%2BPYfP0QklPj1%2Ff0PBxKYbQ%3D%3D&fta_ind=25&fs=1

( geen idee hoe ik die link kleiner krijg... help :D ) EDIT: gaat blijkbaar automatisch

Maar die gitaar trekt wel mijn aandacht...

Mitch
18 juni 2011, 19:53
De link staat ook gewoon in de advertentie hoor, aan de rechterkant ;)

Dit is het soort Studio's waardor ik zelf zooiets heb van: dan toch echt liever een Standard of niets, maar da's heel persoonlijk. Je kan pas iets zinnigs zeggen over die gitaar als je er zelf over gespeeld hebt.

archerterror1
18 juni 2011, 20:04
De link staat ook gewoon in de advertentie hoor, aan de rechterkant ;)

Dit is het soort Studio's waardor ik zelf zooiets heb van: dan toch echt liever een Standard of niets, maar da's heel persoonlijk. Je kan pas iets zinnigs zeggen over die gitaar als je er zelf over gespeeld hebt.

scheelt de sound en feeling van 'dit soort Studio's' dan zoveel van een Standard?
Want daar is het hem dus in feite om te doen... uiterlijk speelt geen rol voor mij

Mitch
18 juni 2011, 20:09
Da's al vaak genoeg gezegd: een Studio kan net zo goed of net zo slecht zijn als een Standard.

macwilliams
18 juni 2011, 20:17
De link staat ook gewoon in de advertentie hoor, aan de rechterkant ;)

Dit is het soort Studio's waardor ik zelf zooiets heb van: dan toch echt liever een Standard of niets, maar da's heel persoonlijk. Je kan pas iets zinnigs zeggen over die gitaar als je er zelf over gespeeld hebt.

En als je het budget niet hebt voor een standard dan is dit er een die een heel goed compromis kan zijn. En dan vind ik compromis dus geen denigrerend woord in deze context!

Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik kon/kan zelf geen keuze maken en heb met lede ogen mijn bankrekening zien slinken. Voordeel nu is dat ik nu de keuze heb.

CID-Gibson
18 juni 2011, 21:23
Beste vrienden of niet…..

Hoe weet je nu het beste of deze Gibson standaard zo goed is als de studio?.
Ga naar de winkel waar ze er twee hebben en probeer ze.
En al deze spullen die ik heb in mijn “muziekstudio” 4mX4m klein dus, heb ik ook niet in een maand gekocht gaan jaren overheen.
Ik rook niet ga zelden op stap, en drink geen bier.
Ik heb op het einde van de maand dan wel wat geld over voor deze dingen.
En wat is hier nu pochen aan ?.
Ik ken genoeg kerels die mijn studio zien en zeggen kijk die lakaap hier eens wat voor pro spul die allemaal heeft, ja en als die aan het zuipen is en rookt een pak sigaretten elke dag daar denkt die niet aan. Het is nu juist dit wat ik niet snap, ik heb ook een hoop CD’s “origineel” pik dus niks van het internet. Luister ook veel muziek en filmmuziek, klassiek, Rock, enz.. .
En is een Gitaar van 4000euro dan zo duur?, kijk als het je droomgitaar is heb je er wel wat voor over, SPAAR dan je geld, en KOOP ze.

Mac ik spreek wel eens met je af, zien we wel wie er dan nog aan het zeveren is?.

en die kerel die daar niet weet of hij die studio wil kopen, vetel mij even hoeveel geld je nog nodig hebt om ze te kopen die Gibson Studio dan geef ik je de rest, zo zijn we er direct uit.

Groetjes ook aan die met zijn poch reactie.

Mitch
18 juni 2011, 21:30
Back on topic, wie nog door wil drammen gaat maar per PB zijn gelijk halen.

macwilliams
18 juni 2011, 22:14
Mitch & Cid

Biertje op mijn virtuele account dan maar?
:grouphug:

BobvanKempen
18 juni 2011, 22:20
Da's al vaak genoeg gezegd: een Studio kan net zo goed of net zo slecht zijn als een Standard.

Dan mijn 2 cents: ik vind het verschil in geluid niet het verschil in prijs waard en daarbij vind ik juist de LP mooier zonder bindingen en toeters en bellen. Maar goed, ieder gek zijn gebrek zullen we maar zeggen.

archerterror1
18 juni 2011, 22:22
Bedankt voor de vele ( redelijk goede imo ) reply!

Is die Studio in jullie ogen zijnprijs waard, gewoon op het zicht, of is dit véél voor een 2de hands?
Want ik heb er zeker en vast interesse in!

macwilliams
18 juni 2011, 22:31
Bedankt voor de vele ( redelijk goede imo ) reply!

Is die Studio in jullie ogen zijnprijs waard, gewoon op het zicht, of is dit véél voor een 2de hands?
Want ik heb er zeker en vast interesse in!

Ik vind €600,- voor een goede studio die goed klinkt & fijn speelt niet veel geld. Soms kom je ze goedkoper tegen maar voor die paar tientjes zou ik niet willen wachten.

Ik zeg dus stuur die gast een mail dat je hem wil komen proberen en als hij bevalt lekker mee nemen.

BobvanKempen
18 juni 2011, 22:33
Als ik voor 600 een witte tegenkom bel ik in de auto en als het meezit rij ik een uur later terug met een witte.

macwilliams
18 juni 2011, 22:38
Als ik voor 600 een witte tegenkom bel ik in de auto en als het meezit rij ik een uur later terug met een witte.

Ik weet niet wat je van een '50 tribute met P90's vind maar er is nog een te koop in het wit. Fijne dikke '50 hals & P90's = jummie :P

BobvanKempen
18 juni 2011, 22:44
Ik weet niet wat je van een '50 tribute met P90's vind maar er is nog een te koop in het wit. Fijne dikke '50 hals & P90's = jummie :P

Zie andere post, twijfel tussen een GT en een Honey Burst. Wit is er een die ik al heel lang wil maar nooit koop omdat het wit is. Snap het zelf ook niet maar als het op gitaren aankomt ben ik nooit rationeel. Als ik het al doe ga ik overigens wel voor de Humbucker versie denk ik. Maar .... gitaar noob ik haal altijd dat gedoe met die nekken door elkaar en ga er vanuit voor het gemak dat die 50 neck meer richting mijn LP studio komt. Elementen vervang ik toch met de P94 in de nek en de Pearly Gates in de brug (het resultaat van een aantal geweldige tips in een post die ik hier een keer gezet heb).

macwilliams
18 juni 2011, 22:58
Dan zou ik voor de '60 gaan. :ok:

BobvanKempen
18 juni 2011, 23:03
Dan zou ik voor de '60 gaan. :ok:

Is het die 60 die de dikkere nek heeft? Want het liefst heb ik formaat honkbalknuppel als hals.

Mitch
18 juni 2011, 23:16
50s is dikker.

macwilliams
18 juni 2011, 23:23
Is het die 60 die de dikkere nek heeft? Want het liefst heb ik formaat honkbalknuppel als hals.

Wat Mitch dus ook al zei, de '50 heeft de dikkere nek maar die komt dus in de tribute serie alleen met P90's.

Die junior van je, bevalt die hals ?

BobvanKempen
18 juni 2011, 23:26
Wat Mitch dus ook al zei, de '50 heeft de dikkere nek maar die komt dus in de tribute serie alleen met P90's.

Die junior van je, bevalt die hals ?

Ik heb helaas geen junior hoewel ik er nog wel een zoek (zie handtekening). Ik heb 2 studio's op dit moment (1994 en 2005) en die '94 nek is dikker dan de '05 nek en dat vind ik zelf prettiger. Als ik een dunne neck gebruik is het voor het snelle werk (waarvoor ik overigens en de skills en het talent mis maar dat ter zijde) en dan gebruik ik mijn Ibanez.

CID-Gibson
18 juni 2011, 23:45
Ik heb helaas geen junior hoewel ik er nog wel een zoek (zie handtekening). Ik heb 2 studio's op dit moment (1994 en 2005) en die '94 nek is dikker dan de '05 nek en dat vind ik zelf prettiger. Als ik een dunne neck gebruik is het voor het snelle werk (waarvoor ik overigens en de skills en het talent mis maar dat ter zijde) en dan gebruik ik mijn Ibanez.

Beste

Is zoals toen je nog jong was in het een liefje ziej e soms wel dingen die je in het andere niet vond of vind grapje. En welke gitaar roept niet op je "speel met mij", die gitaar heb ik nog niet gevonden :)