PDA

View Full Version : Waarde van een 60's Eko bas...



McVenco
16 juni 2011, 12:13
Een kennis heeft me een oude Eko bas en een klein Laney versterkertje aangeboden ter overname. Hij heeft in het verleden al eens een "goed bod" gehad, maar ik heb geen idee wat de waarde van dit beestje is en wat ik er voor zou moeten geven. Het gaat volgens mij om een Eko model 1800/2, zoals in deze catalogus uit 1965:
http://www.fetishguitars.com/html/eko/catalogues/65/17.html
De pickups zijn volgens hem in het verleden vervangen door DiMarzio's.

Foto's hiero:
http://smg.photobucket.com/albums/v205/McVenco/Eko/

Wat zou een reële prijs/bod zijn voor deze Italiaanse dame?

kamiel
16 juni 2011, 14:58
het spijt me, hiermee kan ik je niet helpen. maar begin eerst al eens te denken, hoeveel vind ik ze waard, los van wat ze is, puur op hoe ze speelt/klinkt...

wietse
16 juni 2011, 14:59
ik vermoed dat iemand een dimarzio sticker over had want de elementen lijken exact op de originele.
wat verstaat hij onder een goed bod?
duimsteun en brugcover missen en mochten het niet de originele elementen zijn dat drukt de waarde nogal, ik zou hem eerst goed bekijken en open schroeven, EKO was gek op multiplex namelijk.
het is wat de gek er voor geeft, EKO gitaren uit de 60's zijn erg collectible vanwege de vaak bizarre vormen/layouts en finishes, voor basgitaren geldt dit niet zo zeer.
250/300 euro max maar pin me hier niet op vast, deze is niet meer compleet en volgens de huidige eigenaar ook niet meer origineel, dus kan nog wel eens lager uitvallen.

britsie
17 juni 2011, 09:51
Om je een idee te geven: Ik heb mijn Eko hollow-body uit 73-74 verkocht voor 250€. Die was origineel maar 1 van de 2 elementen was kapot.

Basvarken
17 juni 2011, 10:17
Dat zijn never nooit geen dimarzio elemenen die er in die Eko zitten.

Saf
17 juni 2011, 20:07
dat zijn heel zeker de originele pups die er inzitten. Bas gitaren zijn niet zo gewild als de gitaren van Eko. Er zijn nu eenmaal veel meer gitaarverzamelaars dan basgitaar verzamelaars. Ik heb een tijdje terug voor een glitter eko bas.

De vreemdere vormen of glitterplanken zijn daarvan het meest gezocht en dus het duurst.

Brugcover en duimsteun missen. Knoppen zijn niet origineel.

Ik denk tussen de 200 e nde 300 euro. Het is een beetje wat de gek er voor geeft en de markt is niet heel dik de laatste tijd. Wat is het "goede"bod wat hij er op gehad heeft als ik zo vrij mag zijn om te vragen?

Wel een erg leuke bas, ik heb momenteel even niet echt budget anders had ik wel interesse gehad zou een leuke aanvulling in mijn collectie europeanen zijn.