PDA

View Full Version : Aanschaffen



Devians
16 juni 2011, 12:02
Beste mensen,

Ik heb weer een vraagje.
Binnenkort ga ik een nieuwe versterker kopen, nou vind ik deze in nederland net iets aan de dure kant. Als ik hem via ebay (nieuw) laat importeren scheelt mij dit al een redelijk bedrag. Mijn vraag is of dit slim is om te doen?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of raden jullie het ten zeerste af, of hebben jullie nog andere suggesties waar ik het misschien wel goedkoper zou kunnen krijgen.?

Alvast Bedankt,

Vriendelijke Groet,
Jos Prins

Eygen
16 juni 2011, 12:15
Let erop dat je een versterker bestelt uit een land met dezelfde netstroom... Als je uit de US bestelt bijvoorbeeld zit er in die versterker een trafo gemaakt voor 110 V AC. In Nederland hebben we 230 V AC dus daar gaat je trafo.

Als je in de EU iets koopt heb je geen importbelasting, dus dan zou het de moeite wel waard kunnen zijn.

Devians
16 juni 2011, 13:11
Het betreft wel de US, maar is dat probleem ook het geval bij de volgende versterker:

http://www.musik-schmidt.de/images/product_images/popup_images/Ampeg-PF-350_1.jpg

Hier zit ook nog een switch op (boven de powerknop) zodat je kunt kiezen tussen 115 (waar die op staat op deze afbeelding) en 230 volt..

Eygen
16 juni 2011, 13:22
Niet alle versterkers hebben dat, dus ik vond het niet de moeite om te vermelden. Oudere computers hebben ook zo'n switch. Gek genoeg nu niet meer zo vaak.

Maar goed, als je deze koopt, vindt jij het de moeite waard? Hou er rekening mee dat je importbelasting krijgt (kan totaal zo'n 30% van het aankoopbedrag zijn, maar pin me daar niet op vast) en veel verzendkosten betaalt. Vaak is het dan goedkoper om in Nederland iets te kopen. Bovendien is het even wachten tot je m krijgt.

Ik weet niet hoe graag jij die versterker wil. Ik zou zeggen reken eerst uit hoeveel je nou eigenlijk kwijt bent...

Devians
16 juni 2011, 13:54
De verkoper zei dat het 269 USD zou kosten (via UPS). Dat is ongeveer 190 euro. Inclusief verzendkosten ben ik nogsteeds €130 goedkoper uit..

Maar ik weet niet of jullie toevallig een goedkope winkel in Europa weten, bijv eentje in Tsjechië of zoiets.?

bass blom
16 juni 2011, 14:07
reken je de btw en invoerrechten mee?

Devians
16 juni 2011, 15:09
Hoe zit dat dan precies.?

Want ik betaal de verkoper die 190 euro aan verzendkosten.
Wat komt er dan voor mij nog bij.?
De btw zit daar toch al gewoon bij in als ik het via ebay koop.? Of begrijp ik het verkeerd.?

bass blom
16 juni 2011, 15:15
als je buiten de EU koopt komen er invoerrechten en btw bij
bij mekaar iets van 23% ongeveer geloof ik.
zoek maar even op: invoerrechten hier, is veel over te vinden.

Devians
16 juni 2011, 15:44
Oh, dan wordt het idd wel een erg duur grapje..

En hebben jullie dan misschien nog een lijstje met winkels binnen europa waar ik kan kijken.? Of een winkel waarvan jullie zeggen van die bieden producten vaak als goedkoopste aan..?
Dan kan ik in ieder geval even prijzen van winkels vergelijken.. =)

Geoff
16 juni 2011, 21:54
Kende je www.thomann.de al, of ww.musicstore.com?

Zij versturen gratis naar belgie en nederland, en als je de juiste landkeuze ingeeft krijg je gelijk de prijzen volgens jouw btw tarief te zien.

Rohai
16 juni 2011, 23:37
Hallo Jos,

ik heb gisteren mijn Peavey VB2 via E-bay/vanuit GB ontvangen voor een fractie van de door Peavey vastgestelde verkoopprijs. Het is een showmodel, maar koste mij maar € 680,- ipv € 1400,-.
http://www.whybuynew.co.uk/ Ik weet natuurlijk niet wat voor versterker je zoekt.
groet John