PDA

View Full Version : Heey!



Basszz!
16 juni 2011, 00:22
Heeey, nou ik ben Bas,

Ik speel nog geen gitaar maar wil nou eigenlijk zo graag gitaar gaan spelen.
Ben nu bijna 17 jaar, is dat dan nog goed te doen als ik er flink wat tijd insteek?

Ik ben echt een lief hebber van de wat zwaardere muziek, (heavy metal enz). Maar metallica blijft natuurlijk een favoriet.

Nou heb ik een vraag, wat raden jullie nou aan om mee te beginnen?

Ik hoor vaak van ''akoestisch is makkelijker beginnen'' of kan ik gewoon elektrisch doen? En wat voor prijs moet je mee beginnen? gewoon goedkoop?

Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken, ik heb er niet niet echt veel verstand van.

Groeten,

Bas

tommus42
16 juni 2011, 10:29
Goedkoop en elektrisch zou ik beginnen, en goede muziek luisteren he;)

Harry
16 juni 2011, 10:32
hoi Bas, welkom hier! Neus lekker een beetje rond op het forum, dan zul je veel vragen beantwoord zien.
Ik kan je sowieso adviseren om meteen op een elektrische gitaar te beginnen, en om een budget vast te stellen. Je kunt voor weinig iets kopen dat op een elektrische gitaar lijkt, maar als je iets meer besteedt heb je er langer plezier van. succes!

mousediver
16 juni 2011, 14:41
dag Bas

een jaar geleden stond ik waar jij nu staat, behalve dat ik toen 4 jaar ouder was dan jij nu bent. Ik wou ook gitaar leren spelen, ik ben ook een metalhead. maar belangrijkst van al ik zat ook vol vragen. nu een jaar later heb ik net een weekje mijn gitaar, een echte badass B.C. Rich Warlock, en ondanks de examens speel ik toch elke dag minstens een half uurtje, en er komt al iets uit wat op geluid lijkt ;)

anyway je bent naar de juiste plek gekomen met je vragen. zoals je hier al is aangeraden is het een goed idee om zelf even het forum te doorspitten, het neemt wat tijd in beslag, maar dat zal je gitaar ook doen, wen er al maar aan ;). Als belangrijke tip kan ik je geven, neem je tijd ervoor, zoek mensen die er wat verstand van hebben, sleur die mee naar een gitaarwinkel en ga de hele namiddag gitaren testen

mocht je nog iets moeten weten mag je altijd een priveeberichtje sturen.

rock on

Thyrif
16 juni 2011, 15:13
Het is nooit te laat om te beginnen! Zelf op mn 20e begonnen, en dat ging prima! (vind ik zelf dan xD) Het gaat er uiteindelijk toch om dat je plezier hebt?!



ondanks de examens speel ik toch elke dag minstens een half uurtje, en er komt al iets uit wat op geluid lijkt ;)

Als belangrijke tip kan ik je geven, neem je tijd ervoor, zoek mensen die er wat verstand van hebben, sleur die mee naar een gitaarwinkel en ga de hele namiddag gitaren testen
rock on

Twee nuttige tips! Veel spelen en een (meer ervaren) gitaarbuddy meenemen als je dingen gaat uitproberen!

Succes en alvast veel plezier!

PS: er is al een boel te vinden wat betreft aanschaf van beginners-metal-gear dus daar ga je vast even naar zoeken in de desbetreffende subfora hier ^^

CID-Gibson
20 juni 2011, 17:51
welkom beste

Ik heb geen van mijn gitaren gekocht omdat ik fan ben van welke groep dan ook. Ik koop die dingen gewoon om zelf wat te gaan maken "muziek dus", voor de rest ben ik AC/DC fan.

Groetjes