PDA

View Full Version : 2 japanse blondjes voor de prijs van 1



wietse
15 juni 2011, 15:34
nou ja 1 een halve eerder, al was de bas (klira )waarmee ik geruild heb wel wat meer waard dan ik er voor heb gegeven.
gaf voor die bas 100 euro en kreeg vandaag deze 2 gitaren plus 50 euro toe in ruil voor de bas, dus 25 euro per stuk is echt peanuts.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/condortele.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/cyclone2.jpg
het zijn een condor telecaster, multiplex plank die amper te intoneren is (heb de boel in de buurt gekregen) maar wel een erg lekkere hals heeft met goed fretwerk.
en een EKS cyclone, die ooit wit was maar nu cremekleurig, compleet met handvat, de trem is wat vreemd, intoneren was een regelrechte ramp, maar dat is nu klaar en het is een verbazend goed spelend gitaartje.

tja wat er mee te doen, de tele mag denk ik blijven is afwijkend genoeg om voor mijn collectie interessant te zijn, de EKS is een twijfelgeval.

FNaRK
15 juni 2011, 15:47
als je op die EKS een vaste brug zet wil ik 'm best voor een vriendenprijsje overnemen van je :grouphug:

peter_l
15 juni 2011, 17:24
Die Cyclone wil ik me in de toekomst wel op uitleven met een bijpassende paintjob. Als de trem echt zo'n ramp is zet ik er zelf wel wat nieuws op. Van welk hout is die body gemaakt? Licht of zwaar van gewicht?

Rock Bottom
15 juni 2011, 19:10
Die Cyclone wil ik me in de toekomst wel op uitleven met een bijpassende paintjob. Als de trem echt zo'n ramp is zet ik er zelf wel wat nieuws op. Van welk hout is die body gemaakt? Licht of zwaar van gewicht?

Hele grote kans dat het MDF is.

FNaRK
15 juni 2011, 19:40
Die Cyclone wil ik me in de toekomst wel op uitleven met een bijpassende paintjob. Als de trem echt zo'n ramp is zet ik er zelf wel wat nieuws op. Van welk hout is die body gemaakt? Licht of zwaar van gewicht?

ik was eerst :crazyhappy:

RS-Rik
15 juni 2011, 20:25
Op die bovenste zou ik wel eens bukkake willen doen

Jasper.
15 juni 2011, 20:41
Op die bovenste zou ik wel eens bukkake willen doen

Je beseft hoop ik wel dat dit de verkoop van je epiphone niet bevordert he. Ik hoef hem in ieder geval niet meer :p

peter_l
15 juni 2011, 20:43
ik was eerst :crazyhappy:

Da's waar. Maar jij wil dat er eerst een andere brug opgezet wordt, en ik vermaak me er zelf wel mee en stel wat dat aangaat geen eisen, en da's natuurlijk wél zo makkelijk. Maar goed, koffiedik en meer van zulks, Wietse vermaakt zich er vast eerst zelf wel mee.

En bukkake, yech... Sowieso het verkeerde forum hier. Laatst overigens een esdoorn gitaarhals gekocht die gewoonweg zwart was van het vuil. Niet bij nadenken en heel snel schoonmaken, en goed. Brrrr.

jze
15 juni 2011, 20:45
Zo'n Cyclone was mijn eerste electrische gitaar, wel eentje zonder gat in het viesgroen. Ik heb hem later nog eens rood geverfd.. Vreselijke gitaar.. Het enige dat wel leuk was, waren de miniswitches voor het schakelen van de elementen. Aan de andere kant, ik ben wel doorgegaan met gitaarspelen, dus heel slecht zal ie wel niet geweest zijn. Staat nu in de schuur om opgeruimd te worden, na te lang op de zolder te hebben gelegen.

Jasper.
15 juni 2011, 20:47
En bukkake, yech... Sowieso het verkeerde forum hier. Laatst overigens een esdoorn gitaarhals gekocht die gewoonweg zwart was van het vuil. Niet bij nadenken en heel snel schoonmaken, en goed. Brrrr.

Hehe, hoe denk je dat die Epiphone V van RS-Rik in zijn sig. Creme wit geworden is :seriousf:

peter_l
15 juni 2011, 21:05
Hehe, hoe denk je dat die Epiphone V van RS-Rik in zijn sig. Creme wit geworden is :seriousf:

Jaja. Heeft dat ding ook een bruine hals? :(

Van palissander dan bedoel ik hè. Ik hou het wél netjes...

wietse
15 juni 2011, 21:16
Hele grote kans dat het MDF is.

deze niet, effe schrapen in de controlcavity levert me lange vezels op (en dat heeft mdf niet) en nauwkeurig de body checkend zie ik onder de lak de lijnen de aanduiden dat de body uit meerdere stukken hout bestaan.
3 delig in dit geval, hout heeft een enigszins rode gloed.


ik was eerst :crazyhappy:

heren niet vechten.


Zo'n Cyclone was mijn eerste electrische gitaar, wel eentje zonder gat in het viesgroen. Ik heb hem later nog eens rood geverfd.. Vreselijke gitaar.. Het enige dat wel leuk was, waren de miniswitches voor het schakelen van de elementen. Aan de andere kant, ik ben wel doorgegaan met gitaarspelen, dus heel slecht zal ie wel niet geweest zijn. Staat nu in de schuur om opgeruimd te worden, na te lang op de zolder te hebben gelegen.

EKS maakte vooral instappers en inderdaad soms ook van MDF, heb wel eens één gehad, een strat model, je moet het er mee treffen.
mocht je die EKS van je kwijt willen gooi hem maar hierheen geef ik hem een 2e leven.
de brug is niet slecht, beslist niet maar wat lastig te intoneren, 1 van de schroefjes waarmee je het zadel los draait zit namelijk onder de finetuner, daar kan je alleen maar bij door de desbetreffende snaar te ontspannen zodat je de boel daar omhoog kan wippen, zo moet je ook de snaren vervangen, die gaan dus niet zoals je eerst zou denken door het tremblok.
dus schroefjes losdraaien dan om te intoneren de boel verschuiven eerst alleen de goed bereikbare inbus vastzetten, stemmen, intonatie checken en als die goed is de snaar weer ontspannen, zodat je dat achterste schroefje ook vast kan draaien.
en dan kan je dus weer stemmen, maar het is nu goed en de trem werkt prima en ontstemt ook niet alleen de eerste setup valt vies tegen.
elementen konden ook stukken minder, lekker punchy.
en de hals is gewoon lekker, jammer dat de fretjes wat scherp zijn maar dat los ik wel op met een vijltje, de hals heeft een plat profiel doet me wat aan ibanez of bc rich halzen denken, niks mis mee dus.

munkie
16 juni 2011, 10:55
Ooit ergens gelezen dat Condor uit de Fujigen fabriek kwam? Als dat zo is dan is een multiplex body wel een uitglijder. Maar goed "Uncle Mat" was ook niet zonder zonden.

RS-Rik
16 juni 2011, 12:08
Uncle Mat, wat is daar nou precies zo het verhaal achter? Ik heb een Custom Strat, dus echt van het merk Custom, met "Matsumoku Made in Japan" op de nackplate.


Dat ding heeft een hele fijne gelakte maple hals met kleine fretjes. Originele tuners doen het hardstikke prima. Body LIJKT van swamp ash maar ik heb onderzoek gedaan en volgens mij is het een Japanse den-achtige soort die LIJKT op swamp-ash, maar andere porien heeft en een minder grote vlam. (als je swamp ash kwartiers zaagt krijg je echt van die heeeele grote rustgevende vlammen). Vlam = nerfvorm, niet verwarren met vlam van bijv maple

Electronica heb ik er wel meteen uitgesloopt want die was budje.


Btw de V is nie meer te koop.

kapepper
16 juni 2011, 13:34
nou ja 1 een halve eerder, al was de bas (klira )waarmee ik geruild heb wel wat meer waard dan ik er voor heb gegeven.
gaf voor die bas 100 euro en kreeg vandaag deze 2 gitaren plus 50 euro toe in ruil voor de bas, dus 25 euro per stuk is echt peanuts.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/condortele.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/cyclone2.jpg
het zijn een condor telecaster, multiplex plank die amper te intoneren is (heb de boel in de buurt gekregen) maar wel een erg lekkere hals heeft met goed fretwerk.
en een EKS cyclone, die ooit wit was maar nu cremekleurig, compleet met handvat, de trem is wat vreemd, intoneren was een regelrechte ramp, maar dat is nu klaar en het is een verbazend goed spelend gitaartje.

tja wat er mee te doen, de tele mag denk ik blijven is afwijkend genoeg om voor mijn collectie interessant te zijn, de EKS is een twijfelgeval.

Die tele ziet er wel lekker uit! Het zusje dus van mijn concorde tele die nog altijd onder handen moet worden genomen...

http://i169.photobucket.com/albums/u207/kapepper/DSC_1095.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u207/kapepper/DSC_1098.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u207/kapepper/DSC_1099.jpg

Noid
16 juni 2011, 13:51
Die Condor staat inderdaad qua intonatie op het randje zo te zien :) Leuke gitaren Wietse, maar is die Conder niet te "modern"/weinig afwijkend voor jouw collectie?

wietse
16 juni 2011, 15:08
Ooit ergens gelezen dat Condor uit de Fujigen fabriek kwam? Als dat zo is dan is een multiplex body wel een uitglijder. Maar goed "Uncle Mat" was ook niet zonder zonden.
voor fujigen geen uitglijder, multiplex gebruikten ze veelvuldig, veel vaker dan matsumoku, daar is het echt een uitzondering.


Uncle Mat, wat is daar nou precies zo het verhaal achter? Ik heb een Custom Strat, dus echt van het merk Custom, met "Matsumoku Made in Japan" op de nackplate.

http://www.matsumoku.org als je bij de teletubbies uitkomt effe adres in adresbalk invoeren.(ze houden niet van deeplinken e.d.)


Die Condor staat inderdaad qua intonatie op het randje zo te zien :) Leuke gitaren Wietse, maar is die Conder niet te "modern"/weinig afwijkend voor jouw collectie?

die condor is net wat anders dan een gewone tele, en oud genoeg, de cyclone past er niet echt tussen.
de intonatie is nu beter heb de zadels omgedraaid en de veren ingekort, staan nu bijna spot on.

Saf
17 juni 2011, 20:00
die tele is cool! wacky brug. geloof meteen dat intonatie een ramp is maar ik vind hem juist daarom cool. nice score.

Wat voor Klira heb je weggedaan? Een kentucky?

wietse
17 juni 2011, 20:23
die tele is cool! wacky brug. geloof meteen dat intonatie een ramp is maar ik vind hem juist daarom cool. nice score.

Wat voor Klira heb je weggedaan? Een kentucky?
nee het sobere broertje van jouw twenstar, de star bas, vioolbas zonder F gaten en binding, en bolt on.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klirastar.jpg

had ik de vorige week voor 100 euro op een rommelmarkt gekocht, ding was in die goed bespeelde staat rond de 300 euro waard, maar aan vrienden hoef ik niet veel te verdienen.
hij wou die gitaren kwijt en vond die klira prachtig, kon wel uit voor mij.

Saf
17 juni 2011, 20:40
kool! ik wist niet eens dat die er waren. nice thing.

wietse
17 juni 2011, 23:16
kool! ik wist niet eens dat die er waren. nice thing.
ze zijn ook stukken zeldzamer dan de twenstar en daardoor ongeveer gelijk van waarde, ondanks dat het een veel goedkoper instrument was destijds.

Saf
17 juni 2011, 23:30
zeldzaamheid is alles met dat soort spul. Ik kan me wel voorstellen dat het minder gewild is ook als solid body. Ik heb het idee dat het of glittars/vinyl moet zijn of hollow voor de echte hoge nummers.

Wel een hele mooie score voor een vlooienmarkt pick. Doe je goed kerel!

wietse
18 juni 2011, 07:07
zeldzaamheid is alles met dat soort spul. Ik kan me wel voorstellen dat het minder gewild is ook als solid body.

maar dit is wel een hollowbody alleen zonder klankgaten, erg bijzonder dingetje.
ondertussen heb ik het voordeel op rommelmarkten dat veel handelaren weten wat ik zoek en wel eens wat voor me vast houden, was bij dit dingetje ook het geval.

INOXROX
18 juni 2011, 08:31
Wel een hele mooie score voor een vlooienmarkt pick. Doe je goed kerel!

Mijn idee ! Mooie vondst ( waar zit die vlooienmarkt ergens ? )

Saf
18 juni 2011, 09:25
maar dit is wel een hollowbody alleen zonder klankgaten, erg bijzonder dingetje.
ondertussen heb ik het voordeel op rommelmarkten dat veel handelaren weten wat ik zoek en wel eens wat voor me vast houden, was bij dit dingetje ook het geval.

Netwerken is als verzamelaar het allerbelangrijkst. Ik denk dat ik bijna de helft van mijn collectie op die manier heb verkregen doordat mensen iets voor je vasthouden. Spread the word.

Heel cool ding. Moet ook weer eens naar vlooienmarkten gaan de afgelopen keren alleen maar gitaren verkocht op zo'n markten.