PDA

View Full Version : Advies gevraagd: amps op batterijen of amps ombouwen naar batterijen



00melo00
15 juni 2011, 13:10
Beste gitaristen, muzikanten, geluidsmensen en enthousiaste liefhebbers van gitaarnet!

Dankzij een vak wat ik nu krijg op de universiteit organiseer ik nu een combinatie van een open mic/flashmob samen met wat vrienden (meer info daarover op: http://www.facebook.com/event.php?eid=177590382299777 ). Als je mee wil doen stuur me een mail naar 00melo00 at gmail punt com, want we kunnen nog gitaristen gebruiken ;) Maargoed, daar gaat mijn vraag niet over.

Mijn vraag is: voor deze flashmob heb ik een versterker nodig. Dus ik vroeg me af of iemand weet waar je een portable versterker kan huren. Zelf kan ik het niet vinden (ik weet niet zoveel merken/types: vox da-5, roland micro cube en crate tx-15). Dus weet iemand waar zo'n versterker te huur is?

Als mensen weten hoe ik mijn Marshal MG 100DFX kan ombouwen naar iets wat op batterijen / accu's kan dan hoor ik het ook graag, maar dat lijkt me wat onwaarschijnlijker.

Ik heb dit nodig om het idee uit te kunnen voeren wat we mijn zijn allen willen doen: een (spontaan) feestje creëren op de dam om daar weer een leuk (inspirationeel en betekenisvolle) youtube filmpje van te maken :)

Mochten jullie geïnteresseerd zijn in wat er uiteindelijk van gekomen is, dan post ik de link van het youtube filmpje zodra die af is.

Ik hoop dat één van jullie me kunnen helpen.
Melvin

marter544
15 juni 2011, 13:30
Aggregaat huren is dan de beste oplossing. Ik zou uberhaupt daar geen gitaarversterker voor gebruiken, liever een zanginstallatie oid.

00melo00
15 juni 2011, 13:57
Bedankt voor de tip. Maar maakt zo'n aggregaat niet teveel geluid dan? Het is in ieder geval een "if all else fails" optie.

Verder is dit uiteindelijk gewoon een project voor een universiteitsvak, dus ik wil het zo low budget (max rond de 50 euro) mogelijk houden. Vandaar dat ik aan mijn gitaarversterker zat te denken of het huren van een portable amp. Dit houdt ook in dat een aggregaat huren ook nog te doen is.

Ik heb overigens een website gezien waar de Vox da-5 te huur was. Hoeveel geluid kan zo'n amp produceren? Bij deze flashmob reken ik op zo'n 30 mensen van mijn kant, en dan willen we gewoon random mensen op straat mee laten doen, dus max (als het idee echt goed gaat) 100 mensen zullen het geluid uit deze amp moeten horen.

Ik zat ook nog te denken om gewoon een portable amp te kopen met een 30 dagen geld terug garantie en hem de dag daarna gewoon terug te geven :P

Buzzel
15 juni 2011, 14:19
Ik weet niet waar je die flashmob wil doen, maar als je het in een winkelcentrum doet kan je vast wel wat stroom van een winkel lenen. Misschien voor een kleine vergoeding.

00melo00
15 juni 2011, 15:32
In Amsterdam op de dam.