PDA

View Full Version : ME 70/Line 6 M 9 / TC Nova System



jacobhdejong
15 juni 2011, 11:35
Beste mensen,

Ik zit al een tijd lang te dubben.
Ik ben op zoek naar een goede en handzame fx unit in stompbox formaat.
Ik heb momenteel de ME 50 en ik wil iets wat qua klankkwaliteit beter is.
Wat raden jullie mij aan?
:lp: Grtz Jacob

Tankman
15 juni 2011, 12:06
Als je de ME-50 niet goed genoeg vindt, zou ik beginnen met de ME-70 te vergeten.

De Line6 M9 klinkt echt fantastisch, maar je kan maar 3 effecten tegelijk gebruiken. Je bent dus een beetje beperkt met deze. De M13 is wat uitgebreider.

Ik ben grote fan van de Nova System. Het ding is gewoon geweldig en erg veelzijdig. Daarnaast is het gewoon fijn dat je of met presets kan werken, of ieder effect handmatig aan en uit schakelen. We hebben het over 6 effecten tegelijk, en dan nog een boost en een erg handige tap tempo. Met de G-Switch erbij haal je zeker het meeste uit dit pedaal, hoewel ik zelf eerder een expressiepedaal zou gebruiken dan de G-Switch, om zo ook een Whammy effect te gebruiken.

Ik vind de Nova System een klasse apart tov andere multi fx in deze prijscategorie. Ik zou hem zeker aanraden!

StevenStrat
15 juni 2011, 15:08
heb lange tijd getwijfeld tussen de m13 en de nova, toch uiteindelijk de m13 gekozen. Meer mogelijkheden en handiger, de nova klinkt bij sommige effecten iets beter maar dat was te verwaarlozen.

jacobhdejong
15 juni 2011, 22:05
Ok, lieve mensen.

Bedankt voor jullie reactie.

Ik vroeg me alleen nog wel af, beide zowel de m13 als de nova system, hoe het met de presets instellen werkt. Moet je bij beide door allerlei minuutjes heen? Met een Boss ME, ben je wat dat aangaat wel verwend want alles heeft een draaiknop, en nagenoeg geen dubbele functies. Erg intuatief.
:ok:

Tankman
15 juni 2011, 23:50
De Line6 apparaten programmeren heb ik geen ervaring mee. Ik heb alleen een demo bijgewoond.

Bij de Nova System gebeurt alles ook gewoon met knopjes. De parameters worden wel op het scherm aangegeven per effect, maar deze pas je dan weer aan met een draaiknop. De veranderingen worden ook op het scherm weergegeven. Lastig uit te leggen. Filmpje!:


http://www.youtube.com/watch?v=t22R0xapM6Y

Op de site van TC Electronic zijn meer van dit soort filmpjes te vinden. Toen ik zelf een Nova SYstem 2 weekjes mee had om te testen heb ik deze gebruikt om met het apparaat te leren werken, omdat ik geen zin had om het boekje te lezen. Ik heb ook een hekel aan menuutjes, maar met dit ding ging het wel heel makkelijk.

jacobhdejong
16 juni 2011, 12:24
De Line6 apparaten programmeren heb ik geen ervaring mee. Ik heb alleen een demo bijgewoond.

Bij de Nova System gebeurt alles ook gewoon met knopjes. De parameters worden wel op het scherm aangegeven per effect, maar deze pas je dan weer aan met een draaiknop. De veranderingen worden ook op het scherm weergegeven. Lastig uit te leggen. Filmpje!:


http://www.youtube.com/watch?v=t22R0xapM6Y

Op de site van TC Electronic zijn meer van dit soort filmpjes te vinden. Toen ik zelf een Nova SYstem 2 weekjes mee had om te testen heb ik deze gebruikt om met het apparaat te leren werken, omdat ik geen zin had om het boekje te lezen. Ik heb ook een hekel aan menuutjes, maar met dit ding ging het wel heel makkelijk.

Oh ziet er op zich wel goed uit.
Alleen maar 4 draaiknoppen.
Ik vraag me erg af of ik tijdens een gig nog gewoon wat kan bijregelen.
bij een GT8 bijvoorbeeld vind ik dat echt een drama.
Heb jij earing met onstage nog wat bijregelen her en der?

De line 6 m13 heeft wel wat meer knopjes

DemolitionColorScheme
16 juni 2011, 12:30
Oh ziet er op zich wel goed uit.
Alleen maar 4 draaiknoppen.
Ik vraag me erg af of ik tijdens een gig nog gewoon wat kan bijregelen.
bij een GT8 bijvoorbeeld vind ik dat echt een drama.
Heb jij earing met onstage nog wat bijregelen her en der?

De line 6 m13 heeft wel wat meer knopjes
Zo moeilijk zijn die dingen echt niet ... knopje duwen, draaien. Ik heb een G-System (luxere versie van de Nova System) en dat gaat gewoon snel en prima.

Harald
16 juni 2011, 13:17
als je aan de Line6 M13 denkt zou de Pod HD500 misschien ook een alternatief kunnen zijn. Bij feedback net wat goedkoper. Ik dacht dat de effecten die erin zitten hetzelfde zijn als in de M13. Maar dat zou je zo op de line 6 site moeten kunnen vinden. Misschien dat de M13 meer effecten tegelijk kan? Je kunt op de pod ook gewoon 4 footswitches toewijzen aan effecten die je in dezelfde patch aan en uit kunt zetten, en het expressiepedaal kan naast volume of wah ook parameters van effecten aansturen. Is wel gedoe met programmeren, maar dat kan leuke effecten opleveren. Je kunt de versterkermodellen gewoon uit je keten laten als het puur om de effecten gaat.

Tankman
16 juni 2011, 14:34
Oh ziet er op zich wel goed uit.
Alleen maar 4 draaiknoppen.
Ik vraag me erg af of ik tijdens een gig nog gewoon wat kan bijregelen.
bij een GT8 bijvoorbeeld vind ik dat echt een drama.
Heb jij earing met onstage nog wat bijregelen her en der?

De line 6 m13 heeft wel wat meer knopjes

Ik heb er niet mee opgetreden. Wel 2 oefensessies met de band ermee gedaan. Zoals ik zeg, ik had hem alleen op proef mee. Je kan sowieso 4 variaties per effectenblok opslaan die je met 1 druk op een knop inlaad. Sowieso is het aanpassen van presets ook niet moeilijk. Zo gebeurd. Zoals ik zei, kijk ff naar die filmpjes.

jacobhdejong
17 juni 2011, 18:46
ok, het word dus denk ik sowieso de line 6 m13 of de nova system.
:)

jacobhdejong
18 juni 2011, 00:56
ik kwam net de Carl Martin Quattro tegen.
Klinkt ook goed. En wel een pedaal voor iemand die niet zo digitaal is aangelegd. Ervaring?