PDA

View Full Version : Nieuwe Catalinbread site en pedalen



rocker_71
15 juni 2011, 10:00
Misschien al gezien, maar Catalinbread heeft zijn website vernieuwd.
Maar belangrijker: ze hebben de pedalen ook aangepast. Sommige alleeen de layout (Formula 5, welke ik graag wil), maar van de fameuze DLS is nu een versie MKII uit. Zonder rock/raw switch, maar met meer tone regelaars.
Ben benieuwd, wel lef hebben om een goedlopende pedaal aan te passen.
Zie het allemaal op: www.catalinbread.com (http://www.catalinbread.com/)

Nielsje
15 juni 2011, 10:11
Typisch dat ze alleen de drive pedalen van een nieuwe layout hebben voorzien. Weet niet wat ik ervan moet vinden. Bij de oude versie van de DLS kon je duidelijk zien dat het een marshall-style drive was. Overigens zou dit dan MKIII moeten zijn, aangezien er sowieso twee verschillende versies van de DLS hiervoor zijn geweest.

DemolitionColorScheme
15 juni 2011, 10:48
Wow, ik vind die nieuwe vormgeving van de pedalen ècht lelijk. Ziet eruit als speelgoed.
Ben wèl benieuwd naar die DLS MKII!

tomdiedom
15 juni 2011, 11:05
Wow, ik vind die nieuwe vormgeving van de pedalen ècht lelijk. Ziet eruit als speelgoed.
Ben wèl benieuwd naar die DLS MKII!

T'is ook speelgoed;)

Tristan
15 juni 2011, 12:13
Waarschijnlijk omdat zijn drive pedalen goed lopen en dit makkelijker te maken is, inderdaad spuuglelijk, hoe een pedaal eruitziet interesseert me in principe geen reet, maar hier wordt ik wel echt misselijk van moet ik zeggen. :(

Hallie
15 juni 2011, 12:40
Hopelijk daalt de prijs dan ook ietsjes.

Duane
15 juni 2011, 17:19
Het verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs, maar ben ook zeer benieuwd naar de sound. Ik heb de eerste versie DLS en in rockmode op een single coil gitaar mis ik net dat beetje extra gain.

Michael AE
15 juni 2011, 17:31
Hmmm, zo lelijk is -ie toch niet?

hugo123
15 juni 2011, 17:33
Ik vond de design's van catalinbread juist altijd zo mooi! Maar ik vind dat ze hier de plank wat misslaan, met die nieuwe re-designs dan, die oude vind ik nog steeds mooi!

Mitch
15 juni 2011, 19:46
Wennen is het wel. Maar wordt dit wel de trend en lopen ze vooruit of zo, we zullen het wel zien. De DLS met presence en fullness (hoog/laag) regelaar en zonder de rock/rawk switch lijkt me niet zo raar. Zo kun je zelf met de mate van gain de hoeveelheid laag-af regelen in plaats van dat de switch dat doet. Op mijn setup kwam dat namelijk net niet altijd even lekker uit. Lijkt me zeker geen achteruitgang.
Ik hoop wel dat de Teaser Stallion eens meer aandacht krijgt. Da's écht een super lekker klinkend pedaal, maar doordat het voorheen gekoppeld zat aan een vrij nutteloze feedback loop is -ie nooit echt doorgebroken. Later zette Catalinbread goed door met de 'amplike' pedalen en ik blijf het toch een beetje jammer vinden dat de Stallion tussen wal en schip valt.

rocker_71
15 juni 2011, 20:10
Wel jammer dat die boefjes bij Catalinbread wel de prijzen een stuk omhoog hebben gegooid.
Ze waren al niet echt goedkoop. :(

Rewind
16 juni 2011, 02:26
:( als de DLS niet roze meer is, vind ik 'm een stuk minder cool. Misschien is er een gek die 'm tweedehands aan gaat bieden omdat ie de MKII wil hebben.

Overgens zal je nu ook wel krijgen dat mensen gaan zeggen van ja ik heb een vintage oude originele DLS MKI, die klinkt veel puurder dan de MKII :)

oh wacht, volgens mij is ie wel roze. (altijd effe 3x checken, ben kleurenblind) Anyway, vond oude design veel mooier

Mitch
16 juni 2011, 13:56
Wel jammer dat die boefjes bij Catalinbread wel de prijzen een stuk omhoog hebben gegooid.
Ze waren al niet echt goedkoop. :(
Duurder? Hm, moet niet gekker worden.