PDA

View Full Version : Mesa Boogie V-twin of Studio 22 Rack



DennisvandenHeuvel
14 juni 2011, 21:09
Mensen, stel de keus is

Mesa V-Twin preamp Rack of de Studio 22 Rack.

Welke en waarom?

Groet, Dennis

Liquid_Metal
14 juni 2011, 21:40
Kun je je vragen niet in 1 topic stellen? Er zijn nu drie topics die allemaal met vrij basic vragen beginnen. Ze zijn allemaal enigzins gerelateerd want je bent blijkbaar ergens naar op zoek.

Ik heb geen ervaring met de Boogie's :).

DennisvandenHeuvel
14 juni 2011, 21:51
Hi,

Was ook mijn bedoeling maar zag dat ik de andere niet kan deleten ;-)
Ik vond dit wel een mooie losse Mesa Boogie vraag.

Mzzl, Dennis

minoin
16 juni 2011, 14:05
Altijd even goed nadenken voor je een topic opent :)

Je vraag: Ik heb beiden gehoord en de Studio Pre zelf mogen bespelen. Mijn mening: De V-twin is een (hard) rock preamp, mist wat ballen op het leadkanaal vind ik. Clean is best lekker, kun je wel een aantal kanten mee op. De Studio Pre is veel dikker en bruter op het lead kanaal. Wel een oude preamp, maar naar mijn mening een van de betere preamps op de markt voor rock/metal. Clean klinkt ook zeer acceptabel. Niet de recording out gebruiken als een direct out, maar gewoon een buizen poweramp en een fatsoenlijke cab erbij.

Je moet van de Mesa scheur houden, maar ik wil niets meer. Toooooone en ballen :)

muziekschuur
16 juni 2011, 14:16
De V-twin kun je altijd nog oppeppen met een pedaaltje. Ik ben er tevreden mee. Hij klinkt het mooist over een Hiwatt achtige amp.... Ik heb hem nog niet geprobeerd direct in een poweramp. De andere kan ik niet beoordelen.