PDA

View Full Version : Vraag over mijn eerste opgenomen nummer



hjh360
14 juni 2011, 19:27
http://www.youtube.com/watch?v=wXZc8l2yqwQ

Hey mensen,

Ik heb een audio-interface gekocht (Tascam US 122L) en een mic (Behringer c-1), en heb hiermee mijn eerste nummer opgenomen voor een album dat ik ga schrijven.

Nu vraag ik mij alleen af op welke punten ik mijzelf kan verbeteren. Ik weet dat ik een degelijke mic moet aanschaffen, maar dat staat mijn budget op dit moment niet toe =(.

In ieder geval, ik zou graag dus wat feedback van jullie krijgen!

Mijn dank is groot!

MaxVMH
14 juni 2011, 19:56
Percussie ;)

hjh360
14 juni 2011, 22:02
Jij bedoeld dat de percussie een verbeterpunt is? Op zich ben ik het dan wel met je eens, want ik gebruik namelijk een simpele VSTi, met maar 10 verschillende geluiden ofzo ;)

Perfect voor mij om mee te beginnen, zeg ik zelf, maar als ik het aandurf ga ik wel zeker een goede drummachine aanschaffen! Het is alleen niet mijn hoogste prioriteit op dit moment! ;)

Wat vind je ervan qua gitaar en vocals? Daar wat verbeterpunten in?

Bedankt!

aaronstonebeat
14 juni 2011, 22:49
Ik vind het helemaal niet gek. Lekker gezongen; ontspannen, dromerige sfeer. Qua compositie gaat het in mijn beleving niet ergens naartoe, maar dat hoeft ook niet; een heel album van die dingen zou me dan waarschijnlijk wat veel zijn maar zo'n sfeerschets er tussendoor moet zeker kunnen, lijkt mij.
Die titel 'soundscape' past er wat dat betreft wel bij. Zo'n eenvoudig drummetje hoeft ook geen enkel probleem te zijn.

Qua kwaliteit van spullen kan ik je niet al te veel vertellen. Goede muziek klinkt voor mij ook goed door slechte spullen, slechte muziek klinkt ook slecht door goede spullen.
Er zit ergens een soort 'blurpje' in de opname; ik heb dat ook weleens gehad, een soort 'hik' van de pc. Als je iets echt uitbrengt, wil je dat soort dingen er liefst niet in hebben.

Hoe kun je jezelf verbeteren? Moeilijk om specifiek over te zijn na één opname. Vooral zo doorgaan, zou ik zeggen. In zijn algemeenheid: zoveel mogelijk en zo kritisch mogelijk bezig zijn met wat je maakt.

Succes! Volgens mij zit je wel op een goede weg.

MaxVMH
14 juni 2011, 22:59
Jij bedoeld dat de percussie een verbeterpunt is? Op zich ben ik het dan wel met je eens, want ik gebruik namelijk een simpele VSTi, met maar 10 verschillende geluiden ofzo ;)

Perfect voor mij om mee te beginnen, zeg ik zelf, maar als ik het aandurf ga ik wel zeker een goede drummachine aanschaffen! Het is alleen niet mijn hoogste prioriteit op dit moment! ;)Inderdaad, da's een verbeterpunt. Zo'n simpele percussie-partijen kan ik wel smaken, maar ik vind ze vrij saai (qua dynamiek). Je hoeft niet meteen een goede drummachine aan te schaffen, maar misschien eens overwegen zelf loops/samples te maken (je hebt een mic en een interface ;)) of andere (gratis) VSTi's te zoeken.
Wat vind je ervan qua gitaar en vocals? Daar wat verbeterpunten in?Daar heb ik weinig op te zeggen, en als ik er al iets op te zeggen heb gaat 't vooral over puntjes die vanzelf wel gaan verbeteren ;)

Jedeel
15 juni 2011, 00:10
Over de drums is al e.e.a. gezegd.
Ik vind de sfeer een beetje ála Jack Johnson.... best lekker.
Sfeervolle zang!

Alleen oppassen dat de andere nummers niet in het zelfde "straatje" komen,
anders gaat het eentonig worden.

hjh360
15 juni 2011, 07:42
Bedankt voor alle tips!

En over de rest van mijn nummers: ik heb nu 2 acoustische nummers gespeeld en gezongen, en een paar nummers ook zoals dit. Hiervan heb ik 2 promo's gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=Op1CnHCwIJA

http://www.youtube.com/watch?v=UsXs1-Yuze0&feature=related

Niet de acoustische nummers, maar daar komen er zeker een paar van bij =)

jannest
15 juni 2011, 13:34
bij nummertje 2 knallen de bassen niet zo fijn door m'n speakers heen

maar dat kan ook aan mijn set up liggen :)

Jedeel
15 juni 2011, 19:15
bij nummertje 2 knallen de bassen niet zo fijn door m'n speakers heen


Als je deze; http://www.youtube.com/watch?v=Op1CnHCwIJA bedoeld dan ligt dat niet aan jou speakers.
Ik beluister het met een koptelefoon en idd zijn de bassen overstuurd m.i.