PDA

View Full Version : is een laney VC30 hetzelfde als een vox AC30? mar goedkoper



diengeman
23 mei 2003, 16:08
ik kan een laney VC30 kopen. de verkoper zei dat dit ongeveer dezelfde versterker, met hetzelfde geluid als de Vox AC30 is. alleen dan heel wat goedkoper. ik heb wel gelezen dat het een "class A" versterker is.
maar klinkt hij ook hetzelfde als een vox AC30? ik heb namelijk nog nooit een AC30 gehoord. de laney klonk wel heel warm.

V!N
23 mei 2003, 17:00
yep, hij is precies hetzelfde, maar dan totaal anders ..

wietse
23 mei 2003, 17:08
natuurlijk niet, zijn dan beide wel klasse A versterkers maar het geluid is een wereld van verschil.

mathe
23 mei 2003, 19:12
Het zijn geen van beide klasse A versterkers.

Marc

wietse
23 mei 2003, 20:05
geen klasse A?
hmm... dan hebben ze me iets voorgelogen.
maar laten we dan in ieder geval stellen dat het beide goede versterkers zijn.
alhoewel ik bij laney m'n twijfels heb onze zanger heeft er ook één en die was net een halfjaar oud toen is hij wel drie keer naar de maker terug geweest bijna een halfjaar is ie toen versterkerloos geweest.
dat die verkoper zegt dat het net een vox is dat is een verkooppraatje hij had dus geen vox denk ik en wou jou deze dus maar aansmeren.

bert k
23 mei 2003, 21:09
Dat is een oud sprookje, dat klasse A iets zegt over de kwaliteit an een versterker. Zoiets van 'klasse A is de top'
Klasse A en klasse B zijn aanduidingen over de voedingsmethode van de versterker ( :smile:

mathe
23 mei 2003, 23:03
Bert,
De klasse zegt iets over de instelling van de eindbuizen, niets over de voedingsmethode.
Een echte klasse A versterker met 2 x EL34 zal bij 350 Volt anodespanning ongeveer 20 Watt afgeven. Eindversterkers in klasse B vinden wij als muziekliefhebbers niet interessant. Ze geven teveel oneven harmonischen bij oversturing. De meeste (zo niet bijna alle) eindversterkers in muziekapparatuur zijn ingesteld in klasse AB.
Een eindversterker in klasse AB kan met de juiste tegenkoppeling ook een hele lage vervorming bereiken. Het gedrag bij oversturing is echter anders dan bij klasse A.
Het geroemde klasse A geluid (wat aan bijvoorbeeld de Vox AC30 wordt toegeschreven) heeft weinig te maken met instelling van de eindtrap maar des te meer met het feit dat de AC30 geen terugkoppeling heeft in de eindtrap. Dit levert de karakteristieke overstuurde rauwe klank wat veel mensen (ten onrechte) associeren met klasse A.

Marc

ieme
25 mei 2003, 13:17
Ja net als een Squier hetzelfde een Customshop fender is maar alleen het prijskaartje, en zoals een fiat net als een ferarri ook 4 wielen heeft maar alleen net even een ander prijskaartje!
zo ongeveer dan heh

Dude
25 mei 2003, 13:21
Op 2003-05-25 13:17, schreef ieme:
Ja net als een Squier hetzelfde een Customshop fender is maar alleen het prijskaartje, en zoals een fiat net als een ferarri ook 4 wielen heeft maar alleen net even een ander prijskaartje!
zo ongeveer dan heh



nee dat dus niet.....

John P
27 mei 2003, 19:25
Kijk eens op www.harmonycentral.com ; daar vind je recensies over versterkers en ook over deze. Www. laney.com geeft ook info over de versterker.

John P
27 mei 2003, 19:28
Sorry; de site is www.laney.co.uk.