PDA

View Full Version : Het record-knopje in Adobe Audition 3 blijft grijs



Thoom42
14 juni 2011, 02:27
Hallo recorders,

Nooit problemen, maar nu ik vandaag een multitrack opende, waren de recordingsknopjes (die normaal rood zijn) ineens grijs. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast dank.

The Bertman
14 juni 2011, 09:18
Ik denk dat ie je geluidskaart niet ziet. Geen idee waarom niet, maar daar zou ik het zoeken. Kijk eens bij Devices.

Thoom42
14 juni 2011, 13:03
Ik heb geen idee wat het is. Toch staat mijn geluidskaart + drivers ingesteld. Dat is toch gewoon bij edit - audio hardware setup of iets dergelijks? Daar staat de US1641 gewoon als audiodriver..

The Bertman
14 juni 2011, 14:12
Raar idd. En als je een nieuwe lege sessie begint? Dan ook?

Thoom42
14 juni 2011, 14:38
Nee, in andere sessies is er niks aan de hand. Het is alleen deze sessie. Heb wel even gewisseld van driver omdat hij meerdere sporen guitarrig niet trok. Hoe kan ik dat probleem verhelpen? Met meer dan twee sporen guitarrig erover trekt de computer het niet meer. Latencyverhaal? Maar hoe dit aan te passen?

MaxVMH
14 juni 2011, 15:06
start->tascam->control panel en daar latency wat hoger zetten (normaal gezien kan je kiezen tussen lowest, low, normal, high en highest).

The Bertman
14 juni 2011, 15:06
Het probleem zit dus in de sessie. Sla hem effe op onder een andere naam, en ga met die kopie stoeien. Guitarrig eruit, andere plugins eruit, net zolang tot ie het weer doet. Dan kom je er achter waar het probleem zit.