PDA

View Full Version : how does it feel? ( eigen werk )



pasqual
13 juni 2011, 23:01
we beginnen binnenkort met afmixen van onze opnames. kijk maar naar de datum van deze upload. dan zul je zien dat we al een eeuwigheid bezig zijn.
in feite is de opname die je nu hoort verloren gegaan door een fout van de studio-eigenaar. ik heb alleen nog een cd-tje met deze opname. de sporen zijn er niet meer. de opnames hebben we opnieuw moeten doen. uiteindelijk is alles weer goed gekomen maar toch....

wat je nu hoort is dus niet afgemixt, hooguit een balans. maar het geeft wel een indruk waar wij mee bezig zijn. de beelden lopen niet synchroon met het geluid. gewoon bij elkaar geplakt...

klik: http://www.youtube.com/watch?v=wHjbcwJnNLE

Dribbel_
14 juni 2011, 00:56
Ik vind het lekker relax klinken en het luistert lekker makkelijk weg. Jammer dat het verloren is gegaan verder dus opmerkingen over de mix heb je niet zoveel aan :P

Ik heb het in ieder geval van begin tot einde kunnen luisteren

pasqual
14 juni 2011, 23:02
bedankt voor het luisteren. over de mix valt inderdaad niet veel te vertellen.
maar we hebben 'm nog eens opgenomen en de eindmix gaat beginnen. we zijn nu bezig met proefmixen om te kijken welke kant we uit willen. we hebben in totaal 9 nummers opgenomen. we hebben dit weekend een proefmix van één lied gekregen waar we niet zo blij van werden en hebben aangegeven wat er veranderd moet worden. op deze manier hopen we een basis te leggen voor wat we ongeveer willen. blijft toch moeilijk.....

TimoSomers
14 juni 2011, 23:43
Mooi hoor, ik hou me aanbevolen voor een schijfje!

Jedeel
15 juni 2011, 00:01
de beelden lopen niet synchroon met het geluid. gewoon bij elkaar geplakt...


Ik dacht even dat je bedoelde dat er de standaard time-lag zat tussen beeld en geluid....
Maar de video-beelden matchen totáál niet met wat ik hoor. :)
(De keyboardman speelt op +-1:20 iets wat ik geloof ik hoor op +- 4.10.)
Misschien had je beter voor wat foto's (slideshow) kunnen kiezen.

Maar de muziek vind ik geweldig, pasqual!!!
Mijn muziek! Ben benieuwd naar de andere nummers!
Dank!!!

pasqual
15 juni 2011, 07:07
Ja,de beelden matchen totaal niet! Sorry, maar ik wilde effe experimenteren met een soort van videoclipje, ahum....:sssh:
Maar bedankt voor de respons!

Jedeel
15 juni 2011, 19:19
Ja,de beelden matchen totaal niet! Sorry, maar ik wilde effe experimenteren met een soort van videoclipje, ahum....:sssh:
Maar bedankt voor de respons!

Never mind.... de muziek maakte voor mij alles goed! :)

savale
17 juni 2011, 22:02
Lekkere dreamy sfeer. Het kabbelt lekker weg, ik denk dat je dat ook vast moet zien te houden in eventuele andere nummers. De zang had ik iets anders verwacht, maar past er best lekker bij.

pasqual
17 juni 2011, 23:02
bedankt Savale,

ik probeer zeer binnenkort nog iets te posten van de andere opnames. we hebben 3 proefmixjes van een nummer. tot nu toe is er nog geen mix bij waar ik blij van word....misschien dat ik ff de ongemixte versie upload, dan krijg je een idee wat we nog meer doen.
wat had je verwacht qua stem? ben ik wel benieuwd naar.

pasqual
17 juni 2011, 23:31
oké, ik heb ff 5 minuten nagedacht en heb nog een liedje ge-upload: life is a fight. ook dit nummer is niet afgemixt. klinkt daarom ook vrij droog. de hi-hat tikken in het begin en overhead geluiden worden uiteraard ook nog weggehaald. zoals alle opnames die we hebben gemaakt is alles in één keer opgenomen m.u.v. de zang.

klik:http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10759491&q=hi

laat jullie mening maar ff horen....

JER00N
18 juni 2011, 01:06
Klinkt goed! Doet me denken aan Riverside...

Jammer dat het clipje qua beeld en geluid niet kloppen, maar studiofilmpjes zijn altijd leuk :)

Riky
18 juni 2011, 11:59
haha ik dacht al wat staat die vent aan het begin toch idioot enthousiast te doen, maar beelden matchen dus niet:P

Gaaf nummer! Ben benieuwd hoe hij klinkt als de boel goed afgemixed is!
Toetsten allemaal uit de Roland d70?

pasqual
18 juni 2011, 13:45
nee, ook die andere ( denk ik :???:). binnenkort gaat hij een of andere kurzweil aanschaffen waar ook erg leuke analoge sounds in zouden zitten;).

aaronstonebeat
23 juni 2011, 15:21
Hey Pasqual, te gek!
You play a mean guitar, have cigar, you're gonna go far etc. ;)

:ok:

pasqual
23 juni 2011, 15:25
Hey Marc, bedankt...ik wordt er een beetje verlegen van..:ok:

aaronstonebeat
27 juni 2011, 00:15
Zeg Pasqual, ik zit net op youtube te kijken naar een filmpje dat een oude vriend en strijdmakker van me (Rob) heeft gemaakt op Sjilvend Rock(t) van de band Generate. Dat ben jij toch op gitaar hè?

Hoe klein kan de wereld zijn? Ik ken Hans ook al een kleine eeuwigheid (en ik herken hem nu pas in het filmpje aan het begin hier; hij wordt er niet dunner op :D) En mijn vader heeft in de prille Pussycat-dagen nog zangles gegeven aan Tonny van Lou (en Marianne en Betty).

Hartelijke groeten daar!


http://www.youtube.com/watch?v=MS2pWKsbuUA&feature=feedu

EDIT:

Ik zie nu trouwens ook (pas) de link in je sig :hide:

pasqual
27 juni 2011, 16:43
Da's inderdaad Hans, de wereld is klein! Goeie toetsenist. Het nummer heet trouwens niet places maar hollow. Hans is ondertussen weer afgevallen.....Marianne en Betty hebben een hele tijd geleden bij ons background ingezongen bij een liedje van ons. zonder het nummer van tevoren echt te hebben gehoord binnen een kwartier ff de background gedaan en in één keer goed! Bedankt voor het posten!

Duhsjaak
28 juni 2011, 02:50
Hi
Vooral het laatste lied een paar keer beluisterd. Hoeft niet zo vreselijk veel meer aan te gebeuren wat mij betreft. Ik weet niet of het zweef orgeltje ieders smaak zal zijn. Vanaf 2.40 lijkt hij meer het groepsgeluid te volgen.

Een groep die een drummer opjaagt is een novelty in muziekland.

Verders zeg ik: topgeluidje! Van alles in dienst van het groepsgeluid, dat er dus staat.

En een bewijs dat 1 take recording de groepsprestatie alleen maar ten goede kan komen.

Ik stel voor een EP (uit kosten overweging) met een stuk of 18 nummers, want we blijven NL'ers hè? Genieten maar. Voor jullie en voor ons.

Vriendelijke groet, Gus

pasqual
28 juni 2011, 23:07
bedankt Gus voor je ( uiteraard! ) vermakelijke commentaar maar een EP van 18 nummers? we komen binnenkort met een CD-tje uit met 9 nummers, vonden we al heel wat;) maar voor het zover is zullen we toch eerst ff een fatsoenlijke mix willen hebben, het wil maar niet lukken met deze meneer....zucht! ( wet van Murphy, lang verhaal ). anyway, gaat goed komen.