PDA

View Full Version : Boss br-800



capo bert
13 juni 2011, 22:30
Iemand ervaring met deze?

Eerst en vooral ik ben een volledige leek dus als ik met onnozele vragen aankom stormen... incasseren :-)

Wat ik nu doe: Ik neem mijn gitaren,percussie enz afzonderlijk op via mijn loop station naar mijn versterker. Voor electrisch naar een cube 30 en akoestisch naar een aer 60. Ik sluit dan een roland R05 aan op deze betreffende versterker en neem zo het stuk op. Daarna plaats ik het stuk in een programma zoals audiacity... Zo doe ik laag per laag.

Wat ik graag wil doen: rechtsreeks naar een mixer/mengpaneel waarmee ik ook laag per laag kan opnemen en nog kan spelen met faders enz...

Heeft iemand ervaring met een BOSS BR-800 want dit lijkt me wel iets... De technische kant van dit toestel gaat me wel mijn petje boven... Moet er nog eenn versterker tussen gitaar en ingang van de recorder? Heb ik software nodig of kan dit ook zonder pc werken? Moet het geluid erna terug worden afgespeeld via de boxen?

Wat als ik 2 sporen wil afspelen en er een ander instrument wil bijvoegen via een ander spoor is dit dan ook via aparte boxen beluisteren en via versterker input...

Je ziet.. ik heb er totaal geen beeld van.. Heb me al suf gezocht op deze site maar de echte basis mis ik om er iets van te snappen..

Elke hulp is welkom!!!

MaxVMH
13 juni 2011, 23:09
Alesis iO2 Express is all you need, dan heb je geen beperkingen wat aantal sporen betreft. Software bijgeleverd.

Je kan je gitaar er meteen op aansluiten, een microfoon voor je versterker zetten en microfoon er op aansluiten, de lijnuitgang van je versterker er op aansluiten, ...

De Boss BR800 kan je ook gebruiken, maar dan heb je een beperking wat aantal sporen betreft. Als die geen 'instrument input' heeft, heb je nog een DI nodig (die je op de microfooningang aansluit).

paulusdeBKB
14 juni 2011, 15:52