Inloggen

View Full Version : Redelijke gitaarversterker voor in een band



Les Paul 95
13 juni 2011, 21:32
Hallo,

Ik speel in een band en ik vraag me dus af of er redelijke versterkers zijn rond de 400 euro. Waarschijnlijk wordt het buizen. Ik ben ook geďnteresseerd in de Fender Blues Junior, die is net wat duurder maar wát vinden jullie?

We spelen voornamelijk (hard) rock en (heavy) metal.

Ik moet natuurlijk wel met de drummer mee kunnen.

Ik heb een LP gitaar zelf.

Alvast bedankt.

StevenStrat
13 juni 2011, 22:03
blues jr voor hard rock en metal is geen goed idee. geen enkele fender eig.


afhankelijk van wat voor klank je verkiest zal je het in de marshall- of mesa/boogie-voicing hoek moeten zoeken.

een Bugera 6262 is modern gevoiced en kan heavy metal klanken gerust aan. ze hebben ook de 333xl. beiden gebaseerd op peavey amps, de 6505 en triple x.

Tankman
13 juni 2011, 22:48
Waarom voor iets gaan dat gebaseerd is op een Peavey, als je voor onder de 600 euro een Peavey 6505+ 1x12 combo kan scoren. Ideaal voor Hard Rock en Heavy Metal.

Thyrif
13 juni 2011, 22:51
Waarom voor iets gaan dat gebaseerd is op een Peavey, als je voor onder de 600 euro een Peavey 6505+ 1x12 combo kan scoren. Ideaal voor Hard Rock en Heavy Metal.

Lijkt me inderdaad ook de beste keuze voor de TS.

Les Paul 95
14 juni 2011, 07:50
Kan je daar ook rustigere muziek uit krijgen?
Zoals rock en evt. pop.

En is die clean goed?

Triggy
14 juni 2011, 08:13
Zie dan kans op een van de eerste series Bandit 112 op de kop te tikken.
Welliswaar een combo (maar wel een 100 watter). Tweedehands rond 150,-

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/guitar_amplifiers/peavey/transtube_bandit_112/index.html

Naast verschillende soorten overdrive ook een zeer goed clean kanaal.

muziekschuur
14 juni 2011, 08:45
Ik zou de nieuwe Laney 50 watt head eens proberen. Timo Somers speelt daar ook op (endorsement).

http://www.youtube.com/watch?v=FZHTKHuFYEo

Ik was blij verrast toen ik dit model hoorde.

50 watt souped up Marshall geluid. Waardoor je een iets fijner clean krijgt dan bij de nog higher gain 6505 112. Al denk ik dat je beiden eens moet gaan bespelen. Beiden zijn prima voor wat je ermee wil. Evt. een grafische eq op het clean bij de 6505 112.....

De VC30-212 van Laney..... Mjammie
http://www.youtube.com/watch?v=67_PBrQIeQw

Bijl
14 juni 2011, 10:14
Heb je aandelen Laney ofzo? Maar je hebt wel gelijk, het zijn goede versterkers voor een schappelijke prijs.

Tankman
14 juni 2011, 10:50
De Laney GH50L is inderdaad een fijna versterker. Ik vond het alleen moeilijk moeilijk om en een mooie clean en een mooi drive uit te halen. Het is het een of het ander.

De 6505+ heeft een EQ per kanaal. Clean kan hij opzich prima, maar dan moet je je volume terug draaien op je gitaar. Het zal erg vaak een randje houden. Ik heb een grafische EQ geprobeerd om hem cleaner te krijgen, maar dit hielp niet. Wat wel erg goed schijnt te werken hiervoor is een parametrische EQ zoals de Paul Gilbert Detox EQ. Die schoont hem helemaal op.

Naast een groot deel van de moderne metal bands gebruiken ook wat mildere rock muzikanten de 6505. Pat Smear van de Foo Fighters gebruikt hem tegenwoordig ook. Hij is veel veelzijdiger dan mensen denken. Je moet hem gewoon goed instellen.

almarvk
14 juni 2011, 11:02
Een 6505 of Valveking combo zijn prima versterkers voor dat genre en budget.

caliban
14 juni 2011, 15:03
Waarom voor iets gaan dat gebaseerd is op een Peavey, als je voor onder de 600 euro een Peavey 6505+ 1x12 combo kan scoren. Ideaal voor Hard Rock en Heavy Metal.

Omdat de clone ervan bijna de helft kost...

Tankman
14 juni 2011, 15:18
Omdat de clone ervan bijna de helft kost...

Sorry, maar ik vind die Bugera echt 10 keer niks. Klinkt niet hetzelfde en is zeker niet zo stevig gebouwd. Je kan dan beter iets meer betalen voor het echte werk. Daarnaast, scheelt de prijs maar 100-150 euro, niet de helft.

Les Paul 95
14 juni 2011, 19:01
Wat is dan de verschil tussen de Peavey:


Valve King 112 (combo)
Valve King 212 (combo)
6505 Plus 112 (combo)


?

De 6505 Plus 212 combo is me net iets te duur.

En de Transtube Bandit 112, die werkt op transistors, dat vind ik eerlijk gezegd niet echt wat voor in een band, maar komt daar goed geluid uit?
Met buizen klinkt bijna altijd warmer toch? Dat vind ik mooier geluid.

Tankman
14 juni 2011, 19:35
Wat is dan de verschil tussen de Peavey:


Valve King 112 (combo)
Valve King 212 (combo)
6505 Plus 112 (combo)


?

De 6505 Plus 212 combo is me net iets te duur.

En de Transtube Bandit 112, die werkt op transistors, dat vind ik eerlijk gezegd niet echt wat voor in een band, maar komt daar goed geluid uit?
Met buizen klinkt bijna altijd warmer toch? Dat vind ik mooier geluid.

Valveking 112 is 50 watt en een leuke rock versterker
Valkeking 212 is 100 watt en uiteraard ook leuk voor rock, maar loodzwaar
6505+ 112 is 60 watt en erg gaaf voor rock en metal
6505 212 is USA made en idd duur, dus voor jou niet interessant. Verder heeft hij een gedeelde EQ over de 2 kanalen, moet je ook niet hebben als je beide kanalen gaat gebruiken.

Ik vind de Valveking erg fizzy klinken, beetje schel. De 6505+ klinkt lekker strak. Ik eb een Vintage 30 speaker ingebouwd ipv de standaard speaker en toen werd hij helemaal lekker.

Terminus
14 juni 2011, 19:55
Valveking 112 is 50 watt en een leuke rock versterker
Valkeking 212 is 100 watt en uiteraard ook leuk voor rock, maar loodzwaar
6505+ 112 is 60 watt en erg gaaf voor rock en metal
6505 212 is USA made en idd duur, dus voor jou niet interessant. Verder heeft hij een gedeelde EQ over de 2 kanalen, moet je ook niet hebben als je beide kanalen gaat gebruiken.

Ik vind de Valveking erg fizzy klinken, beetje schel. De 6505+ klinkt lekker strak. Ik eb een Vintage 30 speaker ingebouwd ipv de standaard speaker en toen werd hij helemaal lekker.

Allebei de Valvekings zijn identiek, de ene heeft alleen twee speakers en 100 watt en de andere één en 50.
(En de 5150 212 kan je tweedehands voor de nieuwprijs van een 6505 112 kopen, maar die is écht heel zwaar.)

crapton
14 juni 2011, 20:40
Heb de Bugera 6262 combo gehad, vond m serieus goed klinken, zeker voor dat geld en uitstekend voor in een band. Power zat, duidelijke en goede klank.

Wel zorgen dat je m met lange garantie koopt of 2e hands want duurzaamheid van de buizen was matig. Heb zelf bij Musicstore met 3 jaar garantie gekocht, kost ie nu 444 €.

Les Paul 95
14 juni 2011, 20:44
En voor in de oefenruimte?(moet natuurlijk weer wel met de akoestische drummer mee kunnen)

Ik dacht zelf aan een VOX VT20+ van 30 watt met een buisje in de voorversterker, maar wat vinden jullie hiervan?

We zijn wel van plan ooit op te nemen en dan wil ik wel fatsoenlijk geluid hebben, zijn die er rond die prijsklasse? (VOX VT20+ kost het minst in Charlee Guitars te Panningen, Limburg. Bij Thomann en Music Store Was hij gek genoeg duurder en ik woon aan de andere kant van de maas dicht bij Panningen.)

Jasper.
14 juni 2011, 20:53
Ik heb aandelen Marshall JCM900 dus laat ik mijn praatje maar doen.

Ik heb er zelf één en speel ook Hardrock/Heavy Metal. Ik haal er hele goede sounds uit voor het NWOBHM genre. Iron Maiden, Saxon, Judas priest en ga zo maar door. En met een Tubescreamer achtig pedaaltje ervoor doet hij Trash metal erg lekker(Denk bijv. aan slayer), en dikke hardrock wil dan ook heel goed (Dokken, Van Halen etc.)
Het clean kanaal doet erg lekkere cleansounds en als je daarvan de gain opendraait kun je hele dikke crunch eruit halen. Het clean gaat tot standje ACDC.

Ik zou hem zeker in je achterhoofd houden. Zijn niet zo duur. En onder de 400 moet je zeker een combo vinden. Een head ook wel, maar dan mis je het cabinet.

allochthomas
14 juni 2011, 22:00
De valveking geeft je iets meer flexibiliteit dan de 6505. Zelf jaren lang plezier gehad van mijn valveking en ik speelde dingen van metal tot funk. JCM900 is ook een mooie alleen ben ik er van overtuigd dat hij pas fatsoenlijk gaat klinken met de master rond de 8 wat echt veelste hard is voor bijvoorbeeld thuis.

Jasper.
14 juni 2011, 22:12
De valveking geeft je iets meer flexibiliteit dan de 6505. Zelf jaren lang plezier gehad van mijn valveking en ik speelde dingen van metal tot funk. JCM900 is ook een mooie alleen ben ik er van overtuigd dat hij pas fatsoenlijk gaat klinken met de master rond de 8 wat echt veelste hard is voor bijvoorbeeld thuis.

Te luid voor thuis ben ik met je eens (Hoewel ik hem op heeel laag volume ook nog wel goed kan laten klinken.), maar voor op het podium is het een hele beste. Snijd door de mids denk ik heel makkelijk door de mix.
Mijn 900 begint trouwens lekker te klinken met de master na 3. Vind ik dan. En Master op 8 kunnen mijn oren denk ik niet aan.

Tankman
14 juni 2011, 22:15
Dat vind ik dus zo mooi aan de 6505+ combo. Dat ding klinkt op lage volumes acceptabel goed om lekker thuis mee te spelen en gaat alleen maar beter klinken als je hem verder open draait. Gain rond 6, en master naar wens. Heerlijk!

Henk F.
19 juni 2011, 13:03
Ik heb een Vox VT50 gehad. Naar mijn idee is dat buisje (12AX7) een "gimmick". Ik had hem vervangen door een Tungsol en zelfs de speaker vervangen door een Eminence. Het werd er niets anders van. Het was alsof er een deken over de VT50 lag. Beviel niet dus. Daarom heb ik die VT50 weer verkocht.
Ik heb nu een Bugera V22 buizenamp en die is in alle opzichten geweldig. Prima afgewerkt en hard genoeg om een drummer de baas te zijn tijdens middelgrote gigs en in de oefenruimte. Voor openlucht en grote zalen even mic'en. En voor de prijs hoef je het niet te laten Kost bij Thomann 258 Euro en je hebt 3 jaar Thomanngarantie. Ik ben er super tevreden mee.

kassie
20 juni 2011, 09:29
Ik heb mijn jcm900 verkocht, een van de verstandigste keuzes in mijn leven. ;)

JohnLord
22 juni 2011, 20:30
Nou... die JCM was best een lekkere amp hoor, veel plezier van gehad. Voor een lekkere crunch is ie absoluut geschikt. Wel verkocht inmiddels aan de slaggitarist van een beginnende Drentse boerenrockband.

Jasper.
22 juni 2011, 20:36
Hmm ja, ik ben er erg content mee. Als je er op redelijk volume mee kunt spelen en je hebt hem goed afgesteld. Dan vind ik hem super. ik zou mijne niet willen ruilen voor bijv. een 800

Les Paul 95
11 juli 2011, 21:21
Het is een VOX VT30 geworden. Ik vind hem goed voor thuis.
Alleen een minpuntje is: de distortion gaat naar mijn smaak niet hard genoeg.
Maar daar zijn pedalen voor. :D Ik denk dat dat met alle VOX'en is maar ik vind zelf de clean zéér mooi als ik youtube moet geloven.
De optreden versterker wordt waarschijnlijk ook een VOX.

Een AC30 of AC50. Maar nu heb ik nog een vraag.
Kan ik met een VOX AC15TB met de (akoestische) drummer mee?
En met live optredens?

Epii
11 juli 2011, 21:35
Distortion niet hard genoeg? Er zijn toch metalamp models op die versterker?
Of gaat het om volume? Dan gaat een pedaal je niet helpen denk ik.

Een vox ac15 of ac30 zal zeker meekomen met een band, al zal de ac15 niet meer clean zijn als je een houthakker hebt. Lijkt me trouwens geen top idee om metal te spelen op een ac15/30, die hebben van zichzelf waarschijnlijk niet genoeg gain voor je en ze zijn volgens mij echt niet strak genoeg voor metal.

Les Paul 95
11 juli 2011, 22:07
Ik bedoelde distortion van de AC's.
Maar wát is er van VOX wel goed voor metal maar ook clean dan?

Daarom bestaan er ook pedalen voor. En ik hoor iedereen zeggen dat de clean en crunch goed klinken en dat vindt ik zelf belangrijk.

caliban
11 juli 2011, 23:34
Ik bedoelde distortion van de AC's.
Maar wát is er van VOX wel goed voor metal maar ook clean dan?

Daarom bestaan er ook pedalen voor. En ik hoor iedereen zeggen dat de clean en crunch goed klinken en dat vindt ik zelf belangrijk.

Vox is niet direct het merk waaraan ik denk als het over metal sounds gaat :). Wil niet zeggen dat het niet mogelijk is, gewoon niet de meest logische keuze. (Ik heb het hier over de vox tube-amps.)

Les Paul 95
1 augustus 2012, 23:53
Oké heb nu een budget van +- € 600,- voor een optreden versterker en ga binnenkort met vader naar Music Store. Welke moet ik zeker proberen? heb al dit lijstje:

Peavey 6505+ 112 combo
Peavey Valve King(kijk wel welke)
Hughes & Kettner Tubemeister 18 (liever 36 maar is duurder
Engl Gigmaster 30 en/of Thunder 50
Een een of andere Egnater
Marshall MA50H (momenteel uitverkocht daar :s)

iemand daar nog en aanrader aan toevoegen?

Mn drop D gitaar is momenteel een Jackson dinky en gwn E een LP.

De 6505 staat me wel aan omdat asking alexandria, bullet for my valentine, bring me the horizon echt mijn muziek is en hun die ook gebruiken. Hij moet wel.een redelijke clean hebben en minstens 2 kanaals omdat ik in een van mn bands moet kunnen switchen van clean - dist en wil voor beiden een buizengeluid dus pedaal toch geen optie.

Alvast bedankt

muziekschuur
2 augustus 2012, 00:23
Blackstar HT40
Jet city combo

Les Paul 95
2 augustus 2012, 00:37
Blackstar HT40
Jet city combo

Ok, bedankt zal morgen gaan googlen want ik ga slapen want ik moet morgen weer werken.

grayfink
2 augustus 2012, 01:01
Of een tweedehansds Valveking voor weinig, houd je geld over. :ok:

Les Paul 95
2 augustus 2012, 07:39
Of een tweedehansds Valveking voor weinig, houd je geld over. :ok:

Eerst ff testen of ze klinken. :)
Trouwens een top mag ook heb nog een speakerkast hier staan (1x12) en een in t repetitie hok(4x12).

Lennert
2 augustus 2012, 11:00
Engl Thunder 50 kan ik je voor de distorted sounds van harte aanbevelen (heb er zelf een, naar tevredenheid). Alleen ik denk dat je teleurgesteld zult zijn over de cleans in deze versterker. Je hebt maar 1 EQ voor beide kanalen en 1 van de 2 kanalen zal dus altijd een compromis zijn. Zelf gebruik ik een Peavy Bandit 112 voor cleans en de echt lompe slaggeluiden i.c.m. pedalen, de Engl gebruik ik voor alle leadsounds, van bluesrandje tot hot lead. Dit alles in een stereo setup dus. Werkt prima voor mij!

Ik zou hem sowieso wel uitproberen, als het geluid je erg bevalt kun je altijd kiezen om de iets duurdere Screamer 50 te pakken welke wel dedicated EQ's heeft.

HaroldA
2 augustus 2012, 11:10
Trouwens een top mag ook heb nog een speakerkast hier staan (1x12) en een in t repetitie hok(4x12).

Dan zou ik zeker voor een top gaan! Een gesloten cabinet klinkt vele malen strakker dan een open back combo (voor rock/metal).

grayfink
2 augustus 2012, 11:52
Eerst ff testen of ze klinken. :)
Trouwens een top mag ook heb nog een speakerkast hier staan (1x12) en een in t repetitie hok(4x12).


Kom maar langs. :)
Maar wat HaroldA zegt, ik zou ook voor een top gaan dan.

Sinner1980
2 augustus 2012, 12:59
Check ook even de Orange Thunder; en vergeet paps niet lief/smekend aan te kijken zodat die er wat knaken bij legt ;)
Ik had weinig succes met de mijne, binnen een maand stuk maar wellicht exemplarisch.
Klonk wel te gek!!!

Lennert
2 augustus 2012, 14:05
Orange is super tof maar niet echt lekker gevoiced voor metal toch? Aan de andere kant sprak de TS een voorkeur uit voor Vox, waar je hetzelfde over zou kunnen zeggen.

Wordt nog vroeg opstaan straks, wil je de lijst die je hieraan overhoudt helemaal kunnen afwerken ;-)

Thyrif
2 augustus 2012, 15:11
Helemaal voor de ENGL head, kleine (makkelijker meenemen) head met voldoende sounds, niet te duur. Zelf heb ik een Screamer combo. En ja, een enkele EQ geeft wat compromissen, maar wat mij betreft maakt dat lead-kanaal het helemaal goed. Let wel even op, de Thunder head heeft geen reverb, hoeft geen probleem te zijn natuurlijk (pedaaltje in de loop).

Tip: tweedehands zijn ze nog betaalbaarderder ^^

Les Paul 95
2 augustus 2012, 18:23
Kom maar langs. :)
Maar wat HaroldA zegt, ik zou ook voor een top gaan dan.
Waar woon je, ik woon nl. in noord Limburg en daar wonen niet alle Nederlanders.

Les Paul 95
2 augustus 2012, 18:25
Helemaal voor de ENGL head, kleine (makkelijker meenemen) head met voldoende sounds, niet te duur. Zelf heb ik een Screamer combo. En ja, een enkele EQ geeft wat compromissen, maar wat mij betreft maakt dat lead-kanaal het helemaal goed. Let wel even op, de Thunder head heeft geen reverb, hoeft geen probleem te zijn natuurlijk (pedaaltje in de loop).

Tip: tweedehands zijn ze nog betaalbaarderder ^^

Bedankt, maar de Gigmaster dan?

Thyrif
2 augustus 2012, 18:30
De gigmaster is maar 15 watt, wel net even te weinig. De 30 zou wel kunnen, maar dan zou ik toch een thunder of screamer head zoeken!

Lennert
3 augustus 2012, 08:25
De Gigmasters vallen qua sound compleet in het niet bij de Thunder of Screamer. Had eerst ook interesse in een gigmaster, heb deze toen in de winkel direct vergeleken met een Thunder 50. Heb zonder enige twijfel de Thunder 50 meegenomen en nooit meer omgekeken... (ik heb trouwens de Thunder 50 reverb combo met Vintage 30 speaker).

Mag je ook komen uitproberen.. ;-) Ik woon in Vught, weet niet of je toevallig weleens in de buurt van Den Bosch moet zijn?

Tankman
3 augustus 2012, 08:54
Orange is super tof maar niet echt lekker gevoiced voor metal toch? )

Uh, Slipknot, Stone Sour, Mastodon, Down?

arjanb01
3 augustus 2012, 09:39
+1 voor de engl thunder, lekkere amp en wat mij betreft de meest veelzijdige amp die ik heb gehad. Ook het drive kanaal is het mooiste wat ik uit een amp gehoord heb!

grayfink
3 augustus 2012, 09:42
Waar woon je, ik woon nl. in noord Limburg en daar wonen niet alle Nederlanders.

Eh, kijk eens onder mijn naam.. :D
Gaat hem niet worden, maar dat wist ik al. :confused:

Lennert
3 augustus 2012, 10:35
Uh, Slipknot, Stone Sour, Mastodon, Down?

Tja.. maar die bands zullen ze ook niet voor de generieke metal sounds gebruiken, zou nogal een omweg zijn. Daarvoor hebben ze zat ander leuks staan, zoals die Rivera's.

Tankman
3 augustus 2012, 12:02
Hoezo een omweg. Een Orange Rockerverb of TH30/100 heeft meer dan zat gain. Het geluid van Jim Root in Slipknot is vrij generiek metal hoor.

Les Paul 95
3 augustus 2012, 12:45
De Gigmasters vallen qua sound compleet in het niet bij de Thunder of Screamer. Had eerst ook interesse in een gigmaster, heb deze toen in de winkel direct vergeleken met een Thunder 50. Heb zonder enige twijfel de Thunder 50 meegenomen en nooit meer omgekeken... (ik heb trouwens de Thunder 50 reverb combo met Vintage 30 speaker).

Mag je ook komen uitproberen.. ;-) Ik woon in Vught, weet niet of je toevallig weleens in de buurt van Den Bosch moet zijn?

Nee, ik kom niet vaak in de buurt van den bosch. Ik kan ze ook in Music Store proberen. :p

Lennert
3 augustus 2012, 14:07
Hoezo een omweg. Een Orange Rockerverb of TH30/100 heeft meer dan zat gain. Het geluid van Jim Root in Slipknot is vrij generiek metal hoor.

Ja, zeker! Maar haalt ie dat echt uit die Orange? Als ik in de winkel een Orange uitprobeer dan krijg ik daar gewoon geen metal gevoel bij.. het rocked als een malle maar voor metal lijkt het gewoon niet de logische keus. Jim Root gebruikt toch een vrij breed spectrum aan geluiden, zeker in Stone Sour. Het leek mij voor de hand liggen dat ie de Orange voor de wat minder lompe geluiden gebruikt. Maargoed het zal er zeker mee kunnen en aan de hoeveelheden gain zal het niet liggen inderdaad.

Tankman
4 augustus 2012, 07:20
Ja, zeker! Maar haalt ie dat echt uit die Orange? Als ik in de winkel een Orange uitprobeer dan krijg ik daar gewoon geen metal gevoel bij.. het rocked als een malle maar voor metal lijkt het gewoon niet de logische keus. Jim Root gebruikt toch een vrij breed spectrum aan geluiden, zeker in Stone Sour. Het leek mij voor de hand liggen dat ie de Orange voor de wat minder lompe geluiden gebruikt. Maargoed het zal er zeker mee kunnen en aan de hoeveelheden gain zal het niet liggen inderdaad.

Jim root gebruikt 2 geluiden, clean & dirty en daar voegt hij af en toe eenkleurtje aan toe in de vorm van een phaser, filter of delay. En dat haalt hij echt uit een Orange. Ik heb vorige week nog een TH30, Rockerverb 50 en een Dark Terror uitgeprobeerd en metal is toch wel heel makkelijk daaruit te krijgen.

beruk
4 augustus 2012, 10:06
Misschien inderdaad geen voor de hand liggende keuze metul en Orange, maar ik sluit me helemaal bij Tankman aan.

Lennert
4 augustus 2012, 11:20
@Les Paul 95: Maar bij Musicstore hebben ze geen Duveltjes koud liggen ;-)

@Tankman & beruk: Hmm, misschien toch nog eens nader aan de tand voelen dan, zo'n Orange! Dan moeten dat toch erg veelzijdige dingen zijn. Al is mijn huidige setup dat ook al. Een stevig blues en rock geluid kreeg ik er in de winkel met gemak uit iig. Als daar ook nog metal bij komt: Damn.. vette sjiiiiit!

Tankman
4 augustus 2012, 12:15
@Lennert: Moet je zeker doen! De modellen die ik eerder noemen zijn het meest geschikt voor metal. Daarnaast zijn ze ook erg veelzijdig. Prachtig clean en je kan ook lichtere gain sounds verkrijgen door gewoon minder gain op de amp of je gitaar volume terug te draaien. Het zijn echt topversterkers!

Les Paul 95
4 augustus 2012, 23:37
@Les Paul 95: Maar bij Musicstore hebben ze geen Duveltjes koud liggen ;-)

@Tankman & beruk: Hy mm, misschien toch nog eens nader aan de tand voelen dan, zo'n Orange! Dan moeten dat toch erg veelzijdige dingen zijn. Al is mijn huidige setup dat ook al. Een stevig blues en rock geluid kreeg ik er in de winkel met gemak uit iig. Als daar ook nog metal bij komt: Damn.. vette sjiiiiit!

dat klopt.

Les Paul 95
24 oktober 2012, 21:15
Nu kan ik mezelf trotse bezitter van een Peavey 6505+ 112 combo noemen! Vandaag gehaald!

Mr. Dynamite
24 oktober 2012, 23:51
Nu kan ik mezelf trotse bezitter van een Peavey 6505+ 112 combo noemen! Vandaag gehaald!

Pics or it didn't happen! Vet hoor

Les Paul 95
28 oktober 2012, 20:32
Oké. Hier volgt een foto:

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/c66.0.403.403/p403x403/553841_131190753695328_1163997915_n.jpg

Tankman
28 oktober 2012, 20:46
Ja! Vet! En dat lampje blijft ook geweldig!

Les Paul 95
28 oktober 2012, 20:57
Ja! Vet! En dat lampje blijft ook geweldig!

Idd dat lampje is echt geniaal! Vandaag mee gerepeteerd en met volume op 4 kwam ik al mee met ons bandje! Alleen ze ruist een beetje.
Maar dat kan ook aan de gitaar liggen want ik had m'n Jackson mee en ik merkte thuis ookal dat ze dat met de LP minder had.
Maar er komt wel een erg gaaf geluid uit hoor!