PDA

View Full Version : Welk cabinet bij Koch Multitone



Tjepke
13 juni 2011, 19:10
Onlangs een koch multitone aangeschaft, ben er erg tevreden over maar ben nu op zoek naar een ander cabinet.
Speel nu tijdelijk op een marshall 1965a maar deze klinkt naar mijn mening toch wat te iel voor de wat zwaardere passages.

Ik heb zelf de marshall 1960a geprobeerd en vondt dat deze al in de goede richting gaan, misschien dat jullie tips hebben of ervaringen met andere cabinets in samenwerking met de multitone.

Stijl van muziek is heavy rock/metal/blues

Wabbie
13 juni 2011, 19:17
Mijn oude powertone klonk erg goed op een oude London City kast met Greenbacks. Ik had er zelf altijd een rechte ENGL v60 kast onder staan. Dat klonk ook altijd erg lekker. Sterker nog, ik heb de ENGL kast nog steeds terwijl de powertone toch alweer een tijdje weg is.

Tjepke
14 juni 2011, 20:07
Alright dan ga ik die es proberen te testen, zou je het geluid kunnen omschrijven van de engl v60? Kan niet veel vinden op youtube.

toneblo
14 juni 2011, 20:13
ga naar een plaats waar ze meerdere kasten hebben, neem je amp mee en ga luisteren!!!
Ga desnoods naar meerdere plaatsen!:crazyhappy::ok::ok:
Niet om je tegen je tere voetjes te schoppen, maar iemand anders zijn smaak is de jouwe niet.
Zelf gaan luisteren met een niet voorbevlekte geest is het beste om jouw geluid te vinden!!
Succes.:ok:

Wabbie
14 juni 2011, 21:08
Alright dan ga ik die es proberen te testen, zou je het geluid kunnen omschrijven van de engl v60? Kan niet veel vinden op youtube.

oeh, ja altijd lastig geluid omschrijven. Tis dat je niet in de buurt woont anders had je wel een keertje kunnen komen testen. Ik zal eens kijken of ik nog opnames heb van mijn Powertone2 met mijn ENGL kast.

Tjepke
14 juni 2011, 21:10
Klopt ga ik ook doen, maar vroeg mij af of er bijvoorbeeld cabinets juist goed matchen of andere vrij slecht, zodat ik wel met een bepaalde selectie kan gaan testen.