PDA

View Full Version : Hulp bij aankoop nieue gitaar? Martin d-15



Guaranteed
13 juni 2011, 17:14
Hoi folks,

Naast het stevig rocken kan ik me ook uren bezig houden met op men eentje wat folk en dergelijke te spelen. ( eddie vedders muziek van into the wild, Bob dylan, Neil young, Cat stevens,...) Daarom denk ik er ook aan om een Martin D-15 te kopen.
Over deze gitaar weet ik eigenlijk niet heel veel maar heb ze wel al paar keer beluisterd online en de sound spreekt me echt aan. Ik ben van plan ze binnenkort te gaan testen. Maar ik dacht om nu al wat informatie op te zoeken. Omdat het toch wel een dure aankoop is zou ik heel graag van jullie wat meningen,ervaringen, adviezen, andere voorstellen horen over deze gitaar :).

Groeten

northernlake
13 juni 2011, 17:52
De D-15 is een mooie, volledig massieve gitaar. Maar de gitaar is volledig mahonie (of sapele), inclusief de top en dat is een specifiek geluid. Een D-15 klinkt wel degelijk 'Martin' maar is niet te vergelijken met een d-28 of d-18. Gewoon proberen. Maar zet er zeker even een Eastman van vergelijkbare prijs naast. De kans is groot dat je met een E-10D of E-20D voor hetzelfde geld meer bij dat geluid in de buurt komt is groot.

mastermind
13 juni 2011, 20:02
Oei, let even op met de Eastman gitaren, komen binnenkort een limited edities AC508 ook volledig massief!

http://eastmanguitar.com/new-eastman-ac508-all-mahogany-slothead-gc-sn-7684/2604

Daarnaast schijnen de nieuwe series E10 en E20 met een betere kwaliteit Adirondack bovenblad te komen. Zijn in ieder geval inderdaad super kwaliteit gitaren, zeker gezien het lage geldbedrag!

northernlake
14 juni 2011, 15:39
limited edities AC508 ook volledig massief!

http://eastmanguitar.com/new-eastman-ac508-all-mahogany-slothead-gc-sn-7684/2604

Gaaf en mooie specs hoewel ik voor een slothead 000 toch eerder een 000-15s zou nemen.

mastermind
15 juni 2011, 09:01
Als de Eastman uit is, dan ben ik benieuwd welke "beter" is, hij ziet er beter uit dan de Martin vind ik.

INOXROX
16 juni 2011, 09:19
Als de Eastman uit is, dan ben ik benieuwd welke "beter" is, hij ziet er beter uit dan de Martin vind ik.

Uiterlijk vind ik het erg mooi : die satin-finish v/d Martin D15 ( hoewel de mijne inmiddels natuurlijk plaatselijk hoogglanzend is geworden ) .

Over het verschil in geluid t.o.v. een Tanglewood kan ik niet oordelen , maar ik heb nog geen moment spijt gehad van de aanschaf ...

northernlake
16 juni 2011, 11:21
Ik vind dat een slothead nou eenmaal beter op een 12 fretter past dan op een 14 fretter.

Maar het is zeker een mooi ding. Maar als ik de keus en de knaken had, dan werd het toch de Santa Cruz 1929 all mahogany 00 of 000 ;)

Anyway, ik benieuwd naar de test van de Eastman.