PDA

View Full Version : Dumble sound, Two-Rock alternatief in BE/NL ?



StevenStrat
13 juni 2011, 14:49
De dumble sound, fantastisch naar mijn mening, maar een Dumble kost meer dan de gemiddelde auto en een two-rock custom reverb gaat ook voor 4400.

Zijn er goeie alternatieven voor deze sound bij ons ?
Ingebouwde reverb en fx loop zijn een plus.
budget 2500 eur.



laat maar horen ! :hippie:

Misery Signals
13 juni 2011, 15:02
Ceriatone, heeft die geen Overtone kits?
En Fuchs zou ook een paar leuke modellen hebben.

MS

StevenStrat
13 juni 2011, 15:07
ceriatone is een beetje 'net niet', ze klinken wel goed maar wat te veel compromissen.

Fuchs is voor de prijs ook niet echt super gebouwd..

Misery Signals
13 juni 2011, 15:13
Ik dacht dat die Ceriatones betrouwbare kopieën waren.

Fuchs niet goed gebouwd? ik dacht van wel, weten we ook al weer. Maar kan jij zeggen dat onder die laag zwarte epoxy een Dumble dan wel goed gebouwd is met mooie goede onderdelen?

MS

StevenStrat
13 juni 2011, 15:18
Ze zijn inderdaad vrij accurate kopieën, maar hebben de feel niet echt van een goeie dumble amp. Er wordt bespaard op transfo's en onderdelen.


Bij Fuchs een beetje hetzelfde maar in mindere mate, een vriend van me heeft z'n Fuchs verkocht wegens te onbetrouwbaar. Begrijp me niet verkeerd, heel goed klinkende versterkers, maar voor z'n prijs verwacht je wel een no compromise design.


Zijn overigens de enige 2 die ik al gehoord heb, laat maar horen welke mogelijkheden er nog zijn ! :)

wytz
13 juni 2011, 16:42
Bij mijn weten zijn Fuchs zeker niet slecht gebouwd.
Van weelden bouwt ook dumble achtige versterkertjes, maar ik heb nooit de kans gehad erover te spelen. Ik weet ook niet hoe verkrijgbaar die dingen zijn. Anders zou je ook nog kunnen kijken naar Carol Ann, maar ik weet ook niet waar je die units vandaan zou moeten halen.

Edit: overigens zijn er veel meer, maar vooral van wat kleinere bedrijfjes. Ik ben geen dumble expert, maar er is toch niet iets als een specifieke dumble sound, misschien kan je toelichten wat je zoekt?
Als je zelf van klussen houdt zou je kunnen kijken naar brownnote, schijnen erg leuk te zijn. Bludotone bouwt ze op maat.
De tip van bonamassa is boogie mark 1's. Die duitser met zn gitarenfilmpjes (hoe heettie ook alweer?) vindt het geluid in een kitty hawk; voor een duppie op de eerste rang.

StevenStrat
13 juni 2011, 17:03
Bij mijn weten zijn Fuchs zeker niet slecht gebouwd.
Van weelden bouwt ook dumble achtige versterkertjes, maar ik heb nooit de kans gehad erover te spelen. Ik weet ook niet hoe verkrijgbaar die dingen zijn. Anders zou je ook nog kunnen kijken naar Carol Ann, maar ik weet ook niet waar je die units vandaan zou moeten halen.

Edit: overigens zijn er veel meer, maar vooral van wat kleinere bedrijfjes. Ik ben geen dumble expert, maar er is toch niet iets als een specifieke dumble sound, misschien kan je toelichten wat je zoekt?
Als je zelf van klussen houdt zou je kunnen kijken naar brownnote, schijnen erg leuk te zijn. Bludotone bouwt ze op maat.
De tip van bonamassa is boogie mark 1's. Die duitser met zn gitarenfilmpjes (hoe heettie ook alweer?) vindt het geluid in een kitty hawk; voor een duppie op de eerste rang.
van weelden schijnen idd fantastische amps te zijn, maar nog duurder dan two-rock bij mijn weten.

een is idd niet 1 'Dumble sound', maar het karakter is overduidelijk aanwezig bij alle Dumbles. Robben Ford, Bonamassa, Carlton, ze hebben het allemaal in hun sound.

mark 1's voor de dumble sound ? ik dacht dat hij die on the go gebruikte ofzo, niet speciaal om z'n van weelden te vervangen.
Gregor Hilden ?

wytz
13 juni 2011, 17:12
Gregor Hilden ?

Die ja.

En zie: http://www.jbonamassa.com/forum/viewtopic.php?id=15488

allochthomas
13 juni 2011, 17:24
gebruik Joe Bonamassa niet een nederlandse dumble clone( van weelden twinkelland als ik me niet vergis)?

Mitch
13 juni 2011, 17:25
Ik dacht dat de consensus was dat Fuchs, Bludotone en Two Rock de beste klonen zijn. Maar dat hele onderwerp interesseert me weinig, dus pin me er niet op vast.

StevenStrat
13 juni 2011, 19:59
Ik dacht dat de consensus was dat Fuchs, Bludotone en Two Rock de beste klonen zijn. Maar dat hele onderwerp interesseert me weinig, dus pin me er niet op vast.

die zijn allen moeilijk of heel duur te verkrijgen in België, dat is waar ik naar op zoek ben, een evenwaardige dumble clone hier..

Mitch
13 juni 2011, 20:17
Ja eeeh.... Ceriatone is het net niet en Fuchs en Two Rock zijn te duur. Wat wil je nou? Goed én goedkoop? Dan moet je een willekeurige Silverface pakken, er een Zendrive voor zetten en niet zeuren over "net niet".
EDIT: o wacht, 2500E budget zie ik nu pas. Tja, da's toch een beetje tussen wal en schip ben ik bang voor deze eisen.

Pepe
13 juni 2011, 20:31
Howard vond de Ceriatone toch zelf de beste van alle clones "out there?"

Ik zou zeggen, bestel een Brown note D'lite als bouwpakket en zoek een goede tech hier.

erwin_ve
13 juni 2011, 20:32
Howard vond de Ceriatone toch zelf de beste van alle clones "out there?"

Ik zou zeggen, bestel een Brown note D'lite als bouwpakket en zoek een goede tech hier.
Brown Note heeft ernstige leverings problemen.

jacky
13 juni 2011, 20:39
Hook Silverstar ?

StevenStrat
13 juni 2011, 20:39
Ja eeeh.... Ceriatone is het net niet en Fuchs en Two Rock zijn te duur. Wat wil je nou? Goed én goedkoop? Dan moet je een willekeurige Silverface pakken, er een Zendrive voor zetten en niet zeuren over "net niet".
EDIT: o wacht, 2500E budget zie ik nu pas. Tja, da's toch een beetje tussen wal en schip ben ik bang voor deze eisen.

Ceriatone zou ik kunnen mee leven moesten ze een ingebouwde fx loop hebben, zodat ik die niet extra moet meezeulen.
Het ontbreken van reverb betekend ook een extra pedaaltje. Niet ideaal dus.

4400 eur zal voor het merendeel der gitaristen te veel zijn voor 1 amp vrees ik :)

ik zou als het nodig is tot 3000 kunnen gaan maar er moeten toch goede dumble clones zijn rond de 2500 eur ?

Misery Signals
13 juni 2011, 21:14
Dumble is nu ook een sound voor de kenners... Zoveel merken zijn er eenmaal niet die die dingen namaken, zeker als je als bouwer langs die merken moet die al opgenoemd zijn.

Een Ceriatone kit bestellen, al dan niet in elkaar gestoken, en dan een tech zoeken die er een (schakelbare) fx-loop in zet. Moet je met 1750 klaar zijn volgens mij.

MS

StevenStrat
13 juni 2011, 21:19
Dumble is nu ook een sound voor de kenners... Zoveel merken zijn er eenmaal niet die die dingen namaken, zeker als je als bouwer langs die merken moet die al opgenoemd zijn.

Een Ceriatone kit bestellen, al dan niet in elkaar gestoken, en dan een tech zoeken die er een (schakelbare) fx-loop in zet. Moet je met 1750 klaar zijn volgens mij.

MS
dit heb ik vroeger al overwogen, maar een fx loop inbouwen is niet mogelijk wegens te weinig ruimte in het chassis.

de HOOK silverstar heb ik vroeger al eens kunnen proberen, clean klonk fantastisch, met het 2e kanaal heb ik weinig kunnen spelen. Wie heeft meer ervaring met deze amp ? Qua specs is hij ideaal..

jacky
13 juni 2011, 21:47
dit heb ik vroeger al overwogen, maar een fx loop inbouwen is niet mogelijk wegens te weinig ruimte in het chassis.

de HOOK silverstar heb ik vroeger al eens kunnen proberen, clean klonk fantastisch, met het 2e kanaal heb ik weinig kunnen spelen. Wie heeft meer ervaring met deze amp ? Qua specs is hij ideaal..

zijn weinig gemaakt en weinig verkocht de kans dat je iemand hier vind die ze kent is klein gewoon erik haar eens bellen en vragen of hij er een heeft staan specs en prijs is wel precies spot on ;-)

kidrock
13 juni 2011, 22:24
Ceriatone zou ik kunnen mee leven moesten ze een ingebouwde fx loop hebben, zodat ik die niet extra moet meezeulen.
Het ontbreken van reverb betekend ook een extra pedaaltje. Niet ideaal dus.

4400 eur zal voor het merendeel der gitaristen te veel zijn voor 1 amp vrees ik :)

ik zou als het nodig is tot 3000 kunnen gaan maar er moeten toch goede dumble clones zijn rond de 2500 eur ?

Als je bereid bent om tot 3000 te gaan dan zou ik serieus overwegen om een amp rechtstreeks uit de US bij de bouwer te bestellen. Daar heb je gewoon veel meer keus omdat ze daar helemaal leip zijn van dumble. Je moet uiteraard wel de invoerrechten mee rekenen, maar als je gelukkig hebt dan kun je het op een akkoordje gooien met de bouwer wat betreft de declaratie.
Bludotone is al genoemd, maar merken zoals Glaswerks, Quinn, Redplate, enz. krijgen heel goede recensies van dumble liefhebbers. Jezelf heel goed informeren is wel een MUST aangezien je blind een versterker koopt, maar daarentegen heb je wel een uniek versterker en ben je toch vele malen goedkoper uit dan een echt dumble ;)

Chiel
13 juni 2011, 23:38
Erik van Haar heeft volgens mij wel een aantal Two Rock's staan (én een aantal Fuch's én een Hook Silverstar én nog een aantal andere clones). Misschien daar eens een afspraak maken?

muziekschuur
13 juni 2011, 23:47
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/gitaar-en-basversterkers/ceriatone-overtone-special-ots-88612943.html

Ik weet wel, dat je vind dat Ceriatone het net niet is. Maar nu heb je 1500 euro over voor andere trafo's en andere mods....

En dit pedaaltje ervoor kan ook.
http://www.customtonesinc.com/

http://www.youtube.com/watch?v=7IPliloyWOk

Tristan
14 juni 2011, 00:07
Goedkoop en nog niet genoemd:
Boogie Mark I, of iets vergelijkbaars (Heartbreaker schijnt hetzelfde kanaal te hebben, maar dat verhaal kennen we wel meer van Boogie, klinkt toch altijd anders)
oude Fender + Hermida Zendrive, Klon of nieuwe pedaal van hem, RR Klon kopie, iets van Lovepedal (Kalamazoo misschien?), Banzai Coldfusion?, Crowther Audio Hotcake?, Fulltone Fulldrive 2?

Er zijn veel boutique pedaaltjes die naar mijn mening de Dumble sound behoorlijk goed doen, op een echt goede Fender(achtige) amp zou je al helemaal erg dicht in de buurt moeten komen.
De Hermida Zendrive vond ik behoorlijk gecompressed, maar heeft inderdaad wel een Dumble achtige sound.

Yde Rosier schijnt overigens ook Dumble achtige amps te bouwen, hij werkt of werkte (geen idee of het nog bestaat) voor het Gitaar Plus magazine.

muziekschuur
14 juni 2011, 00:24
http://www.retroman-music.com/dumbox.htm

Rick trodat
14 juni 2011, 10:04
Tja het clean van een fender twin is heel vergelijkbaar met die van een dumble. alhoewel een Steel string singer totaal iets anders is dan een overdrive special.

Ceriatone is echt niet slecht en de onderdelen zijn heel gemakkelijk te vervangen. ( hoewel de originele dumble ook gewoon uit degelijke onderdelen bestond en niet meer dan dat!) Je kan via nik van ceriatone meteen om MM trafo's vragen. Hij kan ze met 25% korting kopen. En verder ben je vrij om de amp zo aan te passen. Er staan talloze mods op het net. Ik vraag me dan serieus af, of je beter af bent met een two rock.

Fuchs heb ik toevallig ook slechte ervaringen mee, maar dan alleen met de pedalen.

Van Weelden, Carol Ann en Bludotone zijn peperdure amps en met 2500 euro heb je hier weinig te zoeken...

Ik zou gaan voor de ( basis ) ceriatone en dan tweaken naar wens. Of anders ( goedkoper ) een twin met een zendrive icm een tubescreamer.

MSNL
14 juni 2011, 10:09
Yde Rosier schijnt overigens ook Dumble achtige amps te bouwen, hij werkt of werkte (geen idee of het nog bestaat) voor het Gitaar Plus magazine.

Ik heb zo'n Dumble-achtige versterker die gebouwd is door Yde.
Te gekke versterker. Weet niet in hoeverre deze wat klankt betreft echt overeen komt met een Dumble; ik heb hem gekocht omdat ik hem goed vind klinken, van vanwege z'n Dumble sound.
Weet niet of Yde deze modellen nog maakt, maar wat prijs zit deze wel in jouw budget.

Hendrix
14 juni 2011, 17:26
Ongeveer een jaar geleden heb ik me flink verdiept in Dumble's en heb ook flink wat discussies gevoerd en gevolgd op ampgarage.com. Na veel emailtjes te hebben gewisseld met Brandon van Bludotone, ben ik begonnen aan een versterker gebaseerd op overdrive special #40 die in de jaren '70 ooit door H.A. Dumble is gemaakt. Qua sound is dit een versterker die het best te omschrijven is als een Fender op steroïden.

De versterkerkit van ceriatone is gebasseerd op Dumble Overdrive Special #124 en verschilt veel van eerdere Dumbles. Deze schijnt ook meer te klinken als een 'opgevoerde' marshall door de EL34's.Dus er is niet één 'Dumble sound'.

Mijn volgende project wordt een kopie van een Dumble Dumbleland en ik verwacht dat deze ook weer een andere sound heeft dan de overdrive special.

StevenStrat
14 juni 2011, 17:59
Ik doel dus op de dumble overdrive special sound, two-rock (in clips..) klinkt qua voicing exact zoals ik het zou willen, alleen is 4400 toch te veel voor 1 amp, rekening houdende met het feit dat ik een 2 amp setup ga gebruiken, en de andere waarschijnlijk een hook captain 34 zal worden.

Zal deze zomer eens bij van de haar langsgaan om de silverstar en two-rock custom reverb sig te vergelijken, en andere dumble-like versterkers.

E-J
14 juni 2011, 19:25
+ 1 wat Rick Trodat zegt.

Gewoon een Ceriatone Overtone Special aanschaffen met Mercury Magnetics transformatoren en dan de boel door een vakkundig persoon laten modificeren naar JOUW eisen.

kassie
14 juni 2011, 19:39
Ik doel dus op de dumble overdrive special sound, two-rock (in clips..) klinkt qua voicing exact zoals ik het zou willen, alleen is 4400 toch te veel voor 1 amp, rekening houdende met het feit dat ik een 2 amp setup ga gebruiken, en de andere waarschijnlijk een hook captain 34 zal worden.

Zal deze zomer eens bij van de haar langsgaan om de silverstar en two-rock custom reverb sig te vergelijken, en andere dumble-like versterkers.


Heb laatst op een custom reverb signature gespeeld, en alhoewel hij wel in de dumble sfeer zit, vind ik het niet echt de dumble overdrive special sound. Tenminste als we het over die overdrive hebben (midrange vloeiend overdrive met redelijk wat compressie) Het is echter wel een sound die als top te omschrijven valt (helder, warm en vol harmonischen, clips op youtube zeggen genoeg). Ik had nog even een discussie met de eigenaar van de amp die ook al een fuchs en meerdere ceriatones versleten had, en die vertelde dat de Ceriatone het absoluut niet haalt bij de Two Rock, en fuchs deed volgens hem ook onder voor two rock. Maargoed dat was zijn opinie.

Pepe
14 juni 2011, 19:47
... en de MP old school zit ook in de Dumble hook natuurlijk, euh hoek.


http://www.youtube.com/watch?v=nJhe8ND5UIo

Bernardduur
14 juni 2011, 19:59
Welagen amps!

Extreem goede amps....... erg erg true aan de originele Dumble sounds en looks. Hij heeft mijn amp gemaakt en daar kan geen amp tegenop :). Heb vaak zijn (Europese) onderhoudswerk en moet zeggen; goede kwaliteit tegen een zeer degelijke prijs.......

Helaas sinds gisteren weer gelocalised in de States!

Ron Houben
14 juni 2011, 22:05
http://www.welagenamps.com/

Is een Nederlander in de VErenigde Straten van America. Neem eens contact met hem op . Schijnt erg goed te zijn. Prijzen weet ik niet.

Succes!

Orpheo
15 juni 2011, 12:03
ik vraag me vooral af hoe je erbij komt dat de trafo's van ceriatone niet goed zijn. Anderhalf jaar geleden zijn ze overgestapt op een nieuwe fabrikant, en de trafo's die ze nu hebben zijn bijna even goed als MM's.

Ceriatone is de beste bang for the buck, absoluut. en je kan voor weinig nog een hoop aan laten passen. Mijn OTS krijgt een HRM tonestack met de pots op de achterkant, en een FET-ingang en hi ingang. Beetje tussenweg tussen HRM en non-HRM zal de mijne worden. En dat voor 1500E all inclusive vind ik een goeie deal.

je kan natuurlijk ook je op de lijst van glaswerks zetten, wat ik ook gedaan heb. maar dat duurt een hele, hele lange tijd :)

kassie
15 juni 2011, 16:19
Ik vraag me sowieso af, wat een Two Rock nou zo bijzonder maakt t.o.v. een ceriatone, kwaliteit onderdelen? Trafo's, kabels, weerstanden, potmeters denk ik. Op zijn boerenfluitjes zou het ook klakkeloos kopieerbaar moeten zijn in een Ceriatone chassis. Heeft een van de ampguru's hier op het forum toevallig eens een Two Rock op de slachtbank gehad?

StevenStrat
15 juni 2011, 16:34
Ik vraag me sowieso af, wat een Two Rock nou zo bijzonder maakt t.o.v. een ceriatone, kwaliteit onderdelen? Trafo's, kabels, weerstanden, potmeters denk ik. Op zijn boerenfluitjes zou het ook klakkeloos kopieerbaar moeten zijn in een Ceriatone chassis. Heeft een van de ampguru's hier op het forum toevallig eens een Two Rock op de slachtbank gehad?
volgens de bouwer, is het omdat ze alle onderdelen speciaal voor hun laten maken om zo alle onderdelen op de beste manier laten samen te werken qua toleranties, en dat hoor je ook.

Dit is juist waarom een ceriatone nemen en er wat andere dingen ingooien niet fantastisch werkt, een (goeie) versterker is 1 afgewerkt geheel, als je die opengooit en hier en daar wat anders insteekt klinkt dat niet noodzakelijk beter.


Qua opties in België/nederland hebben we dus:
van weelden (duur..)
two-rock (...)
hook silverstar

de rest is niet te krijgen bij v/d haar of ergens anders denk ik..

kassie
15 juni 2011, 17:15
volgens de bouwer, is het omdat ze alle onderdelen speciaal voor hun laten maken om zo alle onderdelen op de beste manier laten samen te werken qua toleranties, en dat hoor je ook.

Dit is juist waarom een ceriatone nemen en er wat andere dingen ingooien niet fantastisch werkt, een (goeie) versterker is 1 afgewerkt geheel, als je die opengooit en hier en daar wat anders insteekt klinkt dat niet noodzakelijk beter.




Ja dat is hun eigen promo filmpje op youtube. Maar de eerdere two-rocks waren gewoon van off the shelf onderdelen hoor en klonken ook goed dusse. Niet iets wat niet kopieerbaar is.

erwin_ve
15 juni 2011, 17:21
Ik vraag me sowieso af, wat een Two Rock nou zo bijzonder maakt t.o.v. een ceriatone, kwaliteit onderdelen? Trafo's, kabels, weerstanden, potmeters denk ik. Op zijn boerenfluitjes zou het ook klakkeloos kopieerbaar moeten zijn in een Ceriatone chassis. Heeft een van de ampguru's hier op het forum toevallig eens een Two Rock op de slachtbank gehad?

Welke Two Rock? Er zijn zoveel verschillende modellen.
Koppelcaps zijn op verschillende plaatsen anders. Anodeweerstaanden kunnen zijn 100k of de gebruikelijke 220k/150k. Toegevogede buizen fxloop. Orientatie buitenste film laag condensator. Afstellen fasedraaier met trimpot voor perfecte balans eindtrap. Allemaal factoren die meespelen in het geluid.

Eko
15 juni 2011, 20:12
Als koper van niet echt goedkope amp ( Victoria Golden Melody) geef ik een eerlijk stukje advies. Als je de real stuf wilt ,koop het dan ook. Ga niet voor : klinkt net zo goed, bijna hetzelfde en meer van dit soort bullshit opmerkingen. Beter een keer gehad , dan de rest van je tijd af te vragen hoe een echte nu zou klinken.
Ook ik heb al die stadia doorlopen en ondertussen wel een vermogen vermorst aan dit soort wannabee`s en consorten. De real deal en geen meter minder. Daarom val je toch voor die amp? Anders vroeg je hier om het goedkoopste adres voor een ............ vul maar in.

StevenStrat
15 juni 2011, 21:30
Als koper van niet echt goedkope amp ( Victoria Golden Melody) geef ik een eerlijk stukje advies. Als je de real stuf wilt ,koop het dan ook. Ga niet voor : klinkt net zo goed, bijna hetzelfde en meer van dit soort bullshit opmerkingen. Beter een keer gehad , dan de rest van je tijd af te vragen hoe een echte nu zou klinken.
Ook ik heb al die stadia doorlopen en ondertussen wel een vermogen vermorst aan dit soort wannabee`s en consorten. De real deal en geen meter minder. Daarom val je toch voor die amp? Anders vroeg je hier om het goedkoopste adres voor een ............ vul maar in.
je bevordert m'n GAS echt niet ! ;)

Ik ga deze zomer eens bij van de haar, wat amps vergelijken, hopelijk is de hook silverstar vergelijkbaar met de two rock (non HRM, dik en 'smooth').
Indien hij niet is wat ik zoek zal ik toch de two-rock moeten overwegen, maar man, het blijft een hoop geld...

Rick trodat
15 juni 2011, 21:48
volgens de bouwer, is het omdat ze alle onderdelen speciaal voor hun laten maken om zo alle onderdelen op de beste manier laten samen te werken qua toleranties, en dat hoor je ook.

Dit is juist waarom een ceriatone nemen en er wat andere dingen ingooien niet fantastisch werkt, een (goeie) versterker is 1 afgewerkt geheel, als je die opengooit en hier en daar wat anders insteekt klinkt dat niet noodzakelijk beter.


Qua opties in België/nederland hebben we dus:
van weelden (duur..)
two-rock (...)
hook silverstar

de rest is niet te krijgen bij v/d haar of ergens anders denk ik..

Dit zijn de speciaal voor hen gemaakte onderdelen:

http://i247.photobucket.com/albums/gg123/waldok/d1c4_3.jpg

Standaard dus, evenals een dumble. Ook de two rock is niet the real thing, dat is namelijk de dumble.

Eko
15 juni 2011, 23:04
Ik weet het , makkelijk is het niet. Als ik in m`n kamer kijk schaam ik me ook wel eens. Er staat voor een Godsvermogen ,maar ik geniet met volle teugen. Het heeft mij ook tijden gekost om die stap te zetten. Iedere keer dacht ik : als ik nou gewoon dit pedaal er tussen gooi , dan is het eigenlijk hetzelfde. Of : deze moet bijna hetzelfde zijn , dat kleine verschil , wie merkt dat nou in het publiek? IK!! Ik sta er als eerste om het geluid te horen. Ik wil geen nockoff meer , ik wil het gewoon zelf horen , of de rest nu blert dat je het niet merkt , IK merk het! En ik betaal en wie betaald bepaalt, Punt uit.

Pepe
15 juni 2011, 23:13
Mja... "the Real Deal" is, zoals gezegd, een echte Dumbo en in jouw geval, een echte vintage Gibson.
Maar je bedoelt met de real deal "geen compromissen" neem ik aan.

Er valt wel wat voor te zeggen maar aan de andere kant is het maar rock'n roll he. Als geld geen issue zou zijn dan zijn we snel uitgepraat hier.

Orpheo
16 juni 2011, 10:51
en toch zijn die two rocks, ondanks dat ze echt tof zijn, geen (goede) dumble klonen. ze hebben van alles erin zitten en veranderd wat er origineel niet in zat. de ceriatones zijn veel accurater. meneer dumble himself is ook het meest te spreken over de ceriatone clones.

sterker nog, Fuchs was zo pissig op ceriatone, dat ze zo gelijk zijn aan 'the real thing', dat ie ze heeft geprobeerd aan te klagen opdat de ODS-klonen niet meer gemaakt mochten worden door ceriatone. het feit dat de schematics online stonden hielp niet. volgens hem. uiteindelijk liep 't met een sisser af, en fuchs is het lachertje geworden in de dumbleclonekringen.

net als de nazaten van Ken Fisher. echt spijtig. Hij deelde z'n schema's met iedereen die maar wilde, en zijn nazaten gooien de boel op slot en klagen iedereen aan die ook maar iets maakt wat LIJKT op een trainwreck...

erwin_ve
16 juni 2011, 10:58
en toch zijn die two rocks, ondanks dat ze echt tof zijn, geen (goede) dumble klonen. ze hebben van alles erin zitten en veranderd wat er origineel niet in zat. de ceriatones zijn veel accurater. meneer dumble himself is ook het meest te spreken over de ceriatone clones.

sterker nog, Fuchs was zo pissig op ceriatone, dat ze zo gelijk zijn aan 'the real thing', dat ie ze heeft geprobeerd aan te klagen opdat de ODS-klonen niet meer gemaakt mochten worden door ceriatone. het feit dat de schematics online stonden hielp niet. volgens hem. uiteindelijk liep 't met een sisser af, en fuchs is het lachertje geworden in de dumbleclonekringen.

net als de nazaten van Ken Fisher. echt spijtig. Hij deelde z'n schema's met iedereen die maar wilde, en zijn nazaten gooien de boel op slot en klagen iedereen aan die ook maar iets maakt wat LIJKT op een trainwreck...

Two Rock heeft een aantal eigen modellen(doorontwikkelde dumble's). Er zijn ook een aantal modellen regelrechte clonen.
Zou je je wel wagen aan zulke uitspraken(accurater) als je niet weet wat er aan de binnenkant gebeurd?

Misery Signals
16 juni 2011, 11:59
Inderdaad, doe je ogen dicht en ga op het geluid af, Ceriatone, Fuchs, Hook, Two Rock.

Amps opbouwen of afkraken als Dumble Clone op basis van de bouwkwaliteit is vrij zinloos. Je weet zelf ook niet wat er in een Dumble zit. Wie weet met welke slechte onderdelen zijn ze opgebouwd en lacht die bal gehakt van een Dumble zich een kriek bij al die forumpraat. :)

BTW Holy shit zo'n Victoria Golden Melody klinkt goed...
MS

Orpheo
16 juni 2011, 12:04
Two Rock heeft een aantal eigen modellen(doorontwikkelde dumble's). Er zijn ook een aantal modellen regelrechte clonen.
Zou je je wel wagen aan zulke uitspraken(accurater) als je niet weet wat er aan de binnenkant gebeurd?

wat jij zegt is toch een nuancering van wat ik schrijf...?

Fragedallic
16 juni 2011, 12:08
Kitty Hawk had ook zo'n poor man's dumble. Maar je moest niet aan de binnenkant kijken hoe ze dat gedaan hadden.

Not seeing...but hearing is believing

Misery Signals
16 juni 2011, 12:21
http://www.youtube.com/watch?v=76nU5Ghq5Wo

Als je zo'n Dumble sound wil, er staan genoeg Valvestates te koop :)

MS

kassie
16 juni 2011, 12:31
net als de nazaten van Ken Fisher. echt spijtig. Hij deelde z'n schema's met iedereen die maar wilde, en zijn nazaten gooien de boel op slot en klagen iedereen aan die ook maar iets maakt wat LIJKT op een trainwreck...

Het bedrijf schijnt gecontinueerd te zijn door een goede bekende van Ken Fisher, echter die goede bekende is erg onbekend bij mensen die destijds een trainwreck gekocht hadden en een 'al dan niet een goede' relatie met Ken zelf hadden. De prijzen zijn ook wat hoger nu. Ken verkocht ze destijds voor zo'n 800 dollar.

kassie
16 juni 2011, 12:34
http://www.youtube.com/watch?v=76nU5Ghq5Wo

Als je zo'n Dumble sound wil, er staan genoeg Valvestates te koop :)

MS

Toch is het een standaard dumble, deze zelfde amp wordt ook vertoond op youtube op leenbasis door guitargear.org waar doug doupler hem onder de loep neemt. Ik verdenk dat hij nu een ander kleurtje heeft, of Henry Keiser moet er meer dan één hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=34Y3lHpKXWY

Bernardduur
16 juni 2011, 12:53
Dumble's worden gemaakt op basis van de klant, niet op basis van de amp. Ik heb dr een aantal van binnen mogen aanschouwen en de onderdelen etc zijn continu anders....... maar mr Dumble kan 1 ding goed: bouwen! Een amp's sound wordt gemaakt door de bouwer, niet de onderdelen!!!

Een goeie bouwer kan een verschil maken tussen dag en nacht!
(een goeie speler trouwens ook :))

muziekschuur
16 juni 2011, 14:18
Zijn er dan veel dumbles in Nederland?

Eko
16 juni 2011, 19:33
Dombo`s genoeg, maar Dumbles? Die had toch zo`n reputatie van : ik bouw voor wie ik wil en niet andersom?
I like it. Net zo eigenwijs als Mark Baier van Victoria. Gave goser , stikeigenwijs en een goeroe als het om bouwen gaat , naar mijn smaak.
Even terug on topic. Het gaat mij er alleen maar om dat je er jaren tegenaan hikt omdat je DAT ding wilt hebben. Geen , net zo goed als / klinkt hetzelfde / wordt net zo gebouwd/ ziet er net zo uit enz. Je bent pas tevreden als ie er staat en klinkt zoals je wilt. Tot die tijd valt alles tegen , been there / done it...... en kost het klauwen geld omdat je iedere keer inruilt/upgrade/bijtelt enz.

Timmert
29 juli 2011, 00:53
Ik ben zelf ook geïnteresseerd in een Ceriatone. De HRM Bluesmaster sound doet mij erg denken aan een Two-Rock Custom Reverb.
Je kunt em inderdaad via Nik (aardige kerel!) meteen laten bouwen met MM trafo's.
Ook kun je de D-Lator in de amp head laten inbouwen, voor extra opties over de FX Loop. Dit inbouwen is gratis (je betaalt alleen de D-Lator losse prijs extra)

Zeker de moeite om eens te informeren over de opties!

Tim

guitarnijboer
29 juli 2011, 10:50
Het is niet moeilijk een Dumble versterker na te bouwen. Wat echter denk ik wordt vergeten is dat de toon niet alleen uit de versterker komt. Je kunt dan ook niet zomaar een goede kloon afschrijven omdat jij het niet voor elkaar krijgt het ding te laten klinken als Robben Ford of SRV.

Als Dumble versterkers had gebouwd voor iedereen waren ze waarschijnlijk lang niet zo populair geworden. Door (bijna) alleen versterkers te bouwen voor gitaristen die ook echt kunnen spelen klinkt ook iedere versterker die hij maakt goed. En als dan een kloon minder goed klinkt dan ligt dat aan.... Precies, die kloon en niet aan jouw natuurlijk! Mensen maken zichzelf graag wat wijs.

Iedere goed gebouwde kloon die is opgebouwd met kwalitatief goede onderdelen ( die gewoon overal verkrijgbaar zijn) klinkt even goed als het origineel. The rest is up to you!

StevenStrat
29 juli 2011, 11:46
Het is niet moeilijk een Dumble versterker na te bouwen. Wat echter denk ik wordt vergeten is dat de toon niet alleen uit de versterker komt. Je kunt dan ook niet zomaar een goede kloon afschrijven omdat jij het niet voor elkaar krijgt het ding te laten klinken als Robben Ford of SRV.

Als Dumble versterkers had gebouwd voor iedereen waren ze waarschijnlijk lang niet zo populair geworden. Door (bijna) alleen versterkers te bouwen voor gitaristen die ook echt kunnen spelen klinkt ook iedere versterker die hij maakt goed. En als dan een kloon minder goed klinkt dan ligt dat aan.... Precies, die kloon en niet aan jouw natuurlijk! Mensen maken zichzelf graag wat wijs.

Iedere goed gebouwde kloon die is opgebouwd met kwalitatief goede onderdelen ( die gewoon overal verkrijgbaar zijn) klinkt even goed als het origineel. The rest is up to you!

Ik heb lange tijd gewerkt op toon dus dat zit goed, ik schrijf geen versterkers af 'omdat ik niet zoals robben ford klink', dat is niet mijn doel, ik wil gewoon een klank die me keer op keer plezier doet, en niet constant moeten m'n toon in de gaten houden. Ik let al genoeg op klankvorming dus wil ik geen amp waarbij ik nog eens extra moet opassen wat ik doe ook. Schelle hoge noten, ... het zit allemaal voor een deel in je handen maar dat werkt maar tot op een bepaald punt als de versterker gewoon schel is.

Ik weet niet of je impliceerde dat ik beter op m'n klankvorming zou werken dan een heel goeie amp te zoeken, maar naar mijn mening is de combinatie van een heel goeie amp én goeie toon in je vingers waar je moet naar streven. Dat is dus wat ik doe, en ik weet niet of een Ceriatone OTS me kan geven wat ik wil.

Ik denk dat wel een beetje afdwalen van de waarheid als we gaan stellen dat een Ceriatone OTS even goed kan klinken dan een Two-Rock of een Dumble. Overigens ben ik niet zo te vinden voor al die aftermarket mods, gewoon een amp kopen en klaar.
Moet ik daar dan meer voor geven, so be it, maar bv een Two-Rock kan je testen, terwijl de talloze mods op een ODS moet afwachten, en je waarschijnlijk nooit ophoudt met aanpassen.

E-J
29 juli 2011, 11:56
Je kunt niet verwachten dat elke Dumble versterker iedere gitarist tevreden zal maken. Daarbij komt bij dat de Ceriatones kopieën zijn van Dumble #124. M.a.w. zo'n versterker heeft voor iedere gitarist wat fine-tuning nodig. Ik zou een Ceriatone kopen, de beste onderdelen gebruiken en de versterker dan laten afstellen/modificeren naar jouw eisen, zoals Howard Dumble deed. Dan klinkt hij precies zoals JIJ wilt. Er zijn een aantal toffe mensen op dit forum die dit voor je kunnen doen. Zie ook je andere 'Boutique versterker gezocht' topic.

guitarnijboer
29 juli 2011, 17:39
Ik weet niet of je impliceerde dat ik beter op m'n klankvorming zou werken dan een heel goeie amp te zoeken, maar naar mijn mening is de combinatie van een heel goeie amp én goeie toon in je vingers waar je moet naar streven.



Het is zeker niets persoonlijks en ik impliceer niets. Het enige wat ik wilde zeggen is dat goede versterkers soms onterecht neergehaald worden omdat men niet weet hoe ze er mee om moeten gaan.

Het zijn juist de versterkers die ontzettend 'unforgiving' zijn en waar je ieder detail hoort waar je de mooiste geluiden uit kunt halen, maar dit schrikt ook veel gitaristen af. Tenminste, dat is hoe ik het zie. Ik lees hier ook vaak verhalen over versterkers waarvan ik weet dat er een geweldig geluid uit te halen is, maar die toch neergezet worden als ondingen.

Orpheo
29 juli 2011, 19:38
tja, ik heb met Nik zo strak gecommuniceerd over wat ik wil, hij maakt precies wat ik wil....

de optie van de c-lator inbouwen, wist ik niet! ga ik achteraan. lijkt me wel wat... de clator en FET-input ingebouwd, en dan de pots voor de HRM aa nde buitenkant, EN het HRM-circuit uitschakelbaar.

tnijland
29 juli 2011, 22:43
Martin Schmidt: Do you think equipment is as important as a player's personality to get a certain sound?

Scott Henderson: Well, I think equipment is part of the personality, because to develop a personality with your tone, it involves not just the fingers. The fingers are at least 70%, but the other 30% is definely your gear. No matter how great your fingers are, if you play through bad gear, its not gonna sound like one. A lot of it is experimenting with pedals and amps and finding out what's the best sound for you. It's all part of it. It's a never ending discovery process. No matter how good you think you sound, sooner or later you play through something that makes you sound better (laughs).

Ik vind ook dat als je een tonefreak bent, je gewoon moet gaan voor datgene dat bij jouw sound past en waar je zelf blij van wordt! Dat gezegd hebbende, je zou ook ook een combinatie van een goede amp met een dumble achtig pedaal kunnen proberen...

jarigitari
30 juli 2011, 00:21
Vind ik wel een goede. Ik heb zelf een oude twinkleland en die klink terg goed.
Laatst een zendrive over het cleane kanaal geprobeerd. Echt super. DE versterker is super het pedaal ook en met die combinaties blijf je spelen.

muziekschuur
16 september 2012, 22:31
Er is nu de STeel STRING SINGER copie van Ceriatone... Omdat dit het enige DUMBLE draadje was. Dacht ik deze maar tot leven te wekken.

De Ceriatone SSS is een versterker die op bestelling zal worden gebouwd. En dus niet met naam en toenaam te zien zal zijn in de lijsten. (Geen schema's dus).


http://www.youtube.com/watch?v=7k6dX3Q0QY4

PietvanderMeer
17 september 2012, 00:30
Mooi hoor(de klank,het spel nou niet bepaald)..
Wel een berg reverb.
Hopelijk voor de kopers maakt dat niet het geluid...

Chris Winsemius
17 september 2012, 09:39
tja, ik heb met Nik zo strak gecommuniceerd over wat ik wil, hij maakt precies wat ik wil....

de optie van de c-lator inbouwen, wist ik niet! ga ik achteraan. lijkt me wel wat... de clator en FET-input ingebouwd, en dan de pots voor de HRM aa nde buitenkant, EN het HRM-circuit uitschakelbaar.

...................
Nik had z'n "schema's" bij anderen of iop het ampgarageforum "geleend".......
nu al redelijk wat (stock) ceriatones meegemaakt en vervang ajb direct de trafo's en elko's; wat een zooi
vroege circuits spelen makkelijker dan de latere dumble circuits
sss is heel anders dan ods

Mitch
17 september 2012, 09:52
Ik zag laatst een relatief nieuw forumlid die volgens de link in zijn sig in NL gewoon met naam en toenaam kopieën van de ODS en de SSS maakt. Met een TGP waardige hoeveelheid marketingpraat :chicken:

Orpheo
17 september 2012, 12:54
Wow wat een oude post van mij. Ik zal geen ceriatone kopen op kort of lang termijn. Heb nu 6 amps en ben wel klaar ;)

Heb begrepen dat ze nu betere trafos en elcos hebben. Ik hoooorde (through the grapevine) mercury magnetics en sozo...

Erikt
18 september 2012, 11:04
Ben toch benieuwd wat de TS heeft gekocht. Dus, TS, wat heb je gekocht?

Two-Rock heeft inmiddels ook erg leuke betaalbare modellen. Een van die toevallig?

Mitch
18 september 2012, 14:12
Je kunt vrij eenvoudig zoeken op topics gestart door een forumlid binnen een subforum, dan weet je 't snel ;)

Chris Winsemius
18 september 2012, 14:15
Wow wat een oude post van mij. Ik zal geen ceriatone kopen op kort of lang termijn. Heb nu 6 amps en ben wel klaar ;)

Heb begrepen dat ze nu betere trafos en elcos hebben. Ik hoooorde (through the grapevine) mercury magnetics en sozo...

denk het niet, anders zou de prijs tig keer hoger worden
heb al een paar keer gehoord dat die trafo's beter zijn geworden maar ik hoor het er niet aan af
(mijn referntiekader ligt natuurlijk weer te hoog en mp3/youtube-clips zijn bijna nooit topkwaliteit)

heavy-metal-thunder
18 september 2012, 18:04
Ben toch benieuwd wat de TS heeft gekocht. Dus, TS, wat heb je gekocht?

Two-Rock heeft inmiddels ook erg leuke betaalbare modellen. Een van die toevallig?


Hij heeft al een tijdje een Two-rock, meen ik gelezen te hebben. Heb al een soundsampletje van hem gekregen, klinkt niet gek... it's all in the fingers, zou'k zeggen, maar wie ben ik om Scott Henderson tegen te spreken

ateng
21 september 2012, 11:36
Er is nu de STeel STRING SINGER copie van Ceriatone... Omdat dit het enige DUMBLE draadje was. Dacht ik deze maar tot leven te wekken.

De Ceriatone SSS is een versterker die op bestelling zal worden gebouwd. En dus niet met naam en toenaam te zien zal zijn in de lijsten. (Geen schema's dus).


http://www.youtube.com/watch?v=7k6dX3Q0QY4

Niet mijn sound... haal uit een 15 watt Laney een mooier geluid uit.

Pepe
21 september 2012, 11:45
Klinkt goed, crap player.

marc_o
21 september 2012, 11:50
Kennis van me verkoopt zijn Dumble overdrive....voor diegene met echt een knots geld teveel kun je the real thing in huis halen....wel even langs de bank voor een hypotheekje of een nier afstaan ofzo :-)

Pepe
21 september 2012, 12:04
zijn de caps nog origineel?

marc_o
21 september 2012, 12:43
Vreemd genoeg is dat nou weer niet iets wat ik vraag op het moment dat ie meedeelt dat ie er eentje heeft en 'm graag wil verkopen voor iets wat beter bij zijn speelstijl past :seriousf:

Geen idee dus, weet wel dat schijtveel geld opbrengt en dat kopers vinden echt geen probleem is....

Pepe
21 september 2012, 12:47
Het was een grapje.. standaard vraag bij oude Fenders van de vintage connaisseurs.
Ik heb even geen 30 mille rondslingeren dus ik pas.

marc_o
21 september 2012, 12:51
nou Pepe, dat valt tegen....je kunt toch wel wat ledematen verkopen??
Voor TOOOONE jonguh!! TOOOOOOONE!
:-)

bass blom
21 september 2012, 12:58
deze er bij dan :ok:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=162552

Pepe
21 september 2012, 13:15
Als ik in het Casino ben zie ik bedragen langskomen en dan denk ik dingen als 'dat is weer een wasmachine" of "daar gaat een vakantie".
Ik denk nooit "dat was een Customshopper" of "dat was een Two Rock".
Als ik dat soort bedragen uit mijn mouw kan schudden sponsor ik liever mijn zoons voor hun wereldreizen, om maar eens wat te noemen.

Chris Winsemius
21 september 2012, 13:45
zo'n ding lijkt me wel handig als backup voor m'n Peavey Bandit

marc_o
21 september 2012, 14:46
Daar zijn ze natuurlijk ook voor ontworpen Chris, alleen gaan die Bandits nooit stuk en daarom verkopen ze die dingen zo af en toe...

Chris Winsemius
21 september 2012, 15:18
lol
10 tekens

muziekschuur
21 september 2012, 16:46
Helaas zou die SSS wat bleekjes afsteken tegen mijn vintage Schaller..... En natuurlijk heb ik al een vintage backup.... (snuif snuif, rochel)...