PDA

View Full Version : Hallo, ik ben hier nieuw en o.a. op zoek naar hulp voor een aankoop



Guaranteed
13 juni 2011, 11:34
Hello folks,

Ik ben een kerel van 18 jaar en speel al wel enige tijd gitaar. Ik ben begonnen rond men 11e met klassieke gitaarlessen, en kocht mezelf dan ook een klassieke gitaar (yamaha). Maar al snel ontdekte ik de oude Ibanez st-55 van men pa :). Ik begon hierop te jammen en verdiepte me in de elektrische gitaar. Nu zo vele jaren later speel ik nog altijd op dezelfde Ibanez, op zich absoluut geen slechte gitaar.
Maar nu is het wel tijd geworden voor een eigen gitaar. En na lange tijd sparen heb ik beslist om zelfs twee nieuwe gitaren te kopen^^.

Enerzijds hou ik er namelijk van om te jammen (in groep). Stevige blues(rock), (hard)rock, ...En vermits ik hou van de les Paul sound dacht ik aan twee gitaren:
1. Gibson Les Paul Studio P-90 WB
2. Les Paul Studio Limited WB (humbuckers)
Ik ken niet genoeg van gitaren om het verschil tussen deze twee zo te kennen dus zal ik ze beide moeten testen. Natuurlijk ben ik van plan nog veel meer gitaren te testen ( je weet maar nooit dat je nog een andere sound tegen komt die je beter ligt) maar deze twee zijn de eerste die ik zal testen..

Maar anderzijds kan ik me ook uren bezig houden met op men eentje wat folk en dergelijke te spelen. ( eddie vedders muziek van into the wild, Bob dylan, Neil young, Cat stevens,...) Daarom denk ik er ook aan om een Martin D-15 te kopen. Over deze gitaar weet ik eigenlijk niet heel veel maar heb ze wel al paar keer beluisterd online en ben wel al verkocht.

Vermits dit toch een dure aankoop zal zijn ben ik nu op zoek naar zo veel mogelijk meningen, recenties en dergelijke.. :)

IK hoop hier wat hulp te vinden. ^^

Groeten..

Thyrif
13 juni 2011, 12:46
Hey man, welkom op het forum!

De adviesvragen kun je beter even in het desbetreffende subforum stellen (zowel electrische als akkoestische subfora dus), met daarbij je muziekstijlen, voorkeuren en budget. Succes!

mxh5210
15 juni 2011, 07:30
thanks a lot

CID-Gibson
15 juni 2011, 21:56
Beste

Ga nooit een winkel in en koop de eerste beste gitaar die je mooi vind, “dikke fout”.
Denk er eerst eens goed over na welke muziek je wil gaan maken.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de gitaar mooi vind, maar op de eerste plaats ga je er muziek op maken. Ga naar verschillende winkels of webshop, en kijk rond en zeg van de eerste keer dat je nog NIET tot het kopen van een gitaar wil overgaan dan bespaar je jezelf deze penetrante verkopers techniek van de verkoper al uit. Vraag gewoon wat die heeft en vraag de prijs, heb je een vriend die ook al een gitaar heeft heem hem mee maar laat die je ook niet overtuigen een gitaar te kopen vraag gewoon wat die vind van verschillende gitaren die je aan hem laat dien omdat je ze wel mooi vind pak die dingen ook maar goed vast en “als je al gitaar kan spelen” speel er maar eens op.
Nu iets over de prijs “lol” koop je broekzak niet leeg aan een gitaar zodat je geen geld meer hebt voor een goede versterker. Kijk maar wat je totaal wil uitgeven. Een gitaar zonder versterker heb je niks aan. Koop nooit een KIT met die dingen zit dit zo “zo niet heb je een troep gitaar en een goede versterker of anders om” goedkoop en goed bestaat ook in de gitaarwereld NIET”.
Wachten tot je geld genoeg hebt voor een redelijke gitaar en versterker is hier aan de orde.
Ik ken er genoeg die een gitaar hebben eerste klas en de versterker is dikke troep, dan haal je ook niks uit je gitaar, en dit is ook niet de bedoeling.
Nu iets over merk, voor rond de 400euro heb je al van de meeste merken een redelijke gitaar “buiten van Gibson dan” en voor hetzelfde geld heb je ook al een goede versterker, reken dus op +/- 1000euro en je zit al met goed spul.

Groetjes