PDA

View Full Version : Someone like you (Adele) cover door Bibi (opnieuw!)



BibixMusic
13 juni 2011, 10:14
Dit nummer heb ik al een keer gezongen (en gepost), maar was absoluut niet tevreden evenals een aantal van jullie gitaarnetters.
Ik baalde er eigenlijk van, dus ik heb het nogmaals ingezongen.
Hoop dat jullie deze versie wel mooi vinden, ik ben er in ieder geval wel tevreden mee :)


http://www.youtube.com/watch?v=pv-Bsuwjn90

pinkwilly
13 juni 2011, 11:05
Heel verfijnd, prachtig gezongen. Ziet er ook nog eens uit als een plaatje!

Indrukwekkend.

Dribbel_
13 juni 2011, 11:46
Wow echt heel mooi Bibi

Han S
13 juni 2011, 19:31
Je bent geslaagd. Bibi weet dat ik ontzettend kritisch ben, het is mijn vak. Ik zie dat je elke keer weer een stukje bent gegroeid, de dynamiek is beter geworden.

Alleen die hoogste noot is moeilijk voor je, daar zit je geregeld net tegenaan, probeer daar samen met je leraar aan te werken. Die noot in een keer boven op zijn harses raken is moeilijk, hem er naar toe zwaaien is weer niet mooi.

Ik mag hopelijk ook even opmerken dat je er heel goed uitziet in dat filmpje, maar niet zo boos kijken hoor! :D

Troost je met de gedachte dat het altijd nog beter kan.

Ukeloeder
13 juni 2011, 19:49
[...]

Troost je met de gedachte dat het altijd nog beter kan.

"Troost je met de gedachte dat het altijd nog beter kan" bedoelt Han hier denk ik, in plaats van "dat het altijd nog beter kan".

Das een heel positief geluid wat je krijgt van iemand die er al duizend (tienduizend? honderdduizend?) heeft horen zingen. Daar kan je wat mee, denk ik zo.

Han S
13 juni 2011, 19:53
Bibi is zelf ook nooit 100% tevreden en zo hoort dat ook want anders wordt het alleen maar minder goed. Doorgaan en recht op je doel af, de zijwegen negeer je gewoon, heb je niets te zoeken.

DennisvandenHeuvel
13 juni 2011, 19:56
..... gewoon ontzettend mooi :crazyhappy:

Ukeloeder
13 juni 2011, 20:39
Bibi is zelf ook nooit 100% tevreden en zo hoort dat ook want anders wordt het alleen maar minder goed. Doorgaan en recht op je doel af, de zijwegen negeer je gewoon, heb je niets te zoeken.

Toch een andere insteek dan die ik vermoedde en ook hier kan ik me in vinden.

TimoSomers
13 juni 2011, 22:11
wattttttttttt een stem zeg.

Evers
13 juni 2011, 22:29
Inderdaad, die stem van jou.... Dat is gewoon niet normaal, zo mooi!

beruk
13 juni 2011, 23:23
Jahaaa! Goed! Inderdaad af en toe niet 100% zuiver, maar na wat ik zo tijdens pink pop vanavond hoorde alleszins acceptabel. Nu nog uit je schulp en alles er in leggen wat uit dit liedje te halen valt.... Maar daar gaat een paar jaar overheen. Gezien jouw ontwikkeling en inzet heb ik daar vertrouwen in.

savale
14 juni 2011, 00:28
Zooooo! :mmmm: Goed bezig zeg. Ik heb de vorige niet gehoord, maar dit is echt wel goed weer. Je stem verveeld niet, dus laat maar komen dat volgende filmpje
Volgend liedje weer met eigen muziek? :P

BibixMusic
14 juni 2011, 11:02
Wow dank iedereen :D

@ Han;

Het naar de toon toe zingen is iets wat ik van begin af aan heb gedaan. Het kost me nog veel moeite om af te leren.. Wordt aan gewerkt!
Ben erg blij met je opmerking dat ik me weer verbeterd heb en dat de dynamiek nu beter te horen is.

@ Beruk;

Zie boven.. Ook de zuiverheid is een dingetje waar ik nog (steeds) hard aan werk. De inhoud van het nummer (en de emotie die daar bij hoort) breng ik niet alleen met de zang over maar ook met de expressie in het filmpje. Ik ben bang dat ik nooit iemand word die over het podium gaat stuiteren!

@ Savale;

Eigen werk is mijn doel :)
Ben er druk mee bezig.. Heb in ieder geval genoeg teksten liggen dus nu alleen nog melodieën bedenken (voor mij het moeilijkste..).

Arvoitus
15 juni 2011, 00:18
Ik vind (zoals vaker gezegd) je stemgeluid echt prachtig, ik vind jouw versie mooier dan die van Adele (maar dat komt ook door persoonlijke voorkeur ;))
Alleen op 1:13 klinkt dat sprongetje een beetje raar, ik vind het op 2:38 wel weer goed klinken. Ik kan niet precies zeggen wat het is :chicken:

Wat gebruik je eigenlijk om op te nemen? Toch niet die microfoon in het filmpje?

wiltin
15 juni 2011, 08:13
Bibi Bibi je presteert het tranen in mijn ogen te krijgen. Wat een mooie stem:grouphug:

Lianne
15 juni 2011, 08:53
Ik heb nog niks anders van jou gehoord, maar ik vind dit wel super mooi klinken hoor!

Han S
15 juni 2011, 10:13
Mooie complimenten en daar zou ik als zangeres heel blij van worden. :D Maar Bibi post haar pogingen hier om daar kritiek op te krijgen en dan zowel positief als negatief, want daar kan zij wat mee. Ik volg haar al een tijdje en zie haar elke keer beter worden, maar er zit nog veel meer in haar en dat gaan we er uit halen met z'n allen. Dus als je nou iets niet mooi vindt, zeg dat dan ook gewoon want daar kan ze prima tegen en zij doet daar ook wat mee.

Ik denk en hoop dat ik nog eens meemaak dat ik kan zeggen: die zangeres ken ik nog van gitaarnet, waar ze toen ze nog onbekend was regelmatig een mooi filmpje postte. En ik hoop dat als Bibi beroemd is geworden, dat zij dan hier af en toe nog langs komt om haar oude vriendjes nog eens toe te spreken.

Martijn-w
15 juni 2011, 16:44
Ik denk en hoop dat ik nog eens meemaak dat ik kan zeggen: die zangeres ken ik nog van gitaarnet, waar ze toen ze nog onbekend was regelmatig een mooi filmpje postte. En ik hoop dat als Bibi beroemd is geworden, dat zij dan hier af en toe nog langs komt om haar oude vriendjes nog eens toe te spreken.

En stiekem hoop je dat ze bij de mtv awards nog aangeeft ooit tips te hebben gehad van een of andere oude man, toch? :D

Han S
15 juni 2011, 18:25
Ssssstttttttttt.........., dat zou je niet verder vertellen.

Blend
15 juni 2011, 20:36
Hé Bibi, ik durf niet meer met je op het podium te staan joh!

BibixMusic
16 juni 2011, 15:52
@ Han;

Je bent bijna aardiger tegen mij dan mijn vader!
Ik hoop je in juli te zien :)

@ Blend;

Dan ga je lekker voor het podium staan.. Mij best hoor :seriousf:

beruk
16 juni 2011, 16:14
@ Beruk;
De inhoud van het nummer (en de emotie die daar bij hoort) breng ik niet alleen met de zang over maar ook met de expressie in het filmpje. Ik ben bang dat ik nooit iemand word die over het podium gaat stuiteren!

.
Dat bedoel ik niet helemaal. Ik heb het over tekstbehandeling. Een liedje is een verhaal. Jouw performance kan alleen maar aan kracht winnen door dieper in de tekst te gaan. Dat zuiverheids dingetje is een minor detail imo, een beheersing ding wat je met genoeg blijvende oefening helemaal onder de knie gaat krijgen.
Stuiteren over het podium moet je zéker niet gaan doen, lijkt me jou ding niet helemaal :soinnocent:

nickofzo
16 juni 2011, 16:56
heb net de volledige 4:41 aandachtig zitten luisteren (kent het origineel niet) maar aangenaam verrast. ik weet niet of het een keuze is of dat het in het origineel ook zit, maar dat Britse Engels siert je wel. de letter O een beetje klinkend als een EU. "eu my god"
:ok: goed gedaan!

BibixMusic
17 juni 2011, 13:22
Dat bedoel ik niet helemaal. Ik heb het over tekstbehandeling. Een liedje is een verhaal. Jouw performance kan alleen maar aan kracht winnen door dieper in de tekst te gaan. Dat zuiverheids dingetje is een minor detail imo, een beheersing ding wat je met genoeg blijvende oefening helemaal onder de knie gaat krijgen.
Stuiteren over het podium moet je zéker niet gaan doen, lijkt me jou ding niet helemaal :soinnocent:

Als ik alleen zing op m'n kamer durf ik er veel meer gevoel in te leggen.. Maar als het opgenomen en gefilmd wordt blijf ik nog een beetje verlegen..


Ik vind (zoals vaker gezegd) je stemgeluid echt prachtig, ik vind jouw versie mooier dan die van Adele (maar dat komt ook door persoonlijke voorkeur ;))
Alleen op 1:13 klinkt dat sprongetje een beetje raar, ik vind het op 2:38 wel weer goed klinken. Ik kan niet precies zeggen wat het is :chicken:

Wat gebruik je eigenlijk om op te nemen? Toch niet die microfoon in het filmpje?

Ik gebruik een sE X1 microfoon met 'reflection screen'.
Filmpje en geluid is apart opgenomen, want anders zie je alleen een scherm waar twee benen onderuit komen... :seriousf:

Dat sprongetje begrijp ik ook niet helemaal, maar ik sta niet constant op dezelfde afstand van de microfoon.

savale
17 juni 2011, 21:54
lees je pm is ff jij ;)

Tho
18 juni 2011, 15:26
Ik heb hem helemaal afgeluisterd. Je hebt een prachtige, geschoolde, maar toch natuurlijke stem.


En word ik er niet warm of koud van. Ik vind je stem er namelijk niet uitspringen. Heel erg goed hoor, daar niet van, maar een beetje 13 in een dozijn.

Mitch
18 juni 2011, 21:02
Heel fijn gezongen, al heb ik wel één bezwaar/punt van kritiek. Maar dat geldt eigenlijk meer voor je voorbeelden dan voor jou, denk ik.
Die verplichte kraakjes en momenten van staccato beginnen van woorden....het is me té veel een trucje. Net effe knijpen met die keel om de stembanden open te laten schieten aan het begin van het woord. Amy Whinehouse is er geloof ik mee begonnen maar ook Adele doet het ontzettend veel. En ook jouw zang is er van doorspekt. Het komt op mij over als een jonge stem die 'ouder' wil klinken, zoals John Mayer dat bijvoorbeeld ook al jarenlang doet.
Denk er over na of dat nou echt meer 'karakter' geeft aan je stem of meer uitdrukking aan je emotie.

BibixMusic
19 juni 2011, 19:00
@ Tho; ik ben blij met je compliment over mijn zingen en dat je mijn stem niet bijzonder vindt is gewoon eerlijk en niet erg.

@ Mitch; dit is de eerste keer dat iemand dit opmerkt. Ik heb dit van het begin af aan zo gedaan maar ben het wel met je eens dat het teveel is. Het was dus geen toegepast trucje, ik ben het me niet bewust geweest. Ga er voortaan in ieder geval op letten want teveel is gewoon niet goed.

Mitch
19 juni 2011, 19:04
Het is typisch iets dat erin sluipt. Ik ben er zelf verschrikkelijk bevattelijk voor hoor, ik ben geen haar beter! Toen ik Gun n Roses meezong op mijn 18e moest alles zo hees mogelijk, toen ik Elvis Costello luisterde duwde ik teveel vanuit mijn keel en mijn uitspraak van Nederlandstalige zang heeft een duidelijke tik van Paskal Jakobsen :D

Maar goed, je moet er vooral maar eens op gaan letten bij de artiesten die je zelf luistert, dan realiseer je je daarna ook weer meer wat je onbewust hebt overgenomen.
Of (wat bij mij goed geholpen heeft) veel luisteren en meezingen met artiesten die hun stem zo naturel en open mogelijk gebruiken. Kwestie van herconditioneren ;)

MaxVMH
23 juni 2011, 13:13
Mooi. Als je zin hebt om samen een coverke in te spelen (zal via 't internet zijn), stuur maar een pm ;)

BibixMusic
24 juni 2011, 13:59
Mooi. Als je zin hebt om samen een coverke in te spelen (zal via 't internet zijn), stuur maar een pm ;)

Kiekt maar even in je inbox! :D

Duhsjaak
25 juni 2011, 08:05
Hi Bibi
Kom ik terug uit verre landen en dan is er zoiets moois gepost!

Wat een heerlijk stuk muziek is dit. Commentaar stel ik even uit, daarvoor wil ik het tenminste meerdere keren horen.

Maar het allerleukste vind ik persoonlijk dat het zoveel beter/minder geforceerd en natuurlijker klinkt dan de eerste keer.

Het is niet handig als je naast je pumps (schoenen) gaat lopen van verwaandheid en ik gok maar even dat dat ook niet zo snel gaat gebeuren.

Je hebt het talent, ik wens je het geduld toe om dat talent langzaam maar zeker naar iets unieks te tillen. Bepaalde dingen die ik nog moet verbeteren, red ik niet meer in dit leven en zal ik een volgende ronde aandacht aan moeten gaan geven. Jij hebt nog even om het zo maar te zeggen.

Wat een grote stappen maak jij in je ontwikkeling zeg! Super! En dat componeren komt ook nog aan de orde, maar niet alles tegelijk. Eerst lekker ontspannen en dan met je frisse koppie kijken naar de volgende punten die geadresseerd zullen worden.

Luister nog eens naar wat je een jaar geleden deed en lees dan de opmerkingen van Ukeloeder, Han S en Mitch bij deze (nieuwe) versie van Someone like you en je gaat met een heerlijk voldaan gevoel op weg/vakantie.

Ik word hier heeeeeel blij van. Ik vermoed dat dat ook voor jou geldt.

Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
28 juni 2011, 03:55
Hi
Ik dacht dat ik hierop nog na nadere beluistering terug zou moeten komen, maar dat is toch niet het geval.

Het blijkt toch dat ik er na nog een paar luisterbeurten geen andere invalshoek in hoor.

Voorop staat, dat je binnen een jaar een pracht ontwikkeling hebt doorgemaakt.

In Rusland zeggen ze dat je 's zomers leert schaatsen en 's winters leert kersen eten. Daarmee wordt bedoeld dat kennis en inzichten soms even de tijd moeten hebben om te bezinken. De zomer is daar bij uitstek geschikt voor.

Een systeem beschikbaar maken om heel grote bestanden over te seinen (waardoor je de opnames achteraf gewoon nog kunt mixen en zo) zullen je zeker in staat stellen om ook met anderen leuke samenwerkingen op te zetten.

Na de vakantieperiode kijk ik in ieder geval vast uit naar een tijd van verdere, geduldige ontwikkeling.

En kijk eens naar de teller? 1.136 mensen die je post hebben bezocht en beluisterd. 1 maal Paradiso stampvol! Super succes deze post! En terecht ook nog eens een keer.

Kan bijna niet wachten!
Fijne zomer!

Vriendelijek groet, Gus

BibixMusic
30 juni 2011, 17:52
Heel veel dank iedereen :)

Morgen ga ik dit nummer in de Grote Kerk te Breda zingen :D
Zo'n kans krijg je nooit meer, dus ik ga m'n best doen!


:cheerup:

Duhsjaak
1 juli 2011, 16:30
Hi
Hals en beinbruch oftewel toi toi toi.
Break a leg
etc etc
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
2 juli 2011, 11:12
Heel veel dank iedereen :)

Morgen ga ik dit nummer in de Grote Kerk te Breda zingen :D
Zo'n kans krijg je nooit meer, dus ik ga m'n best doen!


:cheerup:

De opname staat in het schaamteloze filmpjes topic :)
En Gus, heel erg bedankt!