PDA

View Full Version : Nieuwe Tele Dag



lauke_101
13 juni 2011, 10:06
Gisteren van mede-forumlid en al langer bekende van mij JeroenP een Fender Baja telecaster overgenomen.

Zo, dan nu eerst een foto en dan pas gelul:

http://img28.imageshack.us/img28/8979/igp4188tele.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/28/igp4188tele.jpg/)

Het is er eentje uit 2006, weegt een (schijnbaar opmerkelijk lichte) 3 kg en hij resoneert als een malle. Slagplaat is vervangen voor eentje van bakeliet, de S-1 switch is er uit maar die heb ik er wel bij en de knoppen zijn vervangen voor 'dome' types. Ik ben happy :D

rockgod69
13 juni 2011, 10:14
Natuurlijk ben je Happy....je hebt een Tele!
gefeliciteerd:ok:

Squier4ever
13 juni 2011, 10:37
Proficiat Laurent, een Gretsch en een tele, eindelijk een vent!

budje
13 juni 2011, 11:00
nog niet op een baja gespeeld, maar visueel is t alvast DIK in orde :cheerup:

losjansen
13 juni 2011, 11:03
Nice!!!!! Een Tele zoals een Tele eruit hoort te zien.

macwilliams
13 juni 2011, 11:20
Mooie tekening in het hout ook :ok:

lauke_101
13 juni 2011, 11:40
Bedankt voor de complimenten!

Overigens, mijn ouders vinden hem vooral lelijk er uit zien en lelijk klinken. Goede smaak slaat vaak een generatie over? :sssh:


Proficiat Laurent, een Gretsch en een tele, eindelijk een vent!
Ghehe thanx Pim. En Jeroen is geen vent meer, hij heeft niet eens een amp :seriousf:

JeroenP
13 juni 2011, 11:40
Daar ga je veel plezier aan beleven:ok: Was toch een van de betere tele's die ik vast heb gehad.

macwilliams
13 juni 2011, 11:50
Bedankt voor de complimenten!

Overigens, mijn ouders vinden hem vooral lelijk er uit zien en lelijk klinken. Goede smaak slaat vaak een generatie over? :sssh:


Ghehe thanx Pim. En Jeroen is geen vent meer, hij heeft niet eens een amp :seriousf:

Wat/welke vonden je ouders dan beter/mooier?

lauke_101
13 juni 2011, 12:01
Ligt er geloof ik vooral aan dat ik al 2 elektrische hier heb staan, een Classic Player '60 strat en een Gretsch Elliot Easton Electromatic. En dat hij toch weer geld kost. Daarom vonden ze m'n strat eerst ook 'saai en lelijk' want hij kostte me nieuw 650 euro.
Van de Gretsch wint hij het ook niet qua looks, toegegeven, maar een tele heeft wel de charme van een werkpaard. Niet zeiken maar rammen :rockon:

Morio66
13 juni 2011, 13:18
Goede keus! Heerlijke hals!

Squier4ever
13 juni 2011, 14:11
Ligt er geloof ik vooral aan dat ik al 2 elektrische hier heb staan, een Classic Player '60 strat en een Gretsch Elliot Easton Electromatic. En dat hij toch weer geld kost. Daarom vonden ze m'n strat eerst ook 'saai en lelijk' want hij kostte me nieuw 650 euro.
Van de Gretsch wint hij het ook niet qua looks, toegegeven, maar een tele heeft wel de charme van een werkpaard. Niet zeiken maar rammen :rockon:

Ouders moeten niet zeiken, het is jouw geld waar jij voor werkt en niet andersom. Dat is altijd mijn argument en dan zijn ze direct uitgeluld :D En tele's zijn en klinken vet, vind hem een stuk cooler dan een strat.

lauke_101
13 juni 2011, 19:38
Precies ;)

Ah ik ben ook nog steeds erg gesteld op m'n strat. Maar dat zijn ook eigenlijk totaal andere gitaren, ze verschillen nog meer dan ik in eerste instantie verwacht had. Maar dat is alleen maar goed :ok: