PDA

View Full Version : Vintage v300 eerste gitaar?



Lianne
12 juni 2011, 13:04
Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik eindelijk de stap genomen om een proef gitaar les te volgen. Ik baal eigenlijk dat ik op mijn 22e nog nooit een instrument heb leren spelen terwijl ik zo van muziek (voornamelijk gitaar) hou. Nu moet het er echt van komen!;)

Proefles is zeer goed bevallen en een super leuke gitaarleraar wat ook heel belangrijk is. Nu dus op zoek naar een gitaar. Volgens mijn leraar moet ik vooral op mijn eigen gevoel afgaan omdat de gitaar bij je moet passen. Maar hij vertelde wel de basis eigenschappen voor een beginners gitaar, en je beter 100 euro meer kunt uitgeven dan over een half jaar weer een nieuwe betere te moeten kopen.

Gister ben ik gitaren wezen kijken, en na er veel in mijn hand gehad te hebben (zonder te kunnen spelen:soinnocent:) heb ik ook gevraagd of de verkoper verschillende soorten wou bespelen. Nu is mijn keus gevallen op een Vintage v300 gitaar van 230 €. Ik vond deze gitaar qua klank in deze prijsklasse direct mooier dan de andere en ook vind ik het prettig dat de body iets kleiner is aangezien ik zelf ook niet zo groot ben. Op internet las ik dat deze gitaar in 2003 is gekozen tot beste akoestische gitaar onder de 1000 euro, maar verder vind ik vrij weinig over dit merk. De verkopers waren trouwens ook alleen maar lovend over deze gitaar.

Wat weten / vinden jullie van Vintage en de v300 in het algemeen? Doe ik er goed aan om tot de koop over te gaan?

http://www.dv247.com/assets/products/64711_l.jpg http://www.matchettsmusic.com/resources/images/size/500x400/jhsv200.jpg

Heel erg bedankt!

LaurentB
12 juni 2011, 13:23
Ik ken deze gitaar niet, maar denk wel dat je onder de 1000 euro betere kunt krijgen, want dat is wel een héél ruime marge :)

Dat gezegd hebbende is dit best een goede prijsklasse voor een beginnersgitaar, en als jij eens goed geluisterd hebt en hij voelt voor jou goed aan kan het best een goede keuze zijn.

De Yamaha FG 700 serie is ook een veel gebruikte gitaar in dat prijssegment, en op zichzelf een gerenommeerder merk, maar in die lagere prijsklassen zegt dat niet altijd alles. Cort is nog een ander merk dat behoorlijke spullen maakt in die prijsklasse.

Verder ben je met 22 nog niet te laat om te beginnen hoor, heb wel eens een leerling van die leeftijd gehad die verdomd snel progressie maakte!

Lianne
12 juni 2011, 13:35
Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga de andere 2 die je noemt eens opzoeken! En vragen of ze die bij muziek land hebben (ze zullen wel denken in de winkel, komt ze weer:soinnocent:) Het leek mij ook al sterk dat een gitaar van 230 euro beter is dan één van 950 euro haha. Maar toch Las ik dat hier : http://www.guitarbitz.com/151.htm

In de winkel hebben ze mij ook gitaren uit een iets duurdere prijsklasse laten horen en moet ik eerlijk toegeven dat mijn (leek) oren deze goedkopere gitaar er verdomd veel op vond lijken. En andere vond ik dan echt weer duidelijk stukken 'goedkoper' klinken.

Kan je mij misschien vertellen, deze gitaar heeft een iets kleinere kast en hals dan een dreadnought. Wat voor een specifiek geluid zorgt of voor sommige mensen makkelijker te spelen is? Wat voor een soorten staalsnarige gitaren zijn er dan? en is een dreadnought een standaard model?

Wat een vragen! En blij om te horen dat het nog niet te laat is om te beginnen!

LaurentB
12 juni 2011, 13:48
Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga de andere 2 die je noemt eens opzoeken! En vragen of ze die bij muziek land hebben (ze zullen wel denken in de winkel, komt ze weer:soinnocent:) Het leek mij ook al sterk dat een gitaar van 230 euro beter is dan één van 950 euro haha. Maar toch Las ik dat hier : http://www.guitarbitz.com/151.htm


Ja, die verkopen ze zelf hè ;)



In de winkel hebben ze mij ook gitaren uit een iets duurdere prijsklasse laten horen en moet ik eerlijk toegeven dat mijn (leek) oren deze goedkopere gitaar er verdomd veel op vond lijken. En andere vond ik dan echt weer duidelijk stukken 'goedkoper' klinken.


Er kan best wat overlap zitten in kwaliteit bij iets duurdere of goedkopere gitaren, zeker in de lagere prijsklassen, waardoor een goedkopere toch beter klinkt. Bovendien betaal je soms puur voor uiterlijke kenmerken die wel leuk zijn, maar niets met de geluidskwaliteit van doen hebben.



Kan je mij misschien vertellen, deze gitaar heeft een iets kleinere kast en hals dan een dreadnought. Wat voor een specifiek geluid zorgt of voor sommige mensen makkelijker te spelen is? Wat voor een soorten staalsnarige gitaren zijn er dan? en is een dreadnought een standaard model?


Er is een hele variëteit aan modellen.

De Dreadnought is een heel veel voorkomende, en is er van oorsprong op ontworpen om een flink volume te ontwikkelen en een stevige bas te hebben. daarom heeft-ie die vierkantige vorm met een brede taille.
Die Vintage doet meer aan een zgn OM denken, Orchestra Model, en wordt vaker gebruikt door mensen die vooral fingerpicking doen, en daarbij niet al te overheersende bassen willen hebben, ze klinken iets lichter dus. Maar ook prefereren vrouwen ze wel eens omdat een dreadnought te groot en onhandig is voor ze.

Dan is er nog de GA, Grand Auditorium, die niet zo'n grote body heeft als een Dreadnought, maar wel weer dieper dan een OM is om toch weer iets meer bas te krijgen.

De allergrootste gitaren zijn de zgn. Jumbomodellen, net als de Dreadnought bedoeld als slaggitaren met een flink volume. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel eens gelezen dat ze soms iets meer nadruk op het midden hebben dan dreadnoughts, door hun smallere 'taille'.

Er zijn nog wel meer variaties, zoals de heel kleine 'parlour' gitaren, of de mini jumbo's, maar dit zijn wel de hoofdvormen voor staalsnarige gitaren.

mastermind
12 juni 2011, 13:52
Vintage akoestische gitaren schijnen wel OK te zijn. De awards voor die gitaren moet je niet serieus nemen, zijn gekozen door fabrikanten en dealers e.d. niet door consument.

Dreadnought is vaak standaard model, dan kun je gaan naar een kleiner model Auditorium of OM.

Yamaha is ook prima, alleen vind ze te duur in de prijsklasse zoals FG700S.

Had laatst een Greg Bennett GD100S in handen voor iets van €*150,- met massief bovenblad wat prima klonk en speelde! Ook wat duurdere variant Greg Bennett (van Samick overigens) D7 vindt ik persoonlijk beter spelen en klinken dat de FG700 van Yamaha.

Verder zou je ook eens kunnen kijken naar (uitgaande van rond de €*300,-):
- Hudson HDL-1 (topper)
- Vintage VGA900N
- Tanglewood TW115ST
- Eastman AC120 (topper)

Bekijk de gitaren, luister en bespeel en kies degene eruit die op deze punten goed scoren ;)
Suc6!

piezo
12 juni 2011, 14:02
Lianne, voor als je weer naar een winkel gaat, bepaal vooraf je maximale budget en neem een bekende mee, die een ervaren gitarist is maar ook vooral jouw belang in het oog weet te houden.

Ik meen trouwens dat ook Tanglewood goede akoestische gitaren levert voor rond de €300,-

mastermind
12 juni 2011, 14:03
Lianne, voor als je weer naar een winkel gaat, bepaal vooraf je maximale budget en neem een bekende mee, die een ervaren gitarist is maar ook vooral jouw belang in het oog weet te houden.

Inderdaad ;), of je moet een eerlijke verkoper tegenkomen :P

Lianne
12 juni 2011, 14:11
Bedankt voor de nuttige informatie beide!

In de winkel hebben ze natuurlijk ook wel dingen verteld, maar aangezien ik met 0,0 ervaring binnen loop en een hoop informatie tegelijk kreeg waren sommige dingen me nogal ontschoten, of begreep ik nog lastig.

Op mijn proefles speelde (voor zover het spelen was:soinnocent:) op een Taylor gitaar en die was erg groot, dat was dan denk ik een dreadnought model. Ik merkte dat ik het moeilijk vond om over dat giga ding heen te kijken om te zien of mijn vingers goed stonden en de tonen te vinden. Dit kleinere vintage (waarschijnlijk dan om model) vond ik al makkelijk in de hand liggen. Wel was dit volgens mij in die prijsklasse het enige model wat geen dreadnought model is en kwam je anders gelijk een stuk duurder uit.

Ik heb alle gitaren die jullie hebben genoemd even op geschreven, en neem dat mee naar de winkel. Erg handig! Oh ik laat de zogenaamde 'awards' dan wel even achterwegen.

Edit: ik zie jullie laatste reacties nu pas. Dat is zeker een goede tip en ga ik zeker wat mee doen! Al had ik niet het idee dat de verkoper me een bepaald model aan het aanpraten was. Ik vond juist dat ze er veel tijd in hadden gestoken me alles te laten horen wat ik echt top vond. Bedankt!

LaurentB
12 juni 2011, 14:36
Inderdaad ;), of je moet een eerlijke verkoper tegenkomen :P

Och, ik denk dat de meeste verkopers je binnen hun eigen assortiment best goed adviseren. Je kunt alleen niet verwachten dat ze een merk gaan aanprijzen dat ze zelf niet verkopen (alhoewel dat mij zelfs ook wel eens gebeurd is).

Petur
12 juni 2011, 15:07
Misschien heb je hier wat aan: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/acoustic_guitars/vintage/v300/index.html
Een review van de V300 ;)

Lianne
12 juni 2011, 15:18
Bedankt! Daar komt hij in ieder geval goed uit de test, voor zover dat dan wel betrouwbaar is ;)

mastermind
13 juni 2011, 20:25
Beste Lianne,

Welke winkel ga je naartoe? Zijn we benieuwd naar ;). Heb eff een klein lijstje genoteerd van gitaren die ok zijn met de prijzen (gemiddeld):

- Yamaha FS720S € 299,-
- Vintage V300 € 229,-
- Greg Bennett OM7 € 249,-
- Greg Bennett GOM100S € 149,- (moet volgens mij nog komen)
- Tanglewood TRF (VS) € 339,-
- Hudson OM model, heeft niet iedereen, maar zijn hele goede gitaren!

Suc6 ermee. Is niet moeilijk, gewoon voor jezelf 3 punten houden:
- speelt het goed?
- klinkt het goed?
- constructie in orde?
- (WAF factoor Woman Acceptation Factor, oftewel ziet het er mooi uit :P)

Lianne
13 juni 2011, 20:55
Bedankt voor je lijstje!

Ik ga naar muziek land, dat is ook waar ik ben geweest (en waar ze in de buurt de meeste keus hebben). Ik heb veel gitaren vast gehouden en gehoord, maar heb niet precies de type's onthouden van alle dus misschien zat er wel al wat tussen van je lijstje. ik heb deze gitaren er iig bij geschreven!

Eerlijk is eerlijk, aangezien ik er dus nog geen bal van kan en nog maar één les heb gehad zijn mijn eisen niet heel erg hoog, en wil ik niet meer dan 250 € voor een gitaar uitgeven aangezien er ook nog andere benodigdheden bij komen uiteraard. Wie weet kom ik er na een tijd achter dat het toch niet voor mij is weg gelegd of weet ik veel wat;) dat zou zonde zijn. En anders als het wel helemaal mijn ding is (wat ik nu denk van wel) wil ik daarna eens flink gaan sparen zodat ik tegen die tijd dat er ook wat leuke muziek uit mijn vingers komt ik hogere eisen voor een nieuwe gitaar kan stellen.

Een vraagje (alweer :soinnocent:), als ik op internet zoek naar makkelijke gitaar nummers om straks wat mee te gaan klooien/oefenen vind ik alleen maar tabs. Bij mijn gitaar lessen leer ik noten. Waar kan je ook nummers vinden zonder tabs met noten?

Ohja (misschien lastig te beantwoorden), hoeveel tijd heeft een gemiddelde leerling nodig om een beetje een fatsoenlijk nummer (niet advokaatje of iets dergelijks haha) te kunnen spelen bij een uur oefenen per dag?

Heel erg bedankt voor jullie tips allemaal!

Rizz
14 juni 2011, 08:32
Ohja (misschien lastig te beantwoorden), hoeveel tijd heeft een gemiddelde leerling nodig om een beetje een fatsoenlijk nummer (niet advokaatje of iets dergelijks haha) te kunnen spelen bij een uur oefenen per dag?

Heel bedankt voor jullie tips allemaal!

Dat is idd lastig te beantwoorden, ik heb zelf nooit les gehad, maar kon binnen 2 maanden wish you were here van Pink Floyd spelen (incl riffje), maar heb me in die 2 maanden dan ook alleen maar gericht op de akkoorden in m'n motoriek geheugen rammen... Maar als jij echt een uur oefent per dag, dan kan het niet al te lang duren.. Wat voor muziek wil je eigenlijk gaan spelen?

Iig leuk om er weer een akoestisch gitarist(e) bij te hebben!! veel plezier!

Lianne
14 juni 2011, 08:58
Nou daar komt mijn (soms over) enthousiasme de hoek om kijken. Ik vind zoveel leuk en meestal wil ik dan ook teveel zegmaar haha. Maar voornamelijk denk ik aan wat 'lichte' pop/rock muziek en veel verschillende technieken en vinger werk wat me cool lijkt. De lessen zullen hier ook naar gemaakt worden maar toch zegt mijn leraar dat er ook veel klassieke stukken in gaan komen omdat dat je techniek erg ten goede komt en zo het spelen van lichte muziek zo makkelijker wordt. ?

Ik heb dit weekend (om de tijd te overbruggen aangezien ik vandaag pas echt een gitaar ga aanchaffen) op een huis tuin en keuken gitaartje geoefend, wat voor geen meter klinkt. Maar ik ben stiekem toch wat trots dat ik nu het 'mei liedje' 'advokaatje' en 'mary we roll along' uit mijn hoofd ken en de noten ervan ken haha. :soinnocent:

Wat speel jij voornamelijk?

Rizz
14 juni 2011, 09:17
Ik speel veel clapton, PF, Beatles, dat soort dingen. Heb me ook lang gericht op het zingen en spelen tegelijk. Losse snarenwerk en zingen tegelijk is overigens iets wat ik niet kan (blijf een vent :dontgeti:).

Ik ben op het moment bezig met de Harry Sacksioni methode en dat is wel pittig, maar dat zou jij ook kunnen, iig het begin, wat makkelijke oefeningen en een langzame opbouw daarvan.. Heel erg leuk om te doen en een flinke uitdaging, aangezien ik wat techniek betreft stilstond, maar nu weer met sprongen vooruit ga!

Advies: geduld!!!! leer eerst maar je gitaar vasthouden...:seriousf:
Het komt vanzelf... En klassiek is idd heel goed voor je techniek...

Oh ja, voor wat betreft de bladmuziek, tik bij google de titel van het nummer wat je wilt leren met daarachter sheet music et voila...

Groetjes, Richie

Lianne
14 juni 2011, 09:50
Beatles lijkt me ook leuk om te spelen. En ik heb even naar Harry sacksioni (wat een naam haha) gekeken maar da ziet er wel verdomd lastig uit hoor!

Maar als ik music sheets bij google invul kom ik nog steeds op veel tabs en op piano gevallen of betaalde site's. Zijn er dan zoveel mensen die liever tabs spelen? Ik heb wel in de winkel veel boeken van bands met noten gezien, laat ik daar maar wat van meenemen. Geduld gaat me idd zeker goed van pas komen gok ik zo ;)

Rizz
14 juni 2011, 09:58
Maar als ik music sheets bij google invul kom ik nog steeds op veel tabs en op piano gevallen of betaalde site's. Zijn er dan zoveel mensen die liever tabs spelen?

Nou, ik denk niet het liever is dan, maar iig in mijn geval is schilderen met nummertjes (tabs):seriousf: bittere noodzaak, want ik kan geen noten lezen! Weet hoe het werkt, maar daar blijft het wel bij.. En voor mijn niveau is meer ook niet nodig!

En ik bedenk me net dat tabs vaak door mensen zelf uitgezocht is en gedeeld met de wereld, waar bladmuziek origineel is en je er dus voor zal moeten betalen

mastermind
14 juni 2011, 10:21
Bedankt voor je lijstje!

Ik ga naar muziek land, dat is ook waar ik ben geweest (en waar ze in de buurt de meeste keus hebben). Ik heb veel gitaren vast gehouden en gehoord, maar heb niet precies de type's onthouden van alle dus misschien zat er wel al wat tussen van je lijstje. ik heb deze gitaren er iig bij geschreven!

Eerlijk is eerlijk, aangezien ik er dus nog geen bal van kan en nog maar één les heb gehad zijn mijn eisen niet heel erg hoog, en wil ik niet meer dan 250 € voor een gitaar uitgeven aangezien er ook nog andere benodigdheden bij komen uiteraard. Wie weet kom ik er na een tijd achter dat het toch niet voor mij is weg gelegd of weet ik veel wat;) dat zou zonde zijn. En anders als het wel helemaal mijn ding is (wat ik nu denk van wel) wil ik daarna eens flink gaan sparen zodat ik tegen die tijd dat er ook wat leuke muziek uit mijn vingers komt ik hogere eisen voor een nieuwe gitaar kan stellen.

Een vraagje (alweer :soinnocent:), als ik op internet zoek naar makkelijke gitaar nummers om straks wat mee te gaan klooien/oefenen vind ik alleen maar tabs. Bij mijn gitaar lessen leer ik noten. Waar kan je ook nummers vinden zonder tabs met noten?

Ohja (misschien lastig te beantwoorden), hoeveel tijd heeft een gemiddelde leerling nodig om een beetje een fatsoenlijk nummer (niet advokaatje of iets dergelijks haha) te kunnen spelen bij een uur oefenen per dag?

Heel erg bedankt voor jullie tips allemaal!

@ Rizz, ja die Harry Sacksioni methode is goed ;) pittig maar goed!
@ Lianne (en de rest eigenlijk) Guitar Pro kopen (software) en www.ultimate-guitar.com

Gaat een wereld voor je open :D

-Martijn-
14 juni 2011, 11:13
Je zou inderdaad eens naar Guitar Pro moeten kijken. Zo'n beetje alle nummers die enigszins bekend zijn, zijn wel in dat formaat te vinden. Je hebt dan bladmuziek en tabs, en het programma kan de stukken ook afspelen.

De Sacksioni Methode heb ik ook. Voor iemand die nog nooit een gitaar aangeraakt heeft, lijkt het me wel erg moeilijk om meteen mee te beginnen. Maar je hebt een gitaarleraar die je goed kan helpen, en als je de basis van het gitaarspelen een beetje beheerst is de Sacksioni Methode zeker heel leerzaam.

Lianne
14 juni 2011, 12:02
Bedankt jongens! Dat progamma lijkt me zeker wel wat. Ik neem aan dat ik dan de eerste moet kopen 'Tab pro' ? En daar staat het in tabs en in noten? (bij de voorbeelden zie ik alleen tabs) Maar ziet er uit als een mooi en handig programma!

Edit: oh ik zie dat die alleen in de us is te verkrijgen? Dus de 'ad free' dan.

Rizz
14 juni 2011, 15:34
http://www.muzieksoftwareshop.nl/scripts/prodview.asp?idProduct=44&gclid=COjRs6DBtakCFURI3goddgPPgA

Bijvoorbeeld..

Lianne
14 juni 2011, 16:12
Haha zo zie je maar wat voor een leek ik ben, wist niet eens dat zoiets bestond! Thx!

Het is trouwens toch de vintage v300 geworden waar mijn eerste gevoel ook al bij was. En nu oefenen maar!

-Martijn-
14 juni 2011, 16:13
Veel plezier met je nieuwe gitaar! ;)

Er is ook een demoversie van Guitar Pro: http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=download
De demoversie heb ik nooit gebruikt, dus ik heb geen idee wat de berperkingen ervan zijn. Maar misschien leuk om even te kijken wat het precies is.

Lianne
14 juni 2011, 16:25
Bedankt, dat gaat wel lukken!

Oh ik de demo versie even op de pc zetten. Ik zie ook dat er een demo versie voor de iPad is, (en talloze andere gitaar apps). Leuk!

mastermind
15 juni 2011, 09:03
Gefeliciteerd!

Trouwens, standaard zit er een 012 setje snaren op. Mocht het vaak voorkomen dat het "zwaar" speelt, dan kun je altijd een lichter set snaren erop laten zetten (011 of 010). Minpuntje is dat er minder laag in de klank zit (bas), maar speelt wel veel lichter (minder hard op de snaren te drukken).

Speelse!

Lianne
15 juni 2011, 09:10
Gefeliciteerd!

Trouwens, standaard zit er een 012 setje snaren op. Mocht het vaak voorkomen dat het "zwaar" speelt, dan kun je altijd een lichter set snaren erop laten zetten (011 of 010). Minpuntje is dat er minder laag in de klank zit (bas), maar speelt wel veel lichter (minder hard op de snaren te drukken).

Speelse!

Bedankt voor de tip! Dat zijn idd de volgende dingen die ik ga uitzoeken/proberen (tjonge mijn kladboek met tips en dingen die ik moet weten is enorm geworden inmiddels!).

Maar daar heb ik wel wat aan aangezien ik gister bijna non stop heb geoefend voel ik idd mijn wijs/middel en ring vinger behoorlijk haha. Dat er maar snel eelt op mag komen:). ik moet wel zeggen dat vaderjacob :rockon: op deze gitaar al wat beter klinkt haha.

Edit: ohja ik heb nog een vraag. (ja alweer sorry) ik ben helemaal de stemapparaten vergeten in de winkel omdat ik zo met die gitaar bezig was. Is er een bepaald type stemapparaat dat jullie aanraden, wat niet meteen super prijzig is?

Blend
15 juni 2011, 10:22
Stemapparaten zijn voor dove gitaristen!
Nee hoor, een stemapparaat is een stemapparaat. Voor € 15,00 zou je een prima apparaat aan moeten kunnen schaffen.

En ik denk dat Vintage zeker geen verkeerde keus is. Als ze dezelfde reputatie krijgen als de elektrische gitaren van dat merk (prima gitaren met dito hardware) dan heb je voor die prijs een nette gitaar.

Tweedehands zou ik zeker niet doen als ik jouw was, er kan teveel mis mee zijn dan je lief is.

Probeer bij de gitaar een gratis gitaarband en / of wat plectrums te versieren, dat moet wel lukken denk ik zo.

Succes met je aankoop!

edit; never mind, ik zie dat je ' m al hebt aangeschaft. Veel plezier ermee in ieder geval!

Rizz
15 juni 2011, 10:29
http://www.snarenshop.nl/?p=toon_art&hoofd=50&cat=135&id=731
ik had voor mijn gitaarleerling deze gekocht, maar wat bleek: deze is veel minder precies als mjin analoge stemapparaatje uit het jaar kruik. Naar ik vermoed, zal dit met het frequentiebereik te maken hebben.. Mijn advies is dan ook: geef hier wat meer aan uit voor een betere, maar het hoeft sws niet zo duur te zijn.

Maar leer jezelf ook aan op het gehoor te stemmen, als je je app. dan een keer vergeet, is er niets aan het handje..

Lianne
15 juni 2011, 16:50
Ik heb bij de vorige les idd wel het verschil gehoord met valse snaren/noten en goede, maar het zelf heel herkennen als hij niet 'helemaal' lekker klinkt zal nog wel iets meer tijd nemen misschien, maar zeker iets wat ik wel zelf wil gaan horen natuurlijk!

En nee ik heb geen gratis plectrums gekregen haha, maar wel korting met de tas:cooler:.

mastermind
16 juni 2011, 13:02
Korg GA-1 of CA-1 is altijd goed, wereldwijd meest verkocht. Vraag even kleine demonstratie van de verkoper ;)

Lianne
16 juni 2011, 20:28
Thx voor de reactie!

vederlicht
16 juni 2011, 22:21
Hoi Lianne,
Een goedkope optie voor het stemmen is "online stemmen". Kijk eens op www.popschoolmaastricht.nl Op die site zijn verder interessante en wetenswaardige dingen te lezen op gitaargebied, zeker voor beginners.
Een goed maar duurdere optie is b.v. een Korg GA-30 gitaartuner. Een wijzertje geeft de goede toonhoogte aan. Handig bij veel omgevingslawaai.
succes, Vederlicht♫

Vaemint
16 juni 2011, 22:37
Wel , wel , welkom . Ik ben hier zelf nog eigenlijk een complete newbie, maar ik ben met dezelfde motivatie begonnen als jij. Bijna alle vrienden kunnen muziek maken en zelf kan je dat niet. Alleen , ik heb er nog wat langer over gedaan , net 46 nu. Dus zal het wel zo iets van een mid-life toestand hebben.
Maar goed , een kleine drie maand terug een goedkope spaanse gekocht om eens te proberen en ik moet zeggen dat ik er ook wel door gebeten ben. Mijn doel is om later bas gaan te spelen, maar ik wil ook op een degelijke manier op een acoustische gitaar kunnen spelen. En in mijn zoektocht ben ik op jou topic getstoten. Ik heb vorige vrijdag mijn elektrische Vintage mogen gaan ophalen. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146811-HNGD-Vintage-V100-Black .
Nu wil ik ook graag de spaanse vervangen door iets beter. En mijn keuze zal gaan tussen de Vintage , een Ashton 55 of een CD van Fender.
Dat zijn de drie die hier bij ons in de shops staan of hangen.
Mijn prijsklasse zit ook rond de €200.
En om geen nieuw topic te moeten starten , en er toch heel wat relevante info te vinden was op deze , hang ik mijn wagentje hier maar aan vast.

En voor de liefhebber: een fimpjeeeeee


http://www.youtube.com/watch?v=nllRTEBny08

mastermind
17 juni 2011, 12:16
Een goed maar duurdere optie is b.v. een Korg GA-30 gitaartuner.

GA-30 is er niet meer (wordt niet meer gemaakt), is nu vervangen voor de GA-1. Niet dat de GA-30 slecht is hoor, maar gewoon nieuw model :P, eff frisse wind denk ik van Korg.

@ Vaemint, aub geen Ashton en Fender CD gitaren, vreselijk slecht! Beter gewoon de Vintage nemen V300 of V400 (dreadnought). Of anders de serie die ik hier eerder aan haalde (Greg Bennett e.d.).

Merelvh
17 juni 2011, 12:32
Ik vind de gStrings tuner voor mijn Android telefoon veruit de beste tuner die ik heb geprobeerd. Beter dan mijn stemapparaat en je hebt hem overal bij je :)

Lianne
17 juni 2011, 17:21
@merelvh, ik vroeg me al af of die apps echt werkten haha, ik zie er op de ipad ook veel voorbij komen. Toch maar eens iets testen:).

@vederlicht, hele handige site! Die gaat zeker wel van pas komen.

@vaemint, leuk nog een nieuweling:). En lukt het al een beetje met je gitaar spel? Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de v300 als eerste gitaar al heb ik nog niet zulke goede 'gitaaroren' dat ik er echt een kloppende omschrijving over kan geven, dus zal het ook wel een gevoels kwestie zijn. De andere gitaren die jij beschrijft waren er bij ons in de winkel geloof ik niet. Wel een aantal andere gitaren die ook eerder al in dit topic door andere leden zijn aangeraden, die ook goed klonken. Ik ben benieuwd naar je aankoop!

Vaemint
18 juni 2011, 12:46
@ Vaemint, aub geen Ashton en Fender CD gitaren, vreselijk slecht! Beter gewoon de Vintage nemen V300 of V400 (dreadnought). Of anders de serie die ik hier eerder aan haalde (Greg Bennett e.d.).

Over die Ashton gitaren hoor ik nochtans vooral heel lovende kritiek.
Ik heb er vorige week eentje vast gehad en dat klonk mijn inziens niet slecht.
Alleen , de solid-tops hebben ze niet in het zwart. En ik wil dus sowieso zwarte gitaren.
Ben net even aan 't googlen geweest naar de Greg Bennett gitaren, maar daar heb je voor €200 ook niet veel voor je centen. Alleen een Gold Rush, als instapper. Waarschijnlijk staan ze wel sterker als je duurder gaat , maar in de hier vernoemde prijsklasse denk ik niet dat het een aanrader is.

lefthandstrat
18 juni 2011, 12:59
.......maar verder vind ik vrij weinig over dit merk......

Hoi, misschien heb je het zelf al gevonden, maar zo niet.........bij deze! En veel geluk en plezier met je nieuwe aanwinst!

http://www.jhs.co.uk/reviews/v300.pdf

http://www.jhs.co.uk/products.htm

Lianne
18 juni 2011, 13:52
Hoi, misschien heb je het zelf al gevonden, maar zo niet.........bij deze! En veel geluk en plezier met je nieuwe aanwinst!

http://www.jhs.co.uk/reviews/v300.pdf

http://www.jhs.co.uk/products.htm

Bedankt voor de linkjes! Haha die kleuren doen wel pijn aan mijn ogen:seriousf: maar ergens vind ik ze wel cool:sssh:

Vaemint
18 juni 2011, 22:11
En dit is de mijne geworden . Het paste . Chemie . Dat is het geweest.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146955-HNGD-Ibanez-AW300NT&p=2653258#post2653258

mickvdv
19 juni 2011, 03:03
@merelvh, ik vroeg me al af of die apps echt werkten haha, ik zie er op de ipad ook veel voorbij komen. Toch maar eens iets testen:).


Op mijn iphone heb ik de n-Track Tuner (http://itunes.apple.com/nl/app/n-track-tuner/id409786458?mt=8) echt een aanrader! Soms heeft hij de noot verkeerd, maar hij weet wel of je zuiver zit of niet.

mastermind
19 juni 2011, 11:38
Over die Ashton gitaren hoor ik nochtans vooral heel lovende kritiek.
Ik heb er vorige week eentje vast gehad en dat klonk mijn inziens niet slecht.
Alleen , de solid-tops hebben ze niet in het zwart. En ik wil dus sowieso zwarte gitaren.
Ben net even aan 't googlen geweest naar de Greg Bennett gitaren, maar daar heb je voor €200 ook niet veel voor je centen. Alleen een Gold Rush, als instapper. Waarschijnlijk staan ze wel sterker als je duurder gaat , maar in de hier vernoemde prijsklasse denk ik niet dat het een aanrader is.

Bij ons heb je de GD100S BK ;) voor €*149,- met massief bovenblad.

vederlicht
19 juni 2011, 22:05
Er zijn altijd plussen en minnen aan een forum . Ik vind dit forum vooral goed omdat er geen TE KOOP deel aan vast hangt. Geen opportunisten die snel lid worden om hun ding te verkopen edm. Leuk toch?

En dan kom jij met deze onzin. Koop dan advertentieruimte in één of ander blad, zet iets op 2e-hands of ga de deuren langs , maar laat mij fu**ing gerust !

Als ik hier mod was had ik je al in 2007 buitengezet.

Tja, zit wat in. Maar in dit geval zou ik toch blij zijn met zo'n tip......
Vederlicht♫

mastermind
20 juni 2011, 11:51
Er zijn altijd plussen en minnen aan een forum . Ik vind dit forum vooral goed omdat er geen TE KOOP deel aan vast hangt. Geen opportunisten die snel lid worden om hun ding te verkopen edm. Leuk toch?

En dan kom jij met deze onzin. Koop dan advertentieruimte in één of ander blad, zet iets op 2e-hands of ga de deuren langs , maar laat mij fu**ing gerust !

Als ik hier mod was had ik je al in 2007 buitengezet.

Ik gaf alleen aan dat je bij ons in de omgeving gitaarzaken hebt ;) ('t Speeltuygh, Oostendorp e.d.) die een Greg Bennett GD100S BK (zwart) gitaren hebben met een massief bovenblad die ik voor het geld erg goed vind.

Ik ben tevens geen eigenaar van een winkel.

Vaemint
20 juni 2011, 12:22
Dan heb ik me zwaar vergist en was mijn opmerking ongepast.
Mijn excuses daarvoor.

Ik zal het bericht verwijderen.

Lianne
20 juni 2011, 20:14
Op mijn iphone heb ik de n-Track Tuner (http://itunes.apple.com/nl/app/n-track-tuner/id409786458?mt=8) echt een aanrader! Soms heeft hij de noot verkeerd, maar hij weet wel of je zuiver zit of niet.

Hij is er idd ook op iPad! Alleen bij de 3e g snaar versrpingt hij steeds van -0,5 naar + 0,3. Terwijl ik bij de andere snaren wel nagenoeg direct op 0 uitkomt (ik neem aan dat dat goed is, haha dit klinkt vast heel dom). Hoe kan het dat ongeacht draaien aan de snaar deze niet 'stabiel' lijkt te zijn? Of ik doe iets fout dat kan natuurlijk ook.

vederlicht
20 juni 2011, 22:24
Hij is er idd ook op iPad! Alleen bij de 3e g snaar versrpingt hij steeds van -0,5 naar + 0,3. Terwijl ik bij de andere snaren wel nagenoeg direct op 0 uitkomt (ik neem aan dat dat goed is, haha dit klinkt vast heel dom). Hoe kan het dat ongeacht draaien aan de snaar deze niet 'stabiel' lijkt te zijn? Of ik doe iets fout dat kan natuurlijk ook.

Bij mijn Korg is het zo dat het wijzertje soms(en vaak bij de G-snaar) wat heen en weer wiebelt rond de nul. Hangt er ook van af hoe hard je de snaar aanslaat of hoe dichtbij of veraf je van de tuner afzit. Als ik dan even wacht en de wijzer blijft op 0 hangen, dan is de snaar goed gestemd.
Vederlicht♫

Lianne
20 juni 2011, 22:47
Bij mijn Korg is het zo dat het wijzertje soms(en vaak bij de G-snaar) wat heen en weer wiebelt rond de nul. Hangt er ook van af hoe hard je de snaar aanslaat of hoe dichtbij of veraf je van de tuner afzit. Als ik dan even wacht en de wijzer blijft op 0 hangen, dan is de snaar goed gestemd.
Vederlicht♫

Bedankt! Dat is het idd de andere snaren komen vrijwel direct op de 0 maar de g schommelt eerst een beetje en komt (nu) daarna idd op de 0.

mastermind
21 juni 2011, 08:53
Dan heb ik me zwaar vergist en was mijn opmerking ongepast.
Mijn excuses daarvoor.

Ik zal het bericht verwijderen.

Kan gebeuren ;) bedankt is weer in orde :D.