PDA

View Full Version : HNGD: Schecter diamond omen extreme 6



Basileia
12 juni 2011, 11:51
Ik heb van de week mijn basgitaar (ibanez srx750) te koop aangeboden op een basforum, omdat ik 'm uiteindelijk toch nooit gebruikte. Nog dezelfde dag kreeg ik een berichtje van een forumlid aldaar met de vraag of ik geïnteresseerd was in een ruil met bijbetaling. Ik wilde het geld van de bas eigenlijk in m'n eerste autootje stoppen (donderdag m'n rijbewijs gehaald), maar de gitaar die hij aanbood zag er wel erg geil uit, en hij zou een perfecte backup vormen voor m'n main axe.

M'n main axe is een ibanez s670 met 2 humbuckers, single in het midden niet aangesloten en een push/pull om te splitten. De schecter is ook HH met coilsplit. Tot nu toe was m'n backup m'n beginnersgitaar, een squier, waar ik de stock pups van de ibanez in heb gezet.

Afijn, de ruil ging door, en ik ben blij, want ik heb nu een mooie gitaar en ik heb er ook nog een smak geld aan overgehouden.

Genoeg geluld, Foto's!
http://dl.dropbox.com/u/15058293/Schecter/DSC_0063.JPG
http://dl.dropbox.com/u/15058293/Schecter/DSC_0071.JPG

Hij heeft een veel dikkere hals dan m'n ibanez met z'n wizard, maar ik vind het eigenlijk wel prettig. Ik heb er meteen een setje .010 op gelegd, ipv .009. Hij heeft wel even een afstelbeurtje nodig.

Het geluid is prima, maar wat vlak vergeleken met m'n ibanez. Niet heel gek, want de ibanez is van mahonie, en daar zit een dimarzio crunch lab en liquifire combinatie in. De schecter is van basswood met een maple topje, en met stock budget pups. Ik zit te twijfelen of ik de ibanez infinity pups erin moet gooien, want naar ik mij herinner klinken die wel wat beter. Mocht er iemand nog een suggestie hebben voor een paar lekkere pups dan hoor ik het graag. Een nieuw setje dimarzio's zit er niet in, want ik wil binnenkort een autootje kopen:)

munkie
12 juni 2011, 12:18
Mooie gitaar hoor. Basswood body, daar kunnen best heftige elementen in. Als het goedkoop moet: GFS Crunchy of Power Rails.

Basileia
19 juni 2011, 14:56
Ik ben toch een verschrikelijke prutser in het afstellen. Ik heb het idee dat de topkam wat te hoog is, maar ik zelf niet de middelen om er wat aan te doen. Is er iemand in de buurt van Zoetermeer met meer verstand van zaken en ervaring die er in ruil voor een kratje bier oid even naar kan/wil kijken?