PDA

View Full Version : pickups vervangen van LC strat



arcane
11 juni 2011, 21:41
Afgelopen jaar heb ik een LC strat gekocht. ben er nog steeds super blij mee en speel er erg vaak op.

toen ik de gitaar kocht had ik al wel het idee om de stock pickups te vervangen door wat betere. Nu heb ik het e.e.a. aan gear kunnen verkopen en wil ik graag nieuwe pickups gaan aanschaffen.

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zo'n enorm aanbod.

Wat ik graag wil is een vintage tone, en het liefst ook met noise reduction.
Zwarte kapjes en geen losse pickups maar een setje van 3.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat fender noiseless pickups verkoopt maar ik vond ook dit setje van lace sensor.
http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=1396&parent=130

deze zijn echter wel een stuk duurder dan de fenders:
http://www.thomann.de/nl/fender_noiseless_set_strat_vintage_bk.htm

Wat is jullie mening? Wat zou ik het beste kunnen aanschaffen? het merk maakt me niet zo veel uit.

Thiez
11 juni 2011, 21:59
Ik ben mezelf erg aan het orienteren de laatste tijd op single coils aangezien ik er straks ook in mijn zelfbouw strat ga zetten.
Je hebt de middenklasse pickups zoals: fenders, tonerider, leo sounds, seymour duncan.
Je hebt topklassie zoals: kinman, van zandt, lindy fralin, lollar

Verder blijft het natuurlijk heel erg smaakgebonden. Sommige zweren bij lindy fralin, andere vinden het schelle dunne pickups.

Ik ga zelf waarschijnlijk voor de leo sounds. Handwound pickups voor een erg scherpe prijs met heel veel goed reacties. Als ik een groter budget had zou ik voor van zandt gegaan zijn.

roger
11 juni 2011, 22:08
In mijn fender strat heb ik van zandt, maar in mijn zelfbouw strat heb ik hele goedkope GSP elementen van guitarsupplies, klinken ook helemaal niet verkeerd. Pas bij een optreden dacht iemand dat het een customshop gitaar was. Toen ik zei dat het een zelfbouw was van in totaal 200 euro viel hij bijna van z'n kruk af...

in mijn tele mex zitten ook van zandt en in mijn squier tele zitten toneriders, ook goed en niet extreem duur.

pasqual
11 juni 2011, 22:17
waarom noiseless? uiteraard begrijp ik wel waarom je dit wilt maar ik vind persoonlijk dat standaard stratpickups niet zoveel noise maken eigenlijk. clean of met een beetje crunch heb je er toch nauwelijks last van. ik stoor me er niet aan in ieder geval. voor een vintage sound zijn tonerider "pure vintage" erg geschikt. deze hebben een bescheiden output en klinken erg helder.
en ze zijn gewoon goed ( zonder erbij te zeggen: voor het geld ) en niet duur.

arcane
11 juni 2011, 22:51
waarom noiseless? uiteraard begrijp ik wel waarom je dit wilt maar ik vind persoonlijk dat standaard stratpickups niet zoveel noise maken eigenlijk. clean of met een beetje crunch heb je er toch nauwelijks last van. ik stoor me er niet aan in ieder geval. voor een vintage sound zijn tonerider "pure vintage" erg geschikt. deze hebben een bescheiden output en klinken erg helder.
en ze zijn gewoon goed ( zonder erbij te zeggen: voor het geld ) en niet duur.

Ja op zich valt het inderdaad wel mee. Tijdens de repetitie op een gig speel ik voornamelijk met distortion, maar stoor me dan inderdaad niet aan een hum.
En thuis kan ik er inderdaad ook wel mee leven.

Ik heb die toneriders eens opgezocht, dat lijkt me ook wel een optie. Ze zijn dan ook gelijk een stuk goedkoper, dat is ook een prettige bijkomstigheid.

Ik zal me ook eens verder verdiepen in de andere merken die zijn voorgesteld.

marter544
11 juni 2011, 23:39
Eens met het feit dat noiseless zinloos is, maar wat mis je aan je huidige elementen? Dat is wat makkelijker advies geven..

arcane
12 juni 2011, 00:08
Tja, op zich is er niets mis mee. Maar het kan gewoon beter. Moeilijk te omschrijven.

arcane
13 juni 2011, 21:50
Die Leo sounds lijken me ook wel fijn. Wel jammer dat je voor dit soort dingen vooral moet afgaan op soundclips :(

pasqual
13 juni 2011, 22:10
klopt, en het grootste probleem is nog dat je pas echt weet hoe ze klinken als ze in je gitaar zitten.:???:

BamBuFan1
13 juni 2011, 23:55
Die Leo sounds lijken me ook wel fijn. Wel jammer dat je voor dit soort dingen vooral moet afgaan op soundclips :(

Ach, er woont vast wel een collega-Achterhoeker met bv een Squier silver series Strat voorzien van Leosounds Irish Tour-set in de buurt.....