PDA

View Full Version : Tube preamp en Podpro plaatsen



DennisvandenHeuvel
11 juni 2011, 20:06
Hi there,

Ik heb een buizen poweramp met een Pod als preamp en effectenbak. Nu wil ik een buizenpreamp plaatsen om zowel los mee door de poweramp te spelen als met de effecten van de Pod.

Hebben jullie tips hoe dit het beste te combineren/lussen is? Ik heb dry out, effectenloop, gebalanceerd out, live out.. noem maar op :-)

Tips welcome, dank!

groet, Dennis

Liquid_Metal
11 juni 2011, 21:49
Preamp->POD->Poweramp. Je zou de POD in je fxloop kunnen plaatsen maar dat is in dit geval niet nodig.
Op deze manier gaat je geluid altijd door je preamp heen. Als je deze wilt kunnen bypassen omdat je ook preamps van de POD wilt gebruiken wordt het iets complexer. Als je de POD alleen voor postgain effecten wilt gebruiken is dit prima.
Als je ook pregain effecten van de POD wilt gebruiken moet je de preamp in de loop van je POD zetten.

DennisvandenHeuvel
12 juni 2011, 07:16
Dank, ik ga het uitproberen

DennisvandenHeuvel
13 juni 2011, 19:44
Ik heb de Soldano nu in de effectloop van de POD gezet. Op deze manier kan ik naast mijn Ibanez ook gebruik blijven maken van mijn Variax via de POD.

De Soldano heeft slechts een input aan de voorkant en een output aan de achterkant. Nu is hij gemodificeerd en heeft een extra unballanced out. Als ik deze uit-probeer is het eindgeluid het mooist.

Een extra input aan de achterkant maken is toch een gaatje boren, wat draadjes van de ene input naar de andere en een jack female plaatsen? Zo nee, kennen jullie mensen in de buurt van Utrecht die dat kunnen?

Mzzl. Dennis