PDA

View Full Version : Ibanez Roadstar 2 '86



Brum
11 juni 2011, 14:58
Zag er eentje op Marktplaats staan, een Roadstar 2 uit '86. Eentje met een brughumbucker en twee singlecoils. Lijkt me een leuk gitaartje voor erbij, eventueel voor drop c of zo. Kwalitatief schijnen die dingen ook niet slecht te zijn.

Nou ben ik een beetje gaan zoeken naar de huidige waarde van die gitaartjes. Erg veel info over te vinden, dat wel, maar de waarde is niet veel over te vinden. Ik heb ook even op Ebay gekeken wat die dingen doen, maar daar liggen de waardes nogal uiteen, afhankelijk van welk jaartal, etc. De betreffende gitaar is overigens een RG140BK, wellicht zegt het de kenners wat meer.

Ik zat zelf te denken aan iets van €250,- Is dat bedrag een beetje reëel?

Verdere info over deze gitaar is ook zeer welkom.

geert1976
11 juni 2011, 16:16
Zag er eentje op Marktplaats staan, een Roadstar 2 uit '86. Eentje met een brughumbucker en twee singlecoils. Lijkt me een leuk gitaartje voor erbij, eventueel voor drop c of zo. Kwalitatief schijnen die dingen ook niet slecht te zijn.

Nou ben ik een beetje gaan zoeken naar de huidige waarde van die gitaartjes. Erg veel info over te vinden, dat wel, maar de waarde is niet veel over te vinden. Ik heb ook even op Ebay gekeken wat die dingen doen, maar daar liggen de waardes nogal uiteen, afhankelijk van welk jaartal, etc. De betreffende gitaar is overigens een RG140BK, wellicht zegt het de kenners wat meer.

Ik zat zelf te denken aan iets van €250,- Is dat bedrag een beetje reëel?

Verdere info over deze gitaar is ook zeer welkom.

E 250,00 is vrij normaal voor een Roadstar.
Het zijn goede gitaren.

muziekschuur
11 juni 2011, 16:18
Mijn Roadstar II kocht ik voor 750 gulden in...... '86.

Ik zie ze tussen 250 en 350 gaan..... Nadeel is de onderdelen. Geen slagplaten of tremolo onderdelen verkrijgbaar voor zover ik heb kunnen vinden.

Harald
11 juni 2011, 16:29
Zit soms wel eens te denken mijn Roadster (RS530 zo uit mijn hoofd, was zo'n beetje de eerste produktie gitaar met locking nut en finetuners op de tremolo unit) te laten herfretten, en van een floyd rose te laten voorzien. Nu is het ding helaas in haast onbespeelbare toestand. Elementen vond ik trouwens niet zo geweldig, maar de hals is lekker, en van de stratachtigen vind ik het nog steeds een van de mooiste ibanezzen. De headstock is toch mooier dan de huidige scherpe punten dingen.

Is er zo eentje
http://www.craveguitar.com/lessons/index.php?option=com_content&id=56&view=article

Mesjoggah
11 juni 2011, 18:57
Mijn Roadstar II kocht ik voor 750 gulden in...... '86.

Ik zie ze tussen 250 en 350 gaan..... Nadeel is de onderdelen. Geen slagplaten of tremolo onderdelen verkrijgbaar voor zover ik heb kunnen vinden.

Slagplaatjes zijn via Ebay makkelijk te scoren.

munkie
12 juni 2011, 12:08
Klopt. Tijdje geleden een Blazer gehad. Anders zelf even figuurzagen dat slagplaatje. Daar zat wel een massief messing(!) tremolo op. Messing brugzadeltjes enzo zijn heel moeilijk te vinden.

Brum
12 juni 2011, 12:19
Het tremolo systeem heeft bij mij sowieso niet zoveel te verduren, da's het eerste waar ik de pook uit draai en nooit meer aankom.

Kans is groot dat ik er in de toekomst ook andere elementen in laat zetten, maar wie weet zijn ze wel geweldig.

Ik hoop dat ie over een week of drie, vier nog te koop staat. Eerst zal er een versterker bij komen en dan wellicht dit gitaartje, afhankelijk van hoeveel ik dan nog te besteden heb.

Bedankt voor de antwoorden!

Brum
27 juni 2011, 21:07
€250,- is het geworden, de verkoper is akkoord gegaan. Nog even wachten op een mailtje van hem en dan zal ik 'm spoedig hebben. Ben benieuwd!

Brum
2 juli 2011, 20:09
Hij is binnen en valt me niet tegen. De hals is iets dikker dan die van huidige Ibanez gitaren, meer moderne Fender-like. De brug staat, zelfs voor een zwevende brug, wel wat erg hoog en ga ik vast zetten op de body met wat extra veren. Zat ook nog 's een koffer bij en dit allemaal voor €250,-

De brug lijkt sowieso vervangbaar als het nodig is, lijkt heel erg standaard strat.

Het hals -en midden element zijn erg helder, maar ook wat karakterloos, dus zal ik nog vervangen in de toekomst. Het brugelement vind ik helemaal niet zo verkeerd, die is nog redelijk bruikbaar, maar toch ga ik daar nog mee experimenteren. Hij is ook splitbaar trouwens, vind ik wel grappig op zich.

De bouwkwaliteit vind ik echt heel oke voor destijds al een min of meer budgetgitaar, maar da's bij Ibanez eigenlijk altijd oke.

Nu nog even wachten op Schaller lockertjes, 0.011 snaren en extra veren en hij is in ieder geval bespeelbaar. Ik ben er blij mee!

grayfink
2 juli 2011, 20:52
http://hunting-washington.com/smf/index.php?action=dlattach%3Btopic=77412.0%3Battach =146919%3Bimage