PDA

View Full Version : nieuwe gitaarnetter



wizip
11 juni 2011, 13:56
Dag gitaarvrienden,

Ben net terug uit Canada waar ik een 5 weken durende gitaarbouw cursus bij
Sergei de Jonge heb gevolgd, alles, behalve de tuners, zelf maken van begin tot einde naar eigen idee.

Een geweldige ervaring en een prachtige gitaar rijker, heb ik de smaak goed te pakken gekregen en ga de komende tijd in mijn werkplaats een ruimte inrichten voor gitaarbouw. Het eerste project is het afmaken van de 2e gitaar
waar ik op de cursus aan begonnen ben.
In de hoop hier gelijkgestemden te leren kennen heb ik mij aangemeld, want
ik moet toch wel het een en ander kopen, maken, aanpassen en uitvinden.

vr. groet Wizip

bass blom
11 juni 2011, 14:20
dan ga je hier wel een hoop lol hebben :D

wizip
11 juni 2011, 16:37
dan ga je hier wel een hoop lol hebben :Dop een eigenhandig gemaakte gitaar te spelen is wel heel leuk samen spelen nog leuker.

bass blom
11 juni 2011, 16:48
op een eigenhandig gemaakte gitaar te spelen is wel heel leuk samen spelen nog leuker.

zeker, de eerste keer dat ik op een handgemaakte gitaar stond te raggen is onvergetelijk :P

Thyrif
12 juni 2011, 13:25
Wauw, leuk begin! Succes met verder bouwen!

budje
12 juni 2011, 13:27
Welkom, en , een gitaarnet klassieker: Fotooooooooo's!!!:seriousf:

wizip
12 juni 2011, 14:45
Wauw, leuk begin! Succes met verder bouwen!veel dank, ken of weet jij bouwers in het noorden, wil graag mensen leren kennen, heb zelf nog niet veel in te brengen op gitaargebied maar werk al wel heel lang met hout ( meubels maken en restaureren ).

wizip
12 juni 2011, 14:47
Welkom, en , een gitaarnet klassieker: Fotooooooooo's!!!:seriousf:oke ga m'n best doen

Thyrif
12 juni 2011, 15:58
veel dank, ken of weet jij bouwers in het noorden, wil graag mensen leren kennen, heb zelf nog niet veel in te brengen op gitaargebied maar werk al wel heel lang met hout ( meubels maken en restaureren ).

Mn pa was ook meubelmaker dus heb zelf een ook een paar dingetjes opgepikt. Ook eens begonnen aan een body (mn pa heeft er ook een paar gemaakt), maar dat gaat traag enzo. Ik ken geen hobbybouwers in het noorden, enkel een professionele. Maar als je een bouwbuddy zoekt ben ik beschikbaar hoor!

Martijn-w
12 juni 2011, 16:55
Hier in het zelfbouw gedeelte zitten een aantal zeer goede bouwers, ook enkelen uit het noorden. Aaronstonebeat bijvoorbeeld, die bouwt bijna alles aan een gitaar helemaal zelf. Oigun bouwt prachtige gitaren en maakt ook zelf pickups. Woml heeft nog een prachtige gitaar afgeleverd. Charlotte is de koningin van de inlay en barno (weliswaar geen noorden maar België) heeft zeer geslaagde eigen ontwerpen.
En zo zijn er nog meer mensen, dus ik zou zeggen, neem eens een kijkje in de zelfbouw keuken van gitaarnet.

wizip
13 juni 2011, 00:11
Mn pa was ook meubelmaker dus heb zelf een ook een paar dingetjes opgepikt. Ook eens begonnen aan een body (mn pa heeft er ook een paar gemaakt), maar dat gaat traag enzo. Ik ken geen hobbybouwers in het noorden, enkel een professionele. Maar als je een bouwbuddy zoekt ben ik beschikbaar hoor!dat is een mooi aanbod,mischien kunnen we een keer ergens op een terras of zo, elkaar wat bijpraten?zien we dan wel hoe en wat

INOXROX
13 juni 2011, 08:59
:???: Foto's ?

sbms97
29 juli 2011, 21:13
ik ga ook binnekort aan m'n eige gitaar beginnen, ik ga wel niet alles zelfmaken, want heb nog niet zoveel ervaring met alles, eerst simpel beginnen met m'n dertien jaar. hbe een oude hondo van de markt afgeplukt en ga m waarschijnlijk als donor gitaar gebruiken. voor de rest wil ik de body, slagplaat, ect zelfmaken. zijn er ook misschien mensen op dit forum die helemaal in het zuiden van het land, m'stricht, wonen. :D

Duhsjaak
31 juli 2011, 11:40
Hi
Leuk!!! Er is een zeer actief sub forum met allerlei bekende en minder bekende bouwers die de prachtigste dingen maken.

Niet alleen zie ik dit verhaal graag voorzien van wat foto's, maar een stukkie geluid ('Sounds') zou mij persoonlijk nog meer zeggen.

Hartelijk welkom dus.

Vriendelijke groet, Gus

sbms97
31 juli 2011, 15:29
Hi
Leuk!!! Er is een zeer actief sub forum met allerlei bekende en minder bekende bouwers die de prachtigste dingen maken.

Niet alleen zie ik dit verhaal graag voorzien van wat foto's, maar een stukkie geluid ('Sounds') zou mij persoonlijk nog meer zeggen.

Hartelijk welkom dus.

Vriendelijke groet, Gus

ik hoop over anderhalve week te kunnen beginnen met het projectje, want ik wil het graag met me vader doen en die komt dan waarschijnlijk van dik 2 maanden ziekhuis terug thuis, ik denk wel dat ik er een discussie over open, ik wil eens weten wat de profs gaan zechen over me eerste opknap gitaartje zodra die af is.

Greasemouth
31 juli 2011, 16:17
ik hoop over anderhalve week te kunnen beginnen met het projectje, want ik wil het graag met me vader doen en die komt dan waarschijnlijk van dik 2 maanden ziekhuis terug thuis, ik denk wel dat ik er een discussie over open, ik wil eens weten wat de profs gaan zechen over me eerste opknap gitaartje zodra die af is.

Je zit hier een topic te bietsen van iemand anders, en ik denk ook niet dat dit echt het juiste topic is voor je bouwkunsten.