PDA

View Full Version : Pedal Pad pedalboards in België ?



StevenStrat
11 juni 2011, 11:41
ik heb deze pedal case onlangs gezien bij Eric Melaerts, zag er zeer handig uit ! weet iemand waar deze te krijgen zijn in België, of NL ?

http://pedal-board.com/images/pedal-board/axs-xl-lift.jpg
http://pedal-board.com/images/pedal-board/DSC_0143.jpg
Thanks ! :hippie:

Nielsje
11 juni 2011, 20:06
Nou, die gebruik je twee weken, en dan is het ding volledig volgezogen met bier...

Nee dank je..

tomdiedom
11 juni 2011, 20:14
Mmm... schrale pilslucht.

StevenStrat
11 juni 2011, 22:02
ik weet niet waar jullie optreden, maar ik heb nog nooit bier in de buurt gehad van m'n materiaal :p

HaroldA
11 juni 2011, 22:20
ik weet niet waar jullie optreden, maar ik heb nog nooit bier in de buurt gehad van m'n materiaal :p

Huh? Waar zet jij je pilsjes dan neer?

Eygen
11 juni 2011, 22:23
Goed ideetje: cup holders voor aan je pedalboard :cooler:

StevenStrat
11 juni 2011, 22:27
Huh? Waar zet jij je pilsjes dan neer?

m'n roadie houd die vast.





...

ver genoeg van alle pedaaltjes ;)

titzenpitzer
12 juni 2011, 16:52
eigenlijk is ook mijn materiaal nooit bedreigd geweest door het gouden godenvocht. Altijd op veilige afstand..

StevenStrat
12 juni 2011, 19:47
Inderdaad, en meestal zelfs geen bier (wel wat water) op het podium. In culturele centra en dergelijke is het niet echt de gewoonte om met veel pilsjes op het podium te staan :p maar we zijn wat aan het afwijken,
tolex bv is dus een beter idee als bekleding voor pedalboards ?

Nielsje
12 juni 2011, 20:06
Nou ja, als je wil dat het écht lang meegaat, dan zou ik gewoon een multiplex nemen met een HPL-toplaag, of betonplex. Het is natuurlijk wel minder mooi.
Onze gigs zijn vaak in kroegen of op studentenfeesten, en daar is vaak 'iets meer' bier aanwezig..

StevenStrat
12 juni 2011, 20:28
heb ondertussen besloten om zelf m'n pedalboard te maken.

Betonplex ofzo ziet er wel heel slecht uit :p
ik was wel van plan om multiplex te gebruiken, welke dikte zou goed zijn voor een board van ong 90 cm breed ?
15 mm ?

Nielsje
12 juni 2011, 22:00
betonplex er slecht uitzien?

http://www.hovanderveeke.nl/interformbruin.jpg

Okeeej...

Anyway, 9 a 12 mm nemen, is sterk en stijf zat.

jaywalker
13 juni 2011, 09:27
Als je toch voor betontriplex gaat, neem dan meteen trespa. Zal trouwens een primeur voor mij zijn als ik dat bij iemand op een board zie :) Maar wel bergrijpelijk dat ik het nog niet eerder gezien heb. Trespa is een niet bepaald een slet als het om schroeven gaat. Dan houd ze de benen behoorlijk dicht. Je kunt eigenlijk alleen trespa schroeven gebruiken en die hebben vaak maar 1 lengte.

Verzonden vanaf mijn htc, dat is gay. Het rijmt dus het is waar.

StevenStrat
13 juni 2011, 09:37
om onbekleed te laten, dat bedoelde je toch ?


Ik ga voor standaard multiplex gaan (dikte... ?) en tolexen. weet iemand waar je nog tolex kunt kopen naast verduin en tube town ?

jaywalker
13 juni 2011, 10:06
Uiteraard, de bekleding is hier synoniem voor spons.


Geen adresje voor tolex. Maar als je gaat tolexen, denk dan heel goed na over waar je het gaat vastlijmen/nieten.

StevenStrat
13 juni 2011, 20:05
gebruik ik spray lijm voor, werkt prachtig op hout.