PDA

View Full Version : Opnemen met Behringer Mixer - probleem



Matifli
11 juni 2011, 10:14
Hallo, Ik heb mixer Behringer Xenyx 502 gekocht en geprobeerd om mee te opnemen, alleen het kwaliteit van geluid is vreeslijk. Ik neem op met Mixcraft 5 en Audacity. Ik kan geen clean geluid daar uit krijgen want geluid die me mixer stuurt naar computer is te hard en daardoor krijg ik soort distortion. Komt dat omdat ik me mixer aan microfooninput heb aangesloten? want normaalgesproken hoort cabel van mixer naar line input te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

bass blom
11 juni 2011, 10:44
ja je geeft het antwoord zelf al, de uitgang van een mixer is line level.
dat is veel te hoog voor een microfoon ingang.

Little Jay
11 juni 2011, 10:45
Mixer out moet naar line in in de computer, anders krijg je inderdaad een overstuurd signaal (want mic input is veel gevoeliger).

Zit bij die Xenyx-serie niet een adapter om 'm op usb aan te sluiten?

Matifli
11 juni 2011, 10:52
op sommige wel, maar ik heb zonder usb, bedankt ik zal proberen om met me pc in plaats van me laptop op te nemen (die line input heeft)

peter_heijnen
11 juni 2011, 11:35
Zet die mixer snel op mp en koop een simpele interface.

-Martijn-
11 juni 2011, 11:46
Je kan ook via het configuratiescherm het volume van je mic ingang van de laptop lager zetten. Maar wat Peter hierboven zegt is ook geen slecht idee. ;)

MaxVMH
12 juni 2011, 04:22
Al 't nuttige is al gezegd. Wil je degelijke kwaliteit, koop een audio interface.
Zet die mixer snel op mp en koop een simpele interface.En als je 't geld niet hebt en dus tevreden moet zijn met wat je al hebt ...
Je kan ook via het configuratiescherm het volume van je mic ingang van de laptop lager zetten.