PDA

View Full Version : DNH speaker



muziekschuur
11 juni 2011, 09:39
Zoals een eerder topic van mij al aangaf heb ik een Schaller KV18 uit de jaren 60 aangeschaft. Een leuk combo met een oude 12 inch speaker erin. Omdat de versterker niet speelklaar is heb ik de speaker maar eens aangesloten op mijn Fender The twin als test en er op gespeeld. De speaker is goed en speelt lekker. Hij is geheel goudkleurig en klinkt veel anders dan de Celestion classic Lead speakers waarover ik normaal speel.

Kent iemand deze speakers? Ik zag wel dat een dergelijke firma nog steeds bestaat en met name annoucement systemen maakt. Maar goed. Kent iemand dit soort oude speakers. En wat is de mening over deze speakers?

nico verduin
11 juni 2011, 10:02
Zoals een eerder topic van mij al aangaf heb ik een Schaller KV18 uit de jaren 60 aangeschaft. Een leuk combo met een oude 12 inch speaker erin. Omdat de versterker niet speelklaar is heb ik de speaker maar eens aangesloten op mijn Fender The twin als test en er op gespeeld. De speaker is goed en speelt lekker. Hij is geheel goudkleurig en klinkt veel anders dan de Celestion classic Lead speakers waarover ik normaal speel.

Kent iemand deze speakers? Ik zag wel dat een dergelijke firma nog steeds bestaat en met name annoucement systemen maakt. Maar goed. Kent iemand dit soort oude speakers. En wat is de mening over deze speakers?Ik denk dat jij de eerste gaat worden die een review geeft :seriousf:
Alleen dat ze in Noorwegen waren gemaakt. Meer info niet echt te vinden. Wel dat er meerdere zijn die het willen weten.

muziekschuur
11 juni 2011, 10:28
Ik had minder laag als met de Celestion Classic lead speakers. Maar wel een aangenaam hoog crispy randje. Heel goed bij telecasters en stratocasters. Ik speel op humbuckers, dus voor mij wat minder nodig. Maar ook op mijn humbuckers..... Lekker dus....

Het lijkt me heel leuk om de KV18 weer in werkende staat te krijgen. Want het lijkt me ideaal als thuis oefen ampje. En de speaker doet het, dus dat was ook al weer een zorg minder....

Bij het testen van de week merkte ik dat de output transformer toch stinkt en heet wordt. Hij stond niet langer aan dan 2 minuten. Ik vraag me nu af. Is de outputtransformer direct kapot als ie gaat stinken, of eerst gewoon meten. Ben al aan het zoeken naar zoiets, maar nog niets gevonden... (Ook nieuw niet, gek toch?)

tommus42
11 juni 2011, 11:11
Weet je zeker dat de stank uit de OT komt? Zou kunnen, maar dan is ie denk ik stuk.
Een OT voor twee EL84's is goed aan te komen.
Als je er een buizenvoorversterker in gaat bouwen, met die tremelo schakelbaar gemaakt, en de voedingstrafo is niet ruim genoeg bemeten, en je koopt een andere, heb ik nog een OT voor 4xEL84. En ook nog een 2x12 kast voor een zacht prijsje:D.

Ik bedoel, leuk projekt!

Midwolda
11 juni 2011, 12:00
Als die versterker een tijdlang stof heeft verzameld en de OT wordt heet dan stinkt dat inderdaad ;)

muziekschuur
11 juni 2011, 12:42
Mijnen papa weet van de hoed en de rand en die zei tegen zijn "kleine zoon" (die met die onzichtbare grote buik) ; wacht even tot ik er weer ben, dan kijk ik er naar. Want anders istie straks helemaal kapot.

En daar heeft die oude vader van mij wellicht gelijk in. "t is ook niet zo dat ik niks heb om gitaar over te spelen.

muziekschuur
11 juni 2011, 16:33
Tommus,

Ik had al schuin naar die 2x12 gekeken. Mooie prijs ook. Maar eerst een 2x12 onder mijn Fender. Ik heb al een zelfbouw 4x12 met 4 van die Marshall celestions erin. Maar het past allemaal net niet mooi bij elkaar. Eerst maar eens dingen bij elkaar verzinnen die netjes bij elkaar staan. Ik zat al te twijfelen om een paar mooie 2x12 cabinetjes te maken.... Maar dan heb ik niets wat echt past bij de Floyd en niets wat echt past bij de Fender. En ik bezit al 3 1x12 cabjes. De Trace Elliot cabjes horen bij een stereo GRP3 top. Maar daar hoort eigenlijk een 4x12 of die ontzettend maffe 3x12 van Trace.

'k denk dat ik voor wat lege "originele" cabjes ga. Ik heb ooit al eens een Floyd 4x12 voorbij zien komen. En het regent ook zelfbouw Fender projecten. Dus misschien dat ik zoiets eens weet te vinden.

Wordt vervolgd.