PDA

View Full Version : Goeie booster ?



StevenStrat
10 juni 2011, 22:47
Hey gitaarnetters,

ik ben op zoek naar een goeie booster tijdens solo's. clean, geen extra oversturing. Zelf had ik de Xotic EP booster, MXR MC-401 of Zvex super duper in gedachten.

Ik speel op een strat en blackface fender versterker, liefst dus geen booster die ice-pick kan veroorzaken.

Aanraders/afraders ?


Thanks !
Steven

tnijland
10 juni 2011, 23:13
Heb zelf de Super Hard-On gehad van ZVEX. Perfect apparaat dat eigenlijk 2 super dupers bevat en waarmee je mooi wat variatie in kunt aanbrengen.

roger
10 juni 2011, 23:16
Newtone Flowerbooster! Kun je als bouwpakket kopen voor een paar tientjes. Is een kopie van de Zvex SHO. Werkt echt top!

flo123
10 juni 2011, 23:48
Heb zelf de Super Hard-On gehad van ZVEX. Perfect apparaat dat eigenlijk 2 super dupers bevat en waarmee je mooi wat variatie in kunt aanbrengen.
Het is andersom: De Super Duper bevat twee SHOs.

De SHO geeft bij hoge Gain op het eind wel vervorming, bij lagere Gain is het clean.
Omdat de SHO een enorm hoge ingangs impedantie heeft, wordt de gitaar minder belast en kan je dus wat meer hoog overhouden. Of dat "icepick" is of "heerlijk helder en fris" ligt helemaal aan je spullen en je subjectieve smaak denk ik.

Henri H
11 juni 2011, 01:24
Ik heb ook de Flower Booster, leuk ding. Ruist nogal.

Misschien is dit ook wel een goeie, is volgens mij ook een SHO-rip-off.

http://www.gtrgear.com/FXeng/MOAB-NL.htm

StevenStrat
11 juni 2011, 09:50
Het is andersom: De Super Duper bevat twee SHOs.

De SHO geeft bij hoge Gain op het eind wel vervorming, bij lagere Gain is het clean.
Omdat de SHO een enorm hoge ingangs impedantie heeft, wordt de gitaar minder belast en kan je dus wat meer hoog overhouden. Of dat "icepick" is of "heerlijk helder en fris" ligt helemaal aan je spullen en je subjectieve smaak denk ik.

het herstelt je verloren hoog of het boost het hoog ?

zo'n zvex super duper is een pedaaltje dat je eig altijd kan laten aanstaan als buffer en de andere kant als booster ?

Hallie
11 juni 2011, 09:58
maar een SHO is toch geen clean booster?
ik heb zelf de MXR/CAE line booster mc 402. en dat is een prima clean boost!

StevenStrat
11 juni 2011, 10:30
maar een SHO is toch geen clean booster?
ik heb zelf de MXR/CAE line booster mc 402. en dat is een prima clean boost!

ik dacht van wel eigenlijk, zoals al gezegd is blijft hij een goed aantal dB's clean..

ik ben niet zeker wat ik echt zoek, een CLEANE boost of een boost zoals de EP booster die je sound ook wat dikker, ronder, etc maakt.

Gitaristen met zelfkennis, wat verkiezen jullie, een volumeboost of ook een beetje extra EQ ?

muziekschuur
11 juni 2011, 10:47
Een grafische EQ kun je ook als boost gebruiken. Plus, de boost kun je zelf eq'en waardoor ie niet tegenvalt. De Boss GE-7 is zo'n pedaal. MXR heeft ze ook. Maar ook vele anderen.

StevenStrat
11 juni 2011, 10:53
ik heb een grafische eq, niet mijn ding als boost, ik bedoelde een boost pedaaltje dat je sound wat dikker, voller, etc maakt met 'extra EQ', naast boosten.

peter_heijnen
11 juni 2011, 11:08
ik ben niet zeker wat ik echt zoek, een CLEANE boost of een boost zoals de EP booster die je sound ook wat dikker, ronder, etc maakt.
Dat moet je dan toch echt eerst uitproberen.

Nadeel van de ep booster kan zijn dat je hem niet meer uit wilt zetten... ;)

StevenStrat
11 juni 2011, 11:11
vertel ? hoe gebruik je de EP booster ? nadelen aan het pedaaltje ?

peter_heijnen
11 juni 2011, 12:01
Het 'nadeel' kan zijn dat je de ep zo lekker vindt klinken dat je hem niet meer uit wilt zetten en je dan opnieuw op zoek naar een booster mag... Wat ik trouwens een goede booster vind, is de boost 'n buff van mi-audio. Tot de helft van zijn gain werkt ie als clean boost en voorbij de helft wordt ie een treble booster.

Ik gebruik de ep niet meer omdat ik naar een heel klein plankje ben gegaan waar zelfs de ep niet meer op past. Ik had de ep bij popachtige dingen altijd aan, en bij jazzachtig was het mijn soloboost en stond ie vóór de od.

flo123
11 juni 2011, 12:08
Duik anders de muziek winkel in met je gitaar&versterker en probeer een aantal van de voorgestelde boosters.

StevenStrat
11 juni 2011, 13:36
hier in België hebben zelfs de grote winkels zoals keymusic (rockpalace bij jullie) het merendeel van de genoemde boosters niet op stock..

Mitch
11 juni 2011, 13:52
Een heleboel boosters, waaronder de SHO, geeft een duidelijke rand tophoog erbij. Als je juist liever een booster zoekt die je geluid wat ronder maakt of kan maken en er niet uit verhouding meer hoog bij laat komen zul je toch echt op zoek moeten naar iets met enige toonregeling.
Een heleboel drives van tegenwoordig zijnv aak zo transparant dat ze ook prima bruikbaar zijn als boost die een fractie afrondt. Dus niet het standaard tubescreamertje met gain laag en level hoog, maar pedalen als de Fulltone OCD, Catalinbread DLS etc zijn uitstekend bruikbaar voor een boost die minimaal kleurt. Die nieuwe van TC, de MojoMojo, verdenk ik er ook van dat -ie dat prima kan maar die hebi k nog niet in levenden lijve gehoord.

qwertyuiop
11 juni 2011, 18:16
Custom Audio Electronics / MXR mc-401 booster. gewoon cleane boost zonder randjes/extra hoog etc. prima ding. ik stop 'm wel eens in de effectloop van m'n ht-5, en dan krijg je wel een randje... maar dat wil ik dan ook.

Felanovic
11 juni 2011, 20:54
Fulltone Fatboost ! Ben ikzelf zeer te vreden mee icm clean en overdrive.

StevenStrat
11 juni 2011, 22:10
heb net ontdekt dat m'n Radial twin-city ABY switch een instelbare buffer heeft, daar moet deze booster dus niet voor dienen.

Ik denk dat ik de EP booster eens ga proberen !


thanks iedereen

tnijland
11 juni 2011, 23:48
De EP-booster lijkt mij een goede keuze, heb er zelf ook al eens over nagedacht. Vond destijds die Super-Hard-On ook al een fantastisch appraat (vooral met die leuke crackle okey button). En, inderdaad de SHO is de enkele versie van de Super Duper (haal wel eens vaker wat door elkaar maar dat komt door de leeftijd ;-) Vanwege de de hoeveelheid boost vraag ik me wel af of je een Super Duper echt in cascade zou willen schakelen...

StevenStrat
12 juni 2011, 15:48
inderdaad, zo'n zvex komt vooral met veel waarschuwingen :p
na m'n zendrive cloon ga ik de EP booster aanschaffen, ik zal jullie laten weten wat ik er van vind !

Danny0166
12 juni 2011, 17:34
Hallo,

Ik ben heel tevreden van mijn Xotic RC booster.

gr
Danny