PDA

View Full Version : Jazz improvisatie :Blue in Green op Benedetto Americana



PascalD
10 juni 2011, 17:06
Hey
Ik wou de klank van een Benedetto Americana demonstreren. Ik gebruik een Roland Micro Cube met een micro ervoor. De backing track is mijn iPad en iRealB.


http://www.youtube.com/watch?v=CJfolZz-RaE

Pascal

Cubone
10 juni 2011, 17:17
Hoi,

Wat een mooie geluid krijg je daaruit zeg...erg zoet !

Ook een hele mooie improvisatie ! Is weer eens wat anders dan rock en blues :soinnocent:

Hoe lang speel je al ? krijg bijna de neiging om er 1 te kopen haahaha

Groet,

PascalD
10 juni 2011, 17:33
Hoi,

Wat een mooie geluid krijg je daaruit zeg...erg zoet !

Ook een hele mooie improvisatie ! Is weer eens wat anders dan rock en blues :soinnocent:

Hoe lang speel je al ? krijg bijna de neiging om er 1 te kopen haahaha

Groet,

Bedankt! Ja, de sublieme klank is hoofdzakelijk te danken aan de gitaar. De versterker staat toch zeer dof: Treble op 1, Midden op 4, Bass op 2, maar de Benedetto klinkt zo gedefinieerd dat de noten er toch uitkomen.

Ik speel al een tijdje, zo'n 35 jaar! Maar pas met jazz begonnen. Ik zou wat meer jazz archtop topics op deze forum willen zien. In Nederland hebben jullie toch heel wat grote jazzgitaristen, en fantastische gitaarbouwers.

Spread the words!

Pascal

Riky
10 juni 2011, 19:19
gaaf! Lekker chill en geweldige klank! Mooie gitaar.

barno
10 juni 2011, 19:36
mooi hoor!

hier zitten nog wel wat jazz gitaristen op het forum, en in zelfbouw ook enkelen die archtops bouwen.

Little Jay
10 juni 2011, 20:12
Ha ha! Ja, meer jazz op het forum! Goehoed!

Prachtige klank inderdaad! En een hele mooie gitaar ook.
Het is een gestoken bovenblad hè? Heb snel even de site van Benedetto bekeken en daar staat de Americana voor 10.000 dollar!! Allemachtig... dat is me nogal een gitaartje dat je daar hebt zeg, jaloers!

Zit je ook op jazzguitar.be/forum?

beruk
10 juni 2011, 20:29
Geweldig geluid, geweldig gespeeld (wellicht iets te traag naar mijn smaak...).
Wel speciaal hoor, zo'n high end gitaar met zo'n toch uiterst bescheiden micro cube (hoewel ik ook weet dat daar inderdaad schitterende clean in zit).
Heel mooi!





Ehmm, je zit hier toch niet je winkel te spammen? Toch? Ach, maakt het mij ook uit. Vooral filmpjes blijven posten!

geertjan
25 juni 2011, 14:30
Bedank Pascal voor je post.
Heel mooi gespeeld en wat een gitaar...
Ik verheug me al op de Benedetto s-6 pickup die ik binnenkort op mijn gitaar (the loar LH-600)ga steken..

Meer jazz hier ja, of gewoon op jazzguitar.com hè?

G

PascalD
25 juni 2011, 14:46
Bedankt iedereen voor de aanmoedigingen! Ik zal meer demos posten, beloofd.

Ik zit ook op http://www.jazzguitar.be die forum is daar zeer goed.

Jazzguitar.com lijkt me OK maar er is geen forum.
Pascal

geertjan
25 juni 2011, 17:43
www.jazzguitar.be bedoelde ik natuurlijk..

Graag meer van dit Pascal!


Groeten,

G

proguitar89
25 juni 2011, 18:35
eh het klinkt goed maar ik ben niet zo jazz fan ik ben meer voor rock metal en blues klinkt ook niet verkeert