PDA

View Full Version : Wie is de beste?



Johnny65
23 mei 2003, 14:39
Welke winkel/gitaarbouwer is in staat mij als beste te kunnen helpen als het gaat om het re-fretten van een elektrische gitaar. Ik ben zeer kritisch en wil goed worden geholpen, mag wel wat kosten!

sash
23 mei 2003, 14:53
Dan moet je overduidelijk bij Sjak Zwier zijn! http://www.zwiergitaarbouw.nl Geweldige vent.

Johnny65
23 mei 2003, 15:34
Goed ik zal het overwegen, alvast bedankt!

Zijn er nog andere? Geen DD aub.

Antal
23 mei 2003, 15:41
Vox Humana

http://www.voxhumana.nl/

sash
23 mei 2003, 16:25
Vox raad ik je echt af! Chagrijnige klootzakken lopen er rond en ze nog eens veel te duur ook. Ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee.

andy
23 mei 2003, 16:37
Rikkers Gitaarbouw in Groningen is een mogelijkheid.

wietse
23 mei 2003, 20:16
heins in sneek.
heb het zelf wel eens gedaan bij oude egmond (akoustisch) is op zich niet zo moeilijk als de oude fretten maar zonder brokken uit de hals komen.
meeste werk heb je van het op maat vijlen van de fretten zodat ze niet uit de hals steken en dus je handen openhalen.
laatst nog een fret(jawel 1)van een ouwe klira vervangen duivels werk om hem opdezelfde hoogte te krijgen als de rest zitten namelijk super lage fretten op en die zijn niet meer verkrijgbaar.
maar als de hals een binding heeft begin ik er niet aan.

Johnny65
24 mei 2003, 12:21
Jongelui,

Als het kan zou ik de beste willen hebben, dat gitaartje van mij is niet bepaald goedkoop. De meeste gitaargoeroes/doctors en guitardealers is absolute eikels, een grote bek, te veel verbeelding en absoluut geen inlevingsvermogen. Jullie adviezen zijn misschien wel oke, wel ver weg, maar ik neem ze in overweging. Die Sjak Zwier lijkt me trouwens wel goed! Sash ik heb je site bekeken en las dat jij een Menatone Red Snapper hebt, bevalt deze goed? Hoe kom je aan zo'n dingetje? Ik heb zelf een Maxon OD808, ben er wel tevreden mee. Ik moet nog een soortgelijk pedaaltje hebben voor wat extra boost zonder mijn geluid te verneuken. alvast bedankt voor het goede advies!

Nesker
24 mei 2003, 13:17
Op 2003-05-23 15:34, schreef Johnny65:
Goed ik zal het overwegen, alvast bedankt!

Zijn er nog andere? Geen DD aub.


waarom double d nie???

Rwin
24 mei 2003, 13:17
Patrick Koopman uit Weurt (Bij Nijmegen)
Sander Gier uit schiedam

deze heeft patrick voor mij gebouwd.

http://www.roadlash.nl/fotos/taurus2002/RwinGitaar.jpg
http://www.project-blue.com/coldbasement/pics/loosalarm/PK.jpg

En je kunt hem ook horen:
Piezo systeem
http://www.roadlash.nl/oud/Music/Piezo.mp3

Humbuckies door een PODPro die ik toen nog had:
http://www.roadlash.nl/oud/Music/humbucks.mp3
Kan trouwens wel lang duren bij patrick...

Rwin

Johnny65
24 mei 2003, 13:30
waarom double d nie???

Omdat hij een boer is, absoluut a-commercieel! Ik wil hier geen eindeloze discussie over, het kan best zijn dat jij helemaal geen problemen met hem heb. MAAR als je ook maar de geringste twijfel of kritiek op hem loslaat loopt hij mopperend en boos weg. Ik kan met zulke mensen geen zaken doen. Hij heeft geen muzikantenhart, zolang het niet DD is, is het kut! Fuck him! Up the ass, bij voorkeur met een Fender-neck!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johnny65 op 2003-05-24 13:31 ]</font>

Mitch
24 mei 2003, 14:21
Iets dichterbij dan Zwier is de door Rwin al genoemde Sander de Gier. Zeker als je van een no-nosense vakman houdt die gewoon naar je wensen luistert en niet moeilijk doet perfect.
http://www.degiergitaarbouw.nl

Dude
24 mei 2003, 16:07
Op 2003-05-23 16:25, schreef sash:
Vox raad ik je echt af! Chagrijnige klootzakken lopen er rond en ze nog eens veel te duur ook. Ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee.


chagerijnig ? ik denk dat ze gewoon een hekel hebben aan betweterige mannetjes !

Mitch
24 mei 2003, 17:31
Nou, laten we het er ophouden dat René niet stabiel is qua humeur.
Ik heb hem ook wel eens op een verkeerd moment aangetroffen in een LEGE zaak, waar hij zijn best bleef doen om zo druk mogelijk te lijken toen ik iets aan hem vroeg.
Een maand later weer niks aan de hand.

Geef mij Sander maar :grin:

BLOK182
24 mei 2003, 18:29
Op 2003-05-24 13:17, schreef Rwin:
Patrick Koopman uit Weurt (Bij Nijmegen)
Sander Gier uit schiedam

deze heeft patrick voor mij gebouwd.

http://www.roadlash.nl/fotos/taurus2002/RwinGitaar.jpg
http://www.project-blue.com/coldbasement/pics/loosalarm/PK.jpg

En je kunt hem ook horen:
Piezo systeem
http://www.roadlash.nl/oud/Music/Piezo.mp3

Humbuckies door een PODPro die ik toen nog had:
http://www.roadlash.nl/oud/Music/humbucks.mp3
Kan trouwens wel lang duren bij patrick...

Rwin

oh ja, JIJ was die lucky bastard met die supergitaar :wink:

geertenno
24 mei 2003, 19:58
Op 2003-05-23 14:53, schreef sash:
Dan moet je overduidelijk bij Sjak Zwier zijn! http://www.zwiergitaarbouw.nl Geweldige vent.


Dat is in Vlissingen! :smile:

JV
25 mei 2003, 01:27
om wel even een indicatie te maken

ik had zowel sjak als voxhumana gemaild voor een nieuwe body voor me squier.

bij voxhumana 600 en bij sjak 350 voor dezelfde config.

voor een gewelfde top ben ik bij sjak zelfs en een enkele bingen ben ik bij sjak hetzelfde kwijt als bij vox een normale niet gewelfde top zonder binding

shredneck
25 mei 2003, 23:22
jhonny65,fuck off. Double-d heerst, Dick is zeer geschikt evenals Hans. Dat jij niet met een zgn "boer" om kunt gaan is JOUW probleem. Double-d is een serieuze winkel, vaste prijzen en duidelijk advies.
Nogmaals, als je daar een onbehaaglijk gevoel bij krijgt heb JIJ een probleem.
Ik ben overigens een zeeeeer tevreden klant van Double-d.

Johnny65
26 mei 2003, 00:29
Hey dreckneck,

Ik ben blij voor je dat je zo snel tevreden bent! Verschil moet er zijn!

andy
26 mei 2003, 00:55
Houden jullie je een beetje in??? Dat gedoe over gitaarbouwers en winkels is al zo oud als de weg naar Rome. Ieder zijn of haar voorkeur. Als je nog serieuze reakties wilt, laat het gekanker dan achterwege.
En nog ff on topic, mijn tip staat ff terug in dit topic.

Johnny65
26 mei 2003, 09:49
Andy,

Die Rikkers oet gröning'n is oke! Die heeft al eens goed werk voor mij geleverd. Hij is zelfs bereidt frets op verschillende hoogtes te vlakken, ook al gaat het tegen alle heilige gitaarwetten in!!! Dat is wat ik zoek, gewoon naar je klanten luisteren, dan adviseren en evt. klanten corrigeren en dan toch de klant laten beslissen. Het is voor mij wel 2 uur rijden, maar misschien doe ik het wel. Andy bedankt voor de tip!

andy
26 mei 2003, 11:55
your welcome. En doe de compaan van hem, de versterker reperateur de groeten en zeg maar dat ik binnenkort nog wat werk voor hem heb.
Ofwel ik kom weer met mijn oude junk langs. :grin:

Bennos
28 mei 2003, 19:07
Voor een echt goede gitaarbouwer, reparateur, afstemmer in de regio Hollands-Midden/Haaglanden, moet je echt bij Peer Dellen zijn.

Zelf heb ik een custom gitaar van hem en ik moet zeggen dat ik na 5 jaar in gebruik er nog steeds helemaal weg van ben. Ook voor het afstemmen en bv refretten is hij uitstekend. Een website kan ik helaas niet vinden van hem. Hij zit in Den Haag tegenover Rock Palace. Echt de moeite waard en een hele aardige vent!

Dude
29 mei 2003, 16:48
Nou, laten we het er ophouden dat René niet stabiel is qua humeur.
Ik heb hem ook wel eens op een verkeerd moment aangetroffen in een LEGE zaak, waar hij zijn best bleef doen om zo druk mogelijk te lijken toen ik iets aan hem vroeg.
Een maand later weer niks aan de hand.

Geef mij Sander maar :grin:


tja, daar merk ik echt niks van, ze zijjn wat nors af en toe... maar wel erg ERG cool als het om service gaat, ze doen alles voor je als je het vraagt

StoneCourt
6 juni 2003, 12:02
Peer Dellen in Den Haag schijnt ook erg goed te zijn

StoneCourt
6 juni 2003, 12:03
Peer Dellen in Den Haag schijnt ook erg goed te zijn

Ik zie nu pas dat die al genoemd is. Never mind. Tijd voor weekend :D

ijzerbroot1
20 juni 2003, 00:55
Nou, vox humana is toch wel een relaxte zaak hoor.Ligt eraan wie je helpt. Die krullekop is wel relaxed, die ouwe is een zuurpruim...

crowdsurfer
3 juli 2003, 11:23
Hey dreckneck,

Ik ben blij voor je dat je zo snel tevreden bent! Verschil moet er zijn!

Hey johnny,

je bent een arrogant mannetje... ben je kakker ofzo? je rijd zeker rond in pappies ferrari en je doet geen ene zak behalve golven of zie ik dit verkeerd? Maar ik zou es wat vriendelijker zijn, als ik jou was. Het enigste waar ik niet tegen kan zijn arrogante mensen..,

Johnny65
25 juli 2003, 00:35
Hey dreckneck,

Ik ben blij voor je dat je zo snel tevreden bent! Verschil moet er zijn!

Hey johnny,

je bent een arrogant mannetje... ben je kakker ofzo? je rijd zeker rond in pappies ferrari en je doet geen ene zak behalve golven of zie ik dit verkeerd? Maar ik zou es wat vriendelijker zijn, als ik jou was. Het enigste waar ik niet tegen kan zijn arrogante mensen..,

Wat is er mis met kakkers? En mijn 500SL heb ik gewoon met hard werken verdient! Naast gitaarspelen houdt ik me vooral bezig met hockey en dus niet met golfen. En mijn gitaar is intussen weer vanouds, ik kreeg via Fender USA een adresje in Duitsland. Goed volk die Duitsers! Mooie auto's, vakbekwame werklieden en lekkere biertjes!!!

sash
25 juli 2003, 00:52
Jongelui,

Sash ik heb je site bekeken en las dat jij een Menatone Red Snapper hebt, bevalt deze goed? Hoe kom je aan zo'n dingetje? Ik heb zelf een Maxon OD808, ben er wel tevreden mee. Ik moet nog een soortgelijk pedaaltje hebben voor wat extra boost zonder mijn geluid te verneuken. alvast bedankt voor het goede advies!

De Red Snapper vind ik echt het beste overdrive pedaal wat ik tegengekomen ben, naar mijn mening vele malen beter dan de TS en klonen.
Het mooie van de snapper is, is dat ie zo transparant is. Wanneer je de knoppen op 9 uur zet hoor je vrijwel geen verschil tussen het geluid van je amp en met het pedaal aan.

Mijn preset is dan ook heel simpel: wat meer volume, wat meer stevie ray (gain) en wat meer bite (om door de mix heen te prikken). Het is een heel tubescreamer achtig pedaal, maar zonder de gevreesde mid hump die een TS zo doffig maakt.

Dat ie 99.9% transparant is als alles op 9 uur staat betekent dus ook dat je em gewoon kan gebruik als clean boost, treble boost (bite vol open, nek element van strat: gigantische twang met punch van hals element: COOL) of gain boost, zonder verder verschrikkelijk veel aan je geluid te veranderen (zoals bv. Fulltone Fulldrive), maar het betekent ook dat in de min kan met de gain (!), wat soms echt hele coole dingen oplevert.
Je amp staat verschrikkelijk hard en overstuurt flink op de eindbuizen, dan trap je de Red Snapper in met de gain op 0 en dan wordt je signaal zo clean als een Twin.

Als je houdt van het cleane geluid uit je amp in combinatie met je gitaar is de Red Snapper werkelijk een uitkomst. Het enige wat ie doet is je signaal wat oppeppen en desgewenst wat viezer maken en je blijft het karakter van je amp altijd horen.

Toen ik hem heb gekocht was het nog een vrij onbekend pedaal en heb em dan ook geimporteerd uit de States, maar nu wordt Menatone ook geimporteerd door v/d Haar www.haarguitars.nl en is dus ook gewoon leverbaar in NL. Ik geloof dat ze zo rond de 180 Euro gaan kosten (ZEER goede prijs).

Mocht je nog wat vragen hebben (betreffende Sjak Zwier of pedalen) kan je me altijd mailen.

sash
25 juli 2003, 00:57
Hey dreckneck,

Ik ben blij voor je dat je zo snel tevreden bent! Verschil moet er zijn!

Hey johnny,

je bent een arrogant mannetje... ben je kakker ofzo? je rijd zeker rond in pappies ferrari en je doet geen ene zak behalve golven of zie ik dit verkeerd? Maar ik zou es wat vriendelijker zijn, als ik jou was. Het enigste waar ik niet tegen kan zijn arrogante mensen..,

Wat is er mis met kakkers? En mijn 500SL heb ik gewoon met hard werken verdient! Naast gitaarspelen houdt ik me vooral bezig met hockey en dus niet met golfen. En mijn gitaar is intussen weer vanouds, ik kreeg via Fender USA een adresje in Duitsland. Goed volk die Duitsers! Mooie auto's, vakbekwame werklieden en lekkere biertjes!!!

Wat zou er arrogant zijn aan hem? Johnny is waarschijnlijk een net zo'n erge purist als ik.
500SL, Fender USA en Duits bier.... ik begrijp hem wel :D