PDA

View Full Version : Opnemen via mixer, pc?



capo bert
8 juni 2011, 16:21
Ik zoek een eenvoudiger manier om mijn gitaar op te nemen. Hier volgt hoe ik het nu doe:

Via gitaar(taylor 414) naar loopstation(20) naar versterker(aer compact).
Na wat loopen en andere percussie erin foefelen sluit ik mijn roland rx5 aan op de versterker en zet dit zo op mijn computer..

Ik vind deze methode nogal omslachtig want:
- als ik mijn electrische gitaar erover wil spelen dan moet ik met men roland vanopvafstand opnemen en klinkt beduidend minder...
- eens een loop opgenomen kan ik na een volgende laag deze nt meer bewerken

Wat ik eigenlijk zoek:
-een soort mixer waarbij ik verschillende sporen afzonderlijk kan opnemen.
-deze sporen nadien bewerken indien nodig
-..

Ik heb wel geen super laptop.. Wat zijn de minimum vereiste? Of is het aanschaffen van een goede geluidskaart voldoende?

Hopelijk kom ik er via dit forum eruit!
Bedankt,
Bert

peter_heijnen
8 juni 2011, 18:28
Bert lees dit topic eens door, het zal je alvast een heel stuk op het goede spoor zetten. Wat je daarna dan nog niet snapt, horen we dan wel van je.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146211-Microfoon-vs-Audio-Interface

MaxVMH
8 juni 2011, 21:25
Wat zijn de minimum vereiste? Of is het aanschaffen van een goede geluidskaart voldoende? Er zijn niet echt minimum vereisten. Alles hangt af van wat je wilt & hoeveel geld je wilt uitgeven.

Het kopen van een goede geluidskaart is het begin van alles. Alesis iO2 Express is eentje waar je 2 microfoons kan op aansluiten. Als je computer het niet aankan, kan je achteraf nog een nieuwe kopen want da's moeilijk te zeggen op voorhand (hoe zwaar je projecten gaan worden etc. ...).