PDA

View Full Version : Engl / Beyer's / tips



El Drecko
23 mei 2003, 09:28
Gisteren naar Beyer's gereden om mijn Powerball te halen. :grin: Geweldige zaak zeg, wat hebben ze daar veel. Heb kwijlend lopen dolen tussen de vele amps en gitaren. Effe een paar zaken die voor jullie misschien ook interessant zijn:

1. Ze verkopen de Powerball daar nu inclusief Z5-footswitch voor 1480. Met een standard cab samen 2070. Het laagste dat Dijkman in Amsterdam had te bieden was 2500 (!).

2. In de loop van volgende week komen er 30 Savage SE tops binnen, die voor 1690 gaan worden verkocht omdat het nieuwe model eraan komt. Ze hadden een demomodel staan (van Engl-medewerker Bernd - toffe peer) dat ik ook heb geprobeerd... een heel erg fijn ding zeg. Was bijna in de verleiding om die te kopen ipv de Powerball, maar je hebt een duurdere footswitch nodig (Z10, 170 euro) en bij elkaar werd het me budgettair gezien iets teveel.
Dit neemt overigens niet weg dat ik niet bijzonder blij en tevreden ben met mijn Powerball...zalige scheurbak. De rooie lampjes achter de buizen maken het wel een hoerenbak hoor :wink:

Marc Oblivian
23 mei 2003, 09:46
Hey,

Wil ook zo'n Powerball bestellen via de website van Beyers, maar dan krijg ik die footswitch er zeker niet bij?
Bij het bedrag wordt dan nl. 1470 aangegeven, terwijl dat natuurlijk 1480 moet zijn.
Hoe geef je nou aan dat je voor die deal incl footswitch wilt gaan?
Grts,

Marc

El Drecko
23 mei 2003, 10:23
Effe bellen en vragen naar Chris (hoofd gitaarafdeling) of Daniel. Lukt het niet in het Duits dan spreken zij in ieder geval ook Engels.
Toen ik belde of ze em op voorraad hadden, begon een van hen er zelf al meteen over.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: El Drecko op 2003-05-23 10:29 ]</font>

Marc Oblivian
23 mei 2003, 15:45
Senks!

Heb er nu ook 1 besteld...hopen dat ie een beetje snel binnen is (in de loop van de week ofzo)

gerrekat
23 mei 2003, 17:43
Bernd is de huidige gitarist van RUNNING WILD en heeft vroeger bij Angel Dust gespeeld, erg goed is ie!

Hij speelt al lang op ENGL, hij doet ook altijd clinics op de musik messe etc.

Ik zag hem live met RW vorig jaar was echt mega vet, ze gebruikten toen Savage 120's en Fireball's (powerball was nog niet uit!) en 24 !!!! ENGL cabs!

El Drecko
23 mei 2003, 18:06
Geinig :smile: Overigens staan in de handleiding van de PB een paar voobeelden van instellingen...door ene Bernd (nogiets). Zal um ook wel zijn.

LordRiffenstein
23 mei 2003, 18:19
Op 2003-05-23 18:06, schreef El Drecko:
Geinig :smile: Overigens staan in de handleiding van de PB een paar voobeelden van instellingen...door ene Bernd (nogiets). Zal um ook wel zijn.

Bernd Aufermann, zo gek als wat, toffe kerel, kan een stukje spelen en heel goede smaak wat materiaal betreft :grin:

Yoeri

Speeddemon
23 mei 2003, 18:35
Angel Dust was VET vroeger! Ik heb die eerste plaat (iets met "Future of the Past" ofzo in de titel...) op tape en dat is echt lekkere technische speedmetal.

Running Wild is ook erg grappig... over het algemeen heeft Duitsland een veel betere voedingsbodem, wat betreft speed/heavy/power/thrash-metal...

Kreator, Destruction, Helloween, Iron Angel, Tankard, Sodom, Gamma Ray, etc. etc.

gerrekat
23 mei 2003, 19:32
HAHAH jij hebt denk ik ongeveer dezelfde smaak als ik als ik zo zie wat voor bands je opnoemt, Iron Angel kent niet iedereen!

RW is echt VET zeker live, de laatste paar CD's zijn niet zo super maar die oudere (pre 1996) zijn echt Killer power metal, met aparte zang!

De eerste Angel Dust heet "into the dark past" ik heb hem op CD is echt kikke die tweede ook wel trouwens "to dust you wil decay" maar toen deed Bernd nog niet mee!

Hele goede gitarist! maar die suffe gitaren van hem zou niets voor mij zijn, zijn versterkers aan de andere kant! jammie!

Speeddemon
26 mei 2003, 00:26
Cool @ gerrekat!

Je gaat me toch niet zeggen dat je bands als Toxik, Agent Steel, Lääz Rockit, Sabbat, EvilDead, Defiance, Onslaught, Razor, Artillery etc. OOK goed vindt?

Straks worden we nog dikke (metal-)vrienden :wink:

gerrekat
26 mei 2003, 10:18
HAHAHA, KIKKE MAN dat zijn mijn favorieten, zoek nog steeds de "armed and dangerous" MLP van RAZOR verder heb ik alles!

TOXIK heb ik ook beide CD's van, ARTILLERY is ook megavet, en RIGOR MORTIS, EXE, Deathrow, ASSASSIN etc vind ik ook geweldig!

Mail me ens op tankard@wanadoo.nl dan stuur ik je mijn CD lijst, heb nu zo'n 1500 titels zit vast wel wat tussen wat je interessant vind! (HIRAX!!!)

Ik speel ook in een old school thrash tribute band, we spelen nummers van NUCLEAR ASSAULT, OVER KILL, SODOM, TANKARD, ANTHRAX, SOD, DRI etc.

Raffel
26 mei 2003, 10:23
het is powerball-seizoen lijkt het wel.

Ik krijg deze week een tiet meh geld, dus ik ga er ook één bestellen, of ik ga langs.

Wat zijn de verzendkosten voor Nederland?

Ik wil ook wel zo'n deal van 2070 uuro!!

die standaard cab is zeker met V60's of niet? Ik wil eigenlijk wel V30's dus dan zal er wel nog een uurootje of 300 bovenop komen niet?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2003-05-26 10:25 ]</font>

gerrekat
26 mei 2003, 10:31
HAHAHA die andere bands die je noemt vallen ook onder mijn favorieten Laaz Rockit heb ik alles van (behalve de Holiday in cambodia CD single), man jij hebt echt dezelfde smaak als ik!

bijzonder dat hoor je niet veel, die lekkere oude thrash metal!

sacred reich enzo..........

gerrekat
26 mei 2003, 10:35
Op 2003-05-26 10:23, schreef Raffel:
het is powerball-seizoen lijkt het wel.

Ik krijg deze week een tiet meh geld, dus ik ga er ook één bestellen, of ik ga langs.

Wat zijn de verzendkosten voor Nederland?

Ik wil ook wel zo'n deal van 2070 uuro!!

die standaard cab is zeker met V60's of niet? Ik wil eigenlijk wel V30's dus dan zal er wel nog een uurootje of 300 bovenop komen niet?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2003-05-26 10:25 ]</font>


Raffel probeer de V60's eens, ik vond hem beter klinken dan de Vintage 30's cab echt waar en ik ben niet de enige die dat vind!

Als je de amp koopt voor heavy muxiek (lijkt me wel met een powerball!) dan is de V60 helderder en meer in your face, de V30's zijn toch erg donker en een beetje modderig!

Speeddemon
26 mei 2003, 11:24
Cool! Ik heb "Holiday in Cambodia" op tape, en zelfs Live at Albert Hall '86.

Vind nog steeds "Know your enemy" hun vetste plaat, maar nummers zoals Backbreaker en Wrecking Machine heersen ook grote tijd! :wink:

Hirax is idd vet! Ik neem aan dat je dan bands als Atrophy ("Socialized Hate")ook gaaf vind...

Ik mail je binnenkort...

gerrekat
26 mei 2003, 12:18
ja natuurlijk Atrophy is super!

Ik heb wel de Laaz ROCKIt "taste of rebellion" Japan live Cd en de "european meltdown" video.

De Holiday iN cambodia heb ik alleen op 12"

Raffel
26 mei 2003, 14:05
Op 2003-05-26 10:35, schreef gerrekat:


Op 2003-05-26 10:23, schreef Raffel:
het is powerball-seizoen lijkt het wel.

Ik krijg deze week een tiet meh geld, dus ik ga er ook één bestellen, of ik ga langs.

Wat zijn de verzendkosten voor Nederland?

Ik wil ook wel zo'n deal van 2070 uuro!!

die standaard cab is zeker met V60's of niet? Ik wil eigenlijk wel V30's dus dan zal er wel nog een uurootje of 300 bovenop komen niet?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2003-05-26 10:25 ]</font>


Raffel probeer de V60's eens, ik vond hem beter klinken dan de Vintage 30's cab echt waar en ik ben niet de enige die dat vind!

Als je de amp koopt voor heavy muxiek (lijkt me wel met een powerball!) dan is de V60 helderder en meer in your face, de V30's zijn toch erg donker en een beetje modderig!


Ik vond zo'n V30's cab van mesa boogie wel heeeel lekker klinken. Maar ik moet zeggen dat ik niet weet met welke cab ik de Poobaa (zoals ik hem noem &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">) een aantal keren heb getest. Zouden goed de V60's kunnen zijn. Ik hoor dat verschil eigenlijk alleen maar als ik net ervoor een andere cab heb gehoord. Waarom zijn die V30's kasten eigenlijk zoveel duurder? Ik kan trouwens nergens info vinden over die V60's. Zelfs niet op de Celestion site. Bij Google kom je alleen uit bij Engl. Klopt de naam dus wel? :S

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: raffel op 2003-05-26 14:26 ]</font>

gerrekat
26 mei 2003, 14:48
Dat heeft niet alleen te maken met de speaklrs maar ook met de cab constructie, standaard marshall cabs bij "rear" loaded en hebben geen closed back (jajaaj er zit een dun plaatje tegen gespijkerd!)

de ENGL cabs zijn wel closed back en bouwen zo meer druk op en de speakers zijn bovendien "front loaded" wat ook wat strakker klinkt.

V60's staan als het goed is wel op de celestion site ze zijn wat goedkoper dan de V 30's, waarom prcies weet ik niet, maar ze klinken echt iets beter dan de V 30's vind ik!

LordRiffenstein
26 mei 2003, 15:00
Op 2003-05-26 14:05, schreef Raffel:
Ik kan trouwens nergens info vinden over die V60's. Zelfs niet op de Celestion site. Bij Google kom je alleen uit bij Engl. Klopt de naam dus wel?

http://www.celestion.com/pro/Silver.htm

Yoeri

Raffel
26 mei 2003, 16:38
aha ze heten dus eigenlijk V12-60

Ik dacht Vintage, die zouden dan bij Classic moeten horen, maar blijkbaar niet dus &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Moet ik dus sowieso naar Beyers om die cabs te vergelijken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2003-05-26 16:39 ]</font>

Raffel
27 mei 2003, 18:47
hmmm, na ze getest te hebben vond ik dus juist de V30 veel gedefinieerder. Vooral bij hi-gain kwam hij veel beter uit. Die V60 klinkt leuk voor clean en softe crunch, maar ik heb toch veel liever de V30.

Heb je ze niet toevallig omgedraaid? Er werd mij verteld dat de kwaliteit van de V30 ook net iets beter is. Maar aangezien het celestion is, lijkt me dat onzin. :)

gerrekat
27 mei 2003, 19:34
Nee heb ze zeker niet omgedraaid, ik heb heel bewust vioor de V 60's gekozen, maar het klopt dat V30 speakers duurder zijn! beter weet ik niet!

Ach ENGL cabs klinken allemaal goed ik vond er geen groot verschil tussen zitten hoor, maar vond de V30's net effe te donker!

morris
27 mei 2003, 23:24
Bernd is de huidige gitarist van RUNNING WILD en heeft vroeger bij Angel Dust gespeeld, erg goed is ie!

Hij speelt al lang op ENGL, hij doet ook altijd clinics op de musik messe etc.

Ik zag hem live met RW vorig jaar was echt mega vet, ze gebruikten toen Savage 120's en Fireball's (powerball was nog niet uit!) en 24 !!!! ENGL cabs!

:lol:
Dat klopt, maar er stonden er maar twee aan (ook nog aan de zijkant van de buhne). de "Engl muur" bestond volledig uit dummies.

gerrekat
28 mei 2003, 11:09
dat zal wel idd, ik zag iig aan de zijkant van het podium ook amps staan, maar het ziet er wel bruut uit!

Er zaten iig wel speakers in de cabs die op het podium stonden dat weet ik zeker!

was echt een megavet optreden, ik snap nu nog niet waarom de AARDSCHOK de live CD/DVD helemaal de grond ingeboord heeft hij is megavet!

Aarschok is toch een suf rodelblaadje geworden de laatstet 10 jaar!

Raffel
28 mei 2003, 14:09
Nee heb ze zeker niet omgedraaid, ik heb heel bewust vioor de V 60's gekozen, maar het klopt dat V30 speakers duurder zijn! beter weet ik niet!

Ach ENGL cabs klinken allemaal goed ik vond er geen groot verschil tussen zitten hoor, maar vond de V30's net effe te donker!

Hmm vreemd, ik vond het juist precies andersom, maar ben uitgegaan van een hi gain geluid.