PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel - Somewhere over the Rainbow 1e Poging!



DTmaster
7 juni 2011, 22:22
Hallo,

Ik heb van de week Somewhere over the Rainbow geleerd, wat best wel een moeilijk nr is!!! dus ik plaats het maar onder 1e poging :) iniedergeval heb ik de feel nog niet echt en maak ik fouten... maar check het uit en laat maar weten wat je er van vind!!

Geluid is een beetje dun maar dat is nou eenmaal zo bij mijn Gregg Bennet :)

DTmaster.

PS: dit is de tab waarvan ik hem heb geleerd: http://www.911tabs.com/link/?6868870

http://www.box.net/shared/dtb69aazk2

DTmaster
8 juni 2011, 16:43
I hope not that bad haha ;)

Harald
8 juni 2011, 19:13
Eerlijk zeggen? Dit is niet een stuk wat je er in een weekje even in ramt, tenzij je echt goed bent, en heel veel tijd hebt. Tommy speelt het al jaren, en dat is te horen in hoe hij het aanpakt, en hoe elke versie net weer niet helemaal precies net anders hetzelfde is.

Heb je de gitaar via de pickup opgenomen? Zou er dan iig een microfoon bij zetten of de pickup helemaal achterwege laten.

De cascading harmonics is een techniek die sowieso wel wat tijd nodig heeft voor dat je dat soepel doet. Voor de rest heeft het veel meer flow nodig.

Doe jezelf een plezier en koop het Endless Road boek. Daar staat een goede transcriptie van Tommy's arrangement in. Hoor verschillende dingen langskomen die het net niet zijn.

Bedenk ook, een ragnummer als the Hunt, daar kom je met veel attitude nog wel weg met wat fouten. Dit soort arrangementen, dan ligt dat een stuk moeilijker. Voor het publiek klinkt snel en hard als moeilijk en knap. Bij ballads kun je veel minder snel een steekje laten vallen, en is tone ook nog eens essentieel. Mensen denken al snel dat langzamer ook makkelijker is. Maar dat hoeft dus echt niet het geval te zijn. Sterker nog, meestal juist niet. En dit is dan ook nog eens een uitdagend arrangement. Resultaat is dus dat het enerzijds al aardig gaat, voor na een week, maar desondanks nog niet echt klinkt.

DTmaster
11 juni 2011, 00:51
duidelijk dat niemand deze stijl kan anders had ik wel commentaar gehad :) .... jongens er is meer dan metal hahahaha kiddin :)

@ harald .... Thanx your right.... ik blijf door oefenen zullen we maar zeggen haha

-Martijn-
11 juni 2011, 01:09
Voor een week oefenen klinkt ie aardig goed. Hier en daar is het nog wel wat slordig gedaan. Als ik jou was zou ik het nummer in een aantal delen verdelen en pas verder gaan met het volgende als je het voorgaande helemaal foutloos spelen kan.
Ennuh ik stem meestal voordat ik een opname ga maken ipv tijdens. ;)
Maar ik ben benieuwd hoe het klinkt als je hem wat beter in je vingers hebt zitten.

DTmaster
12 juni 2011, 03:30
I know alles aan deze opname . Kan beter maare i will be back with a killer version ;)
Kom je dan ook weer ff buurten ;)