PDA

View Full Version : Slot vervangen Gibson koffer



Stuwy
7 juni 2011, 16:29
Hey,

Het slotje van m'n sg koffer is gebroken.
Hij is niet gestolen ofzo, maar dat stukje wat schuift om hem dicht te klikken is afgebroken.
Eigenlijk wilde ik de koffer verkopen, dus ik wil er graag een nieuw slotje op.

Hoe kan ik het slotje eraf krijgen???
Het zit met soort popnagels vast geloof ik, is geen grip op te krijgen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, of het vervangen van een normale dichting (met bugeltje)?

Oranjeaap
7 juni 2011, 17:34
Ik ken niemand die ooit dat slotje heeft gebruikt dus ik weet niet of het duberhaupt de moeite waard is om dat te laten repareren

ghost-rider2006
7 juni 2011, 17:40
je kan de popnagels uitboren (klaar is kees )

jerome
7 juni 2011, 17:48
Die popnagels kan je inderdaad uitboren.
En met een popnageltang kan je er weer een nieuw slotje op monteren
Maar ik denk dat het moeilijk wordt om voor een Gibson koffer zo'n slotje te vinden. Ik heb laatst gezocht naar een paar originele slotjes voor een Fender koffer.
Die heb ik toen ook niet kunnen vinden.

Misschien dat je bij een koffer/tassen speciaalzaak nog de meeste kans hebt dat je iets vindt dat er een beetje op lijkt...

Sjit86
7 juni 2011, 19:40
Op eBay staan die slotjes meestal wel.

speedmusic
7 juni 2011, 21:12
Hou mij op de hoogte, ik heb ook zo'n koffer. Tot op heden nooit druk overgemaakt, maar mocht het makkelijk en goedkoop op te lossen zijn dan hou ik me warm aanbevolen.

Sjit86
7 juni 2011, 22:41
http://cgi.ebay.nl/Gibson-TKL-case-lock-latch-fit-Les-Paul-L-5-335-SG-175-/390317921829

Dit zijn die slotjes. Zijn niet heel duur, maar je moet je afvragen waarom je die zouden willen maken. Als je de gitaar wil jatten wat in de koffer zit dan neem je toch gewoon de koffer mee en breekt hem thuis open.
Bij de koffer van mij sg is die ook kapot, maar ga hem echt niet maken hoor.

nickofzo
7 juni 2011, 23:06
haha wauw, (geen enkele bijdrage aan dit topic) maar had vannacht nog gedroomd over een kapot slot van mijn gibson koffer.

vraag me inderdaad wel af of het wel zo handig is om het te maken als je hem toch verkoopt.

HUESSEN
7 juni 2011, 23:15
Hmmmmmm,wat mot die koffer opbrengen??

speedmusic
8 juni 2011, 09:18
vraag me inderdaad wel af of het wel zo handig is om het te maken als je hem toch verkoopt.

Volgens mij juist repareren als je hem wil verkopen, sommige kopers schrikt een kapot slotjes juist af, laten we aannemen dat de koffer in goede staat met slot ongeveer €150,-- opbrengt, met een kapot slotje mag je hopen dat de biedingen boven de €100,-- uitkomt.

Met mijn iphone is het anders reparatie van dat ding is €80,-- ik heb nu een bod van €125,-- in goede staat staan ze al te koop voor €150,-- . Dus rap weg die telefoon voordat de bieder zich bedenkt.

sideburns
8 juni 2011, 14:09
Uiteraard moet je deze koffer niet repareren !! Weet je wel wat een relic-koffer opbrengt vandaag de dag !?