PDA

View Full Version : MP Stone Grey Distortion



Thomk
7 juni 2011, 09:31
Hellow,


Heeft iemand al enige ervaring met dit pedaal opgedaan?
Ik ben erg geintreseerd in dit pedaal omdat ik een modern gain pedaal nodig heb.:lp:

Ook nog een vraag betreft het verbinden tussen de pedaaltjes; Er gaat natuurlijk een eindeloze stijd tussen wat zijn nu goede patchcables of welke juist niet, gesoldeerd/niet gesoldeerd en ga zo maar door....

Ik heb nu ook op internet een plug die aan weerszijde een male jack heeft, zonder enig stukje kabel er Tussen. Ik zou zeggen dat is ideaal en de kortste afstand tussen de pedalen.

Is dit ook daadwerkelijk zo?

lauke_101
7 juni 2011, 10:21
Het pedaal heb ik nog nooit gehoord of gezien, dus daar zal ik ook niks over zeggen ;)

Maar over je pedalen verbinden kan ik je wel wat vertellen. Sowieso zijn die dubbele male jack pluggen waar je het over hebt echt ondingen als je je pedalen op een pedalboard hebt liggen. Betekent namelijk dat als je er 1 pedaal af wilt halen je al gauw alles eraf moet halen omdat je geen speling tussen de pedalen onderling hebt.

Wat patchkabels betreft zou ik niet die allergoedkoopste '6 gekleurde in een pakje voor 3 euro' nemen, die zijn zo onbetrouwbaar vooral en tone zuigen doen ze ook wel. Veel mensen gebruiken op hun pedalboard George L kabel, die zijn soldeerloos en kun je krijgen in pakketten waarbij je zelf de juiste lengtes nog kunt maken. Zijn zo ongeveer de kleinste pluggen die ik ken dus dat neemt ook niet veel ruimte in.
Ik heb zelf op het moment ook redelijk goedkope kabels, Yellow Cable. Ze zijn wel netjes gesoldeerd op zich maar na een jaar of 3 beginnen ze het stuk voor stuk toch te begeven dus ik ben langzaam aan het overstappen op zelfgemaakte, bevalt prima!

Nagramoth
7 juni 2011, 11:43
Sowieso zijn die dubbele male jack pluggen waar je het over hebt echt ondingen als je je pedalen op een pedalboard hebt liggen. Betekent namelijk dat als je er 1 pedaal af wilt halen je al gauw alles eraf moet halen omdat je geen speling tussen de pedalen onderling hebt.

En daar komt nog een praktisch probleem bij: als je pedalen van verschillende merken gebruikt, dan zitten de inputs/outputs toch bijna nooit op dezelfde plek.

Thomk
7 juni 2011, 14:17
Intressant ik ga is zoeken naar George L of Lava Cable,


Iemand nog enige ervaring met de Stone Grey Distortion?

Nielsje
7 juni 2011, 15:38
Ik heb nu ook op internet een plug die aan weerszijde een male jack heeft, zonder enig stukje kabel er Tussen. Ik zou zeggen dat is ideaal en de kortste afstand tussen de pedalen.

Is dit ook daadwerkelijk zo?

Wat nog niet genoemd is:

dergelijke connectors zijn belasten jack input/output chassisdelen behoorlijk! Als jij gaat staan op zo'n pedaal, dan zal je met zo'n plug de belasting overbrengen op je volgende pedalen. Nou kunnen sommige pedalen daar prima tegen, maar er zijn ook legio pedalen waarbij de print aan de jack vast zit gesoldeerd. Dan is het wachten op problemen.

Wees wijs, neem gewoon een kort patch kabeltje.

Thomk
8 juni 2011, 08:18
Oke oke het wordt dus geen 2x male solid jack ik zal hoogwaarschijnlijk gewoon voor Lava Cable/George L of colossal patch kabeltjes gaan.


Wel jammer dat nog niemand de grey distortion heeft getest:B

lauke_101
8 juni 2011, 21:18
Ik kwam het pedaal toevallig net in deze PGS demo (http://www.youtube.com/watch?v=cpR_5WhszkY) tegen, misschien dat je hem al gehoord had maar toch. Klinkt best heel erg oke, al is het niet zo mijn ding. Maar nooit te veel op youtube vertrouwen ;)