PDA

View Full Version : Nieuwe Elektrische Gitaar



claen
6 juni 2011, 19:58
Beste forumposters,

Na aardig wat jaartjes akoestische gitaar ben ik deze zomer van plan om serieus elektrisch gitaar te gaan spelen. Serieus omdat de elektrsiche gitaar die ik nu in mijn bezit heb een fender squier strat is die nogal gammel, gebruikt en niet zonder een extreem groot hello kitty blijhoofd is. Tijd voor een nieuwe gitaar dus. Mijn eerste gedachte was een les paul. Wat zagen die er vet uit en ook nog een mooi geluid. Ik ben echter afgereisd naar Rockpalace Den Haag om de volgende gitaar uit te proberen : http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Studio-60s-Tribute-Worn-Cherry-Burst (ik wilde wel een echte les paul geen slap epiphone aftreksel)
Hier kwam ik echter tot de conclusie dat de gitaar aardig verschilde dan van wat ik dacht, de gitaar voelde klein aan, zag er minder spectaculair uit en speelde heel anders dan ik gewend was. Daarom ben ik nu van plan het toch eerst maar op een nieuwe strat te houden, wel een echte in dit geval en geen squier. Ik zit nu te denken aan een strat van de classics series, alleen heb ik hierover een aantal vragen:

-Wat zijn de verschillen tussen de 50’s – 60’s – 70’s uitvoeringen?
(zie: http://www.rockpalace.com/Fender-Classic-0s-Strat)
 Hiermee vraag ik naar klank, grip en stabiliteit

-Wat is er anders aan de players versie?
(zie onder andere: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-Player-50s-Stratocaster-Shoreline-Gold-Maple)

-Mijn budget ligt rond de €600,- aangezien er ook nog een nieuwe versterker moet worden aangeschaft (enthousiaste posters mogen ook voor een nieuwe versterker informatie geven).
-Mijn kennis van elektrsiche gitaren bestaat denk ik uit de basiskennis, ik weet uit welke onderdelen de gitaar bestaat maar niet altijd de functie ervan en snap de meeste woorden als CLEAN en WHAMMY wel.
-Ik ben niet op zoek naar glitterbroek uitvoeringen als deze:
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Standard-Stratocaster-HSS-Sunfire-Orange-Flake-Maple
-Ik speel rechtshandig.


Ik ben dus uiteindelijk op zoek naar een nieuwe gitaar en vraag mij af of ik met een classic edition een goede keuze maak, waarbij ik nu zit te denken aan: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-70s-Stratocaster-Natural-Rosewood

Bij voorbaat dank ;)

Update: Misschien handig als ik neerzet binnen welk muziekgebied ik graag zou gaan gitaarspelen?
In mijn ogen is mijn muziekkeuze nogal divers, hier een aantal toppers van mijn muziekcollectie, de nummers die ik het liefst zou willen spelen:
The Kooks - Naive
My Chemical Romance - Na Na Na
Poison - Unskinny Bop
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
Eric Clapton - Layla
Rise Against - Savior & Prayer Of The Refugee
Dire Straits - Money For Nothing & Sultans Of Swing & Boom, Like That
Alice Cooper - School's Out & No More Mr Nice Guy
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Blind Melon - Tones Of Home
The Police - Roxanne / So Lonely / Message In A Bottle / Every Breath You Take
Guns' n Roses - Sweet Child O' Mine / Paradise City / Knockin' On Heaven's Door
Bloc Party - Helicopter
The All American Rejects - Foxtrot Uniform Charlie Kilo
Blur - Song 2
Bon Jovi - You Give Love A Bad Name
Cake - Jolene
Christian Walz - Wonderchild
Deep Purple - Smoke On The Water & Woman From Tokyo
Eagles - Hotel California
Eagles Of Death Metal - Wannabe In La
ELO - Mr Blue Sky
Fall Out Boy - Beat It
The Frateliss - Chelsea Dagger
Green Day - Holiday
The Hives - Tick Tick Boom
Kings Of Leon - Red Morning Light
Krezip - In Her Sun
Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way & Fly Away
Linkin Park - Bleed It Out
T Rex - 20th Century Boy
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
Metallica - Enter Sandman
Muse - Supermassive Black Hole & Plug In Baby
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Offspring - Self Esteem & Hit That
Ozzy Osbourne - Crazy Train
P!nk - Sober
Queen - I Want To Break Free
The Raconteurs - Steady As She Goes
Radiohead - Street Spirit
Rolling Stones - Sympathy For The Devil & Stray Cat Blues & Paint It Black
Rose Hill Drive - Sneak Out
Slash - Ghost
Smash Mouth - All Star & Walking On The Sun & I'm A Believer
The Smashing Pumpkins - Bullet With Butterfly Wings
The Soft Pack - Answer To Yourself
Sonic Youth - Incinerate
Tenacious D - Master Exploder
Tom Petty - Running Down A Dream
Bovendien ben ik ook wel fan van sommige nummers van de Kaiser Chiefs, U2, RHCP, Weezer en Vampire Weekend

johns
7 juni 2011, 15:26
Ik ben dus uiteindelijk op zoek naar een nieuwe gitaar en vraag mij af of ik met een classic edition een goede keuze maak, waarbij ik nu zit te denken aan: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-70s-Stratocaster-Natural-Rosewood

Voor hetzelfde geld heb ik een usa standard voor je (2009) :)

Mike999999999
7 juni 2011, 15:41
Dat zijn op zich leuke gitaartjes, alhoewel de gib studio waarschijnlijk iets beter afgewerkt is, wat je wil van fender is toch wel een amerikaan, geen mexicaan.

De halzen op een fender zijn ook wel heel verschillend, ik heb daar niet veel verstand van maar je hebt die ook in verschillende diktes, lengtes etc.

Ik zou zeggen blijf gewoon proberen, en trouwens, de gibson lp die je geprobeerd hebt is er wel een met p90's, vind ik persoonlijk geweldig, maar dat is natuurlijk niet het typische les paul geluid wat we nu kennen, daarvoor moet je toch wel humbuckers hebben. Bekijk ook deze eens: http://www.rockpalace.com/product/Gibson-Les-Paul-Studio-Faded-Worn-Cherry

Staat hier geen prijs bij maar ik geloof dat die ook rond de 600

jannest
7 juni 2011, 15:52
mmmmm


zou eens in de ibanez hoek gaan kijken

claen
7 juni 2011, 17:35
Dank u allen voor de reacties ;)

Ik moet alleen wel even zeggen dat ik mijn nieuwe gitaar voor nu dan geen les paul wordt maar een fender. Het gaat dus echt om de vraag of ik een goede keuze maak met de gitaar die staat aangegeven bij mijn keuze en wat de verschillen zijn tussen de 50's 60's en 70's series en de classic en players versies!
Daarbij ook natuurlijk of mijn muzieksmaak te spelen valt met de uitgekozen gitaar.

@ johns ik denk niet dat ik nu op zoek ben naar een tweedehands gitaar, heb slechte ervaring met tweedehands spullen en wil nu wel een stabiele gitaar aangezien ik met mijn vorige gitaar nog al eens naar de maak moest...

johns
7 juni 2011, 18:01
Dat is jouw keuze :) Ik moet zeggen dat mijn strat wel één van de best spelende Fenders is die ik ooit in m'n handen heb gehad. Het is alleen niet 'mijn' gitaar, vooral vanwege het singlecoil geluid, dus hij kan weer weg.

claen
7 juni 2011, 18:14
Ik dank u voor het aanbod maar:
-u woont nogal ver weg
-er zijn geen foto's te zien
-ik kan niet inschatten of een tweedehands gitaar goed is dus kan ik deze niet echt kopen

-> Blijf dus vooral reageren op de kernvragen ;) :
-Verschillen 50's / 60's / 70's fender series
-Verschillen classic en players series
-Muziekkeuze
-Goede aanwinst (http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-70s-Stratocaster-Natural-Rosewood)

Tankman
7 juni 2011, 18:18
Hoewel ik begrijp dat je niet kan inschatten of een tweedehands gitaar nou wel of niet goed is, moet ik helaas melden, dat het feit dat een gitaar nieuw is nou ook niet per definitie betekent dat deze gitaar ook goed is. Je zou eens moeten weten wat je soms ontdekt...

claen
7 juni 2011, 18:19
Hoewel ik begrijp dat je niet kan inschatten of een tweedehands gitaar nou wel of niet goed is, moet ik helaas melden, dat het feit dat een gitaar nieuw is nou ook niet per definitie betekent dat deze gitaar ook goed is. Je zou eens moeten weten wat je soms ontdekt...

Daarom bestel ik mijn gitaar ook via de gitaarwinkel om de hoek, zodat zij mij de kwaliteit ervan kunnen verzekeren ;)

RS-Rik
7 juni 2011, 18:19
1. 2e hands doet niet onder voor nieuw

2. Epiphone (behandel die naam mat respect!) is, als je de echte budgetgitaartjes niet meerekend absoluut geen slap aftreksel van Gibson

3.

Als ik jou was zou ik in de eerste plaats kijken naar wat je fijn vind spelen. Fender en Gibson gebruiken een andere mensuur (lengte v/d neck). Bij Fender hebben de snaren een lengte van 25,5 inch en van Gibson doorgaans 24,75.

Ook staan bij Gibson achtige gitaren de snaren verder van de body dan van een strat. Een stratbody is doorgaans plat en veel LP's hebben een welving. Dit draagt mijns inziens veel bij aan het gevoel. Tip; ga naar de winkel en test eens een LP en een strat meteen achter elkaar. Je merkt het verschil.


Als ik naar je nummers kijk denk ik dat je wel een humbuckertje nodig hebt in de brug. Anders kom je er qua geluid niet zo makkelijk dan met een single-coil. LP's hebben eigenlijk altijd Humbuckers (jij heb er toevallig een uitgekozen met P90's). Niet alle strats hebben HB's. Het is wel mogelijk er later een single-coil sized humbucker in te zetten. Die doen qua sound niet onder voor HB's van normale grootte. Sterker nog, doorgaans klinken ze wat strakker. Zo'n grapje kost +- 80 euro van een gerenommeerd merk.

Er zijn zat mooie stratjes te vinden met een humbuggie in de brug, maar de internetsites weet je zelf wel te vinden.

Tankman
7 juni 2011, 18:23
Daarom bestel ik mijn gitaar ook via de gitaarwinkel om de hoek, zodat zij mij de kwaliteit ervan kunnen verzekeren ;)

Zelfs dan moet je de gitaar gewoon heel goed bekijken. Wat betreft een advies voor wat je zoekt. Ik denk dat je met een Strat met een humbucker ind e brug wel erg ver komt.

Wat in de laatste maand mij opviel als erg veelzijdige gitaar is een Tokai ALS50 QM, die achteraf coiltaps per humbucker op hebben gekregen. De Tokai is een Les Paul vorm met toch wel Strat houtsoorten. Echt geweldig geluid kwam daaruit.

Epiphoneee
7 juni 2011, 18:33
Oke oke heel eventjes mijn mening / tips hier geven.

De nummers die je noemt lopen uiteen, de helft van de artiesten gebruikt een Fender en de helft een Gibson. Daar tussenin ligt de PRS, misschien moet je ook is naar die modellen kijken (niet de custom shop modellen).

Ten tweede, Epiphone's zijn GEEN slappe aftreksels. Epiphones zijn kwaliteitsmodellen, alleen 'Chinese labour' is nou eenmaal goedkoper.
- Epiphone electronica wordt meestal gewoon geimporteerd uit de VS.
- Epiphone gitaren worden voordat ze worden verstuurd, uitvoerig getest.
- Epiphone gitaren worden gebouwd onder supervisie van professionals.

Dan heb ik het over de duurdere Epiphone's, die beginnen bij 400 euro.



Een Epiphone Black Beauty (ja, die met 3 pickups) is gewoon zowel kwalitatief, qua geluid een uitstekende gitaar. Je krijgt gewoon waar voor je geld.

Oke nu ik mijn merkje verdedigd heb, kan ik je de volgende gitaren aanbevelen:

- Fender Jaguar (Mexicaan, ligt meestal rond de 650 euro) http://www.thomann.de/nl/fender_blacktop_jaguar_hh_rw_bk.htm
- Fender Mustang (meestal rond de 850 euro, maar er zijn ook Pawn Shop modellen voor 700 euro) http://www.thomann.de/nl/fender_65_mustang_rw_db.htm
- Gibson Les Pauls: http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_studio_60s_tribute_wgt.htm
en http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_studio_60s_tribute_whcsb.htm
Gibson SG's: http://www.thomann.de/nl/gibson_sg_raw_power_sog_ch.htm
Epiphone's: http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_black_beauty.htm
http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_ultra_ii_me.htm (misschien wel interessant, deze heeft een acoustisch element waardoor je ook acoustische geluiden kan produceren, en hij heeft speciale bass, treble en gain controls op de achterkant)
http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_custom.htm

Een PRS'je: http://www.thomann.de/nl/prs_se_santana_santana_yellow.htm

EN MIJN PERSOONLIJKE FAVORIET:

http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_raw_power_sych.htm


Zo, genoeg keus :). Als je meer nodig hebt, zeg het maar :)

johns
7 juni 2011, 18:48
Ten tweede, Epiphone's zijn GEEN slappe aftreksels.

Eens. Ik heb twee keer een Epiphone Les Paul standard gekocht. Bij dat type zat er wel wat verschil tussen, maar de betere (die ik dus uiteindelijk gekocht heb) voelde beter aan dan de goedkopere 'echte' Gibsons die er hingen. M'n neef heeft een tijdje een Gibson LP uit 74 (meen ik) gehad en de voelde absoluut niet beter of degelijker aan dan m'n Epiphone, al weet ik natuurlijk niet hoe het met m'n Epi zit over 35 jaar :)

claen
7 juni 2011, 19:06
1. 2e hands doet niet onder voor nieuw

2. Epiphone (behandel die naam mat respect!) is, als je de echte budgetgitaartjes niet meerekend absoluut geen slap aftreksel van Gibson

3.

Als ik jou was zou ik in de eerste plaats kijken naar wat je fijn vind spelen. Fender en Gibson gebruiken een andere mensuur (lengte v/d neck). Bij Fender hebben de snaren een lengte van 25,5 inch en van Gibson doorgaans 24,75.

Ook staan bij Gibson achtige gitaren de snaren verder van de body dan van een strat. Een stratbody is doorgaans plat en veel LP's hebben een welving. Dit draagt mijns inziens veel bij aan het gevoel. Tip; ga naar de winkel en test eens een LP en een strat meteen achter elkaar. Je merkt het verschil.


Als ik naar je nummers kijk denk ik dat je wel een humbuckertje nodig hebt in de brug. Anders kom je er qua geluid niet zo makkelijk dan met een single-coil. LP's hebben eigenlijk altijd Humbuckers (jij heb er toevallig een uitgekozen met P90's). Niet alle strats hebben HB's. Het is wel mogelijk er later een single-coil sized humbucker in te zetten. Die doen qua sound niet onder voor HB's van normale grootte. Sterker nog, doorgaans klinken ze wat strakker. Zo'n grapje kost +- 80 euro van een gerenommeerd merk.

Er zijn zat mooie stratjes te vinden met een humbuggie in de brug, maar de internetsites weet je zelf wel te vinden.

Bedankt voor de uitgebreide reactie ;). Ik waardeer epiphone dan ook wel maar het blijft een beetje het cheape imago houden... Ik heb al op een les paul gespeeld en dacht dat ik dit al had doorgegeven maar dat is het niet voor mij, niet op dit moment...

Epiphoneee
7 juni 2011, 19:09
Bedankt voor de uitgebreide reactie ;). Ik waardeer epiphone dan ook wel maar het blijft een beetje het cheape imago houden... Ik heb al op een les paul gespeeld en dacht dat ik dit al had doorgegeven maar dat is het niet voor mij, niet op dit moment...

Maar in je topic staat toch echt duidelijk een Les Paul model bij RockPalace?

claen
7 juni 2011, 19:11
Maar in je topic staat toch echt duidelijk een Les Paul model bij RockPalace?

ja en er staat ook (iets minder duidelijk dan misschien) dat dit niet was wat ik had verwacht en ik toch heb besloten een strat te gaan kopen

@Epiphoneee : nog bedankt ook voor uw uitgebreide reactie ;) vanwege internetproblemen zag ik hem nog niet staan ;)

Wabbie
7 juni 2011, 19:13
Ten tweede, Epiphone's zijn GEEN slappe aftreksels. Epiphones zijn kwaliteitsmodellen, alleen 'Chinese labour' is nou eenmaal goedkoper.
- Epiphone electronica wordt meestal gewoon geimporteerd uit de VS.
- Epiphone gitaren worden voordat ze worden verstuurd, uitvoerig getest.
- Epiphone gitaren worden gebouwd onder supervisie van professionals.


Dat kun je natuurlijk van iedere gitaar zeggen dus dit is een beetje onzin. De Epiphone die ik heb is trouwens een prima gitaar. Tis alleen wel een japanse Genesis uit '79.....


Wat betreft Fenders: De beste prijs kwaliteit Fender op dit moment blijf ik de Roadworn vinden. Dat zijn serieus echt hele fijne gitaren voor het geld. Classic players zijn ook zeer nette gitaren. Ik heb nog nooit een classic vastgehad, wel een berg classic players en dat waren stuk voor stuk erg fijne gitaren.
Misschien moet je ook eens kijken naar de Highway One en de American Special, die moeten ook net in je prijsbereik liggen.

Epiphoneee
7 juni 2011, 19:16
ja en er staat ook (iets minder duidelijk dan misschien) dat dit niet was wat ik had verwacht en ik toch heb besloten een strat te gaan kopen

@Epiphoneee : nog bedankt ook voor uw uitgebreide reactie ;) vanwege internetproblemen zag ik hem nog niet staan ;)

Oh sorry dat had ik niet gezien, nog even een tip:

Veel gitaren zijn bij Thomann goedkoper dan bij RockPalace, als het bijvoorbeeld 50 euro scheelt kan je zeggen: ik kan hem ook daar halen, maar als jij er een gratis case bij gooit, koop ik hem hier. Geloof me, daar heb je nog wat aan !

claen
7 juni 2011, 19:38
ok bedankt voor de handige tip iig ;D

Mike999999999
7 juni 2011, 23:34
Die van die prs is ook een erg goede tip, wel divers net als je muziek stijl, alleen wat minder voor funk, vind ik persoonlijk. Ook een sg kan trouwens een hele goede keus zijn. Wat fender betreft, ga als je blieft 2dehands zoeken, 2 keer beter als die mexicaanse troep, er zijn ook muziekzaken met garantie die 2dehands verkopen met garantie.

Bovendien, als je een beetje een goede gitaar koopt, dan zijn ze 2dehands ook nog goed, misschien een afstelbeurtje nodig, maar dat kan nieuw ook zo zijn. Ze vallen iig echt niet uit elkaar.

peter_l
8 juni 2011, 01:48
Ten tweede, Epiphone's zijn GEEN slappe aftreksels. Epiphones zijn kwaliteitsmodellen, alleen 'Chinese labour' is nou eenmaal goedkoper.
- Epiphone electronica wordt meestal gewoon geimporteerd uit de VS.
- Epiphone gitaren worden voordat ze worden verstuurd, uitvoerig getest.
- Epiphone gitaren worden gebouwd onder supervisie van professionals.

Dan heb ik het over de duurdere Epiphone's, die beginnen bij 400 euro.

Ah, brrrr. Epi's zijn de laatste decennia wél slappe aftreksels, die nou niet bepaald gebouwd worden met het idee om eens supergitaren de wereld in te slingeren. De naamgever van het merk zou zich minstens driemaal daags in zijn graf omdraaien als-ie zag wat voor bagger er onder zijn naam wordt gemaakt.
Ik heb me vaak wild geërgerd aan de gortdroge toetsen, de ruwe en ongelijke frets, en had je dat eenmaal goed klonk het ding nog steeds alsof-ie niet echt wilde. En dan toch vrolijk adverteren met 'echt mahonie!' en 'klinkt nét zo goed als zijn grote broer!'. Ja hoor, en ik lust nog peultjes ook, en op mijn voorhoofd staat 'fuck me, again'.

Het enige USA wat er aan voorkomt is het stickertje met 'design by Gibson', ik geloof er geen hout van dat er Amerikaanse onderdelen in de Koreaanse en Chinese Epi's wordt geprakt, wie dat gelooft loopt nog in een luier. 't Kan prijstechnisch gezien al niet eens uit. De supervisie van die professionals is dan vooral aan de managementkant, ik denk dat een echte gitaarbouwer binnen een dag gillend uit de fabriek rent om nooit meer terug te keren.

Epiphone is gewoon het huidige Maya, meer niet. Ongeinspireerde gitaren waar geen greintje karakter aanzit. Het is door de goeie marketing en de bulkpartijen dat de meerderheid op die dingen speelt (de rest op Squier), de andere merken kennen de mensen vaak niet eens. Kwalitatief gezien zijn er genoeg alternatieven voor hetzelfde geld, maar een merk als bijvoorbeeld Career komt er hier gewoon niet door, omdat de importeurs van Epi en Squier op de pof aan muziekwinkels leveren. O ja? Ja.

En denk je nou echt dat Slash of Zakk Wylde in de studio of live een heel concert ook op een Epi staan te harken? Ik denk het niet. Ik ben de meest onbekende gitarist van Nederland en ík wil er al niet eens aan, terwijl ik toch aardig wat Paultjes heb staan.

Maar goed, ff een ei kwijt, héérlijk. Mocht je echter een echte 60's Epi Caiola weten, dan hou ik me aanbevolen. Dat was wel goed spul.

RS-Rik
8 juni 2011, 02:32
Mwah ik heb toch menig Epiphone in mn klauwen gehad waarbij van een gortdroge toets, oneven frets en een gebrek aan "mojo" of klank geen sprake was.

Ik snap de drang ook wel om een échte LP te willen hebben. Mijn LP standard vind ik ook stukken beter dan de meeste Epi's. Maar, een epi van 600 of een LP van 1800, het prijsverschil wordt het pas waard als je er lang op speelt en als je nouja hoe moet ik het zeggen "goed genoeg" voor bent om het echt te merken in de vooruitgang van je speeltechniek. En dat zeg ik heel voorzichtig.

Muziek zit 'm echt niet in de gear. Ik heb studentenflatopnames met versterkertjes van 100 euro, een electrisch drumstel, een Aria Pro II en een Ibanez van 300 euro opgenomen op een portable studio, waar later direct via de PODXT bas en een fuzzsolo onder is geknald die meer mojo en emotie hebben dan de opnames op betere gear.

Kan ook aan ons liggen...

Neu, dure gitaren, het is vooral speelcomfort wat je toch later pas echt kunt merken.

Epi, prima spul, wel wat exemplarischer dan echte gibbies. Die ook al de reputatie van exemplarisch hebben.


Btw, voor de topicstarter, kijk ook eens naar merken als Jackson, LTD en Indie. Misschien zit daar wel wat tofs tussen. De eerste twee merken zijn wat ruiger, superstratjes met humbuckers en Indie heeft wat meer rechttoe-rechtaan modellen.

claen
8 juni 2011, 16:28
Wederom bedankt voor de vele reacties ;)

Houden jullie het alleen wel een beetje ontopic ? :)


-> Verschillen 50's 60's 70's classic series?

-> Verschillen classic en players series?

-> Is http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-70s-Stratocaster-Natural-Rosewood een goede keus?

Epiphoneee
8 juni 2011, 16:37
Wederom bedankt voor de vele reacties ;)

Houden jullie het alleen wel een beetje ontopic ? :)


-> Verschillen 50's 60's 70's classic series?

-> Verschillen classic en players series?

-> Is http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-70s-Stratocaster-Natural-Rosewood een goede keus?

Nou hij is niet op voorraad om te beginnen, en voor 100 euro meer heb je de Pawn Shop series. En voor 200 euro meer de roadworn series, en die zijn veel beter.

(misschien moet je ook is kijken naar een mustang?)

http://cgi.ebay.com/Fender-Jag-Stang-Guitar-Japan-Kurt-Cobain-/320709611019?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3D LVI%26ps%3D63%26clkid%3D502941731362296832#ht_1160 wt_1139

Of zoéén, dit zijn echt absolute topgitaren. Made in Japan. Voor maar 595 dollar. Voordat de invoerrechtenactivisten komen, stel er komt nog 19% bij, zelfs dan kost het nauwelijks wat. Nog steeds 580 euro. Japanese made gitaren zijn beter dan Mexicanen. Overigens staat de Jagstang bekend om de soepele kleine hals, en hij is er ook in blauw.

(designed by Kurt Cobain, hij wou de Mustang en de Jaguar combineren, en zo ontstond de Jagstang)

claen
8 juni 2011, 17:13
Ben toch echt van plan een stratocaster te kopen en ook in de buurt dus of bij rockpalace Den Haag of bij musicallin Noordwijk...

Epiphoneee
8 juni 2011, 18:06
Ben toch echt van plan een stratocaster te kopen en ook in de buurt dus of bij rockpalace Den Haag of bij musicallin Noordwijk...

Haha dat snap ik, maar toch zou ik ook is een Mustang testen.