PDA

View Full Version : 1e zelfbouw Telecaster



MarijnF
6 juni 2011, 17:06
Hallo,

ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben Marijn, 18 jaar, en ik studeer bouwkunde (mbo). na een paar jaar hier te hebben rondgehangen (lees; geintresseerd rondkijken). ben ik eindelijk begonnen aan een eigen zelfbouw, een Tele.

ik ben al een eind met de body en de neck, maar ik heb toch een paar vragen:
ik wil de body een dubbele binding geven, alleen ik zit al aardig aan mijn budget dus ik kan me even geen speciaal binding-freesje (a €30 veroorloven).
zijn er manieren om dit handmatig te doen? ik heb een vrij groot arsenaal aan handgereedschap tot mijn beschikking (+ een lintzaag, afkortzaag, draaibank, vandiktebank, vlakbank etc.)

ook ben ik opzoek naar een goedkope laksoort (het liefst nitro, maar dat wordt denk ik een beetje te prijzig op dit moment). ik zat zelf te denken om mijn hals (maple + maple fingerboard) met schellac te doen (aangezien ik dat tot mijn beschikking heb) en de body wou ik dan maar met een goedkope spuitlak afwerken (of iemand moet een goed alternatief weten om hem toch een beetje hoogwaardig te lakken). en hem dan te polijsten.

ik hoop dat ik niet te veel met de deur in huis val:)

Groeten,

Marijn

jan jansen
6 juni 2011, 20:10
ook ben ik opzoek naar een goedkope laksoort (het liefst nitro, maar dat wordt denk ik een beetje te prijzig op dit moment). [/QUOTE]

Hangt ervan af waar je woont. :???::)

oigun
6 juni 2011, 21:27
Bij de gamma verkopen ze spuitbussen nitro in allerlei kleurtjes. Ik geloof colorline ofzoiets. Kijk op de bus en daar moet dan nitrocelluloselak staan..

Stefan16384
7 juni 2011, 11:14