PDA

View Full Version : (thrash) metal amp



bastrouw
6 juni 2011, 14:59
Hallo ik heb sinds een paar weken een thrash metal band en ik ben op zoek naar een versterker om mee op te treden. Ik speel zelf op een Ibanez MTM2 met de stock pickups (v7/v8 ). Ik ben op zoek naar een amp waarmee ik leads en rhythm kan spelen en op kan boksen tegen een Engl Fireball. mijn budget is rond de 700-800 euro en ik ben bereid 2ehands te kopen. Iemand suggesties?

interessander
6 juni 2011, 15:08
Heb je al een speakerkast? Zo ja, dan zou ik voor dat budget uitkijken naar een tweedehands peavey 5150/6505

Jasper.
6 juni 2011, 15:15
En als de speakerkast erbij in moet zitten:
JCM900 met een greenback cabinet en tubescreamerachtige.

Thiez
6 juni 2011, 16:29
Denk dat ik voor trash eerder V30 speakers zou pakken dan greenbacks.

Voor 700-800 heb je met beetje zoeken 2e hands ook een engl fireball of een engl blackmore (laat je niet afleiden door de signature naam. Het kan zeker een metalbeest zijn).
Of een peavey Triple XXX.

Als het inclusief cabinet moet zijn kun je ook kijken naar een laney VH100 of GH100L of iets dergelijks.

interessander
6 juni 2011, 16:32
Greenbacks zouden ook niet mijn eerste keus zijn,. Ik heb eens op een Marshall kast met greenbacks gespeeld en met en flinke bak gain bevielen die me niet bijzonder goed.

HaroldA
6 juni 2011, 16:48
Of een peavey Triple XXX

Ieeeuuuw! :stop:

En voor trash is een T75 al goed genoeg, V30 is waarschijnlijk overkill in het hoog.

Thiez
6 juni 2011, 17:02
Het zou mijn keuze ook niet zijn harold, maar er zijn wel metalheads die dat oneens zijn met ons denk ik ;)

Als ik me niet vergis heeft die gitarist van exodus ook altijd peavey XXX en JSX gespeeld voordat hij overging naar engl savage.

bastrouw
6 juni 2011, 17:18
het gaat me vooral om een head. Ik kan eerder een cabinet van iemand lenen dan een top

Terminus
6 juni 2011, 18:21
Ieeeuuuw! :stop:

En voor trash is een T75 al goed genoeg, V30 is waarschijnlijk overkill in het hoog.

Toch gebruiken de meeste Thrash-artiesten V30's. Megadeth, Metallica, Testament, Exodus, noem maar op.

Jasper.
6 juni 2011, 18:57
V30 zullen best goed voor Trash zijn, maar niet in combinatie met een JCM900 denk ik. Die heeft al genoeg hoog. Ik haal hele lekkere trash geluiden uit mijn JCM900 + boost.
En met mijn Ibanez in Eb is het instant slayer :p Maar ik zou wel testen. Misschien is mijn gehoor niet zo goed.

Thiez
6 juni 2011, 19:37
Greenbacks kan opzich wel hoor. Ik vind ze ook lekker schuren. maar dan moet er wel een strakke amp op staan, anders word het echt niks.
Idd zoals harold zei kun je waarschijnlijk goed uit de voeten met een simpel marshall 4x12 kastje. Hoewel tegenwoordig de engl standard cabs ook voor 400 euro gaan 2ehands. Deze zijn weer een stukje strakker.

Maar goed, wat tops betreft kun je aardig eindje gaan. Als het geluid van engl je bevalt kun je voor dat geld wel een fireball 60 of blackmore op de kop tikken. Volgens mij staat de savage60 van steven otto hier op het forum ook nog te koop voor die prijsklasse.

Misschien moet je nog iets duidelijker zijn in wat je zoekt voor sound. Wil je echt een retestrakke metalsound, gedefinieerd en steriel (als de engl fireball of powerball) of wil je iets veel rauwers (gebooste marshall of 5150).

Arvoitus
6 juni 2011, 19:53
De ultieme thrashtone is toch wel een leuke JCM of JMP met een boost ... maar dat gaat net niet lukken met je budget.

Zoiets zou wel interessant zijn: http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=141728
Heb je nog geld over voor een TS of overdrive.

Daarnaast, een ENGL Blackmore is ook super.

Jasper.
6 juni 2011, 22:32
Ik heb laatst een microfoonstandaard gekocht en wat uitprobeersels gemaakt.
Het is niet zo mooi gespeeld maar het gaat om de sound. In het echt klinkt het nog iets opener. Dit is ietwat gecomprimeerd.

Je moet de opnames WorldPaintedBlood, Postmortem en Metalchurch hebben. Die andere zijn ouder. (wel met dezelfde versterker)

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1125430

Iceman
7 juni 2011, 10:20
http://www.bigone.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=76&flypage=flypage-bigone.tpl&product_id=2249&option=com_virtuemart&Itemid=79

Bij BigOne Zwolle staat een 2dehands Marshall SL-x, daar krijg je een prima thrashgeluid uit. Superamp. Staat er al een tijdje, krijg je vast wel voor 600 mee.

Sarco
7 juni 2011, 11:15
JCM 900 SL-X is inderdaad een supervette amp. Qua sound veel dikker dan een normale JCM 900, maar wel niet zo strak in het laag vind ik. Als je er thrash op gaat spelen heb je een tubescreamer-achtige nodig imo.

Ik speel zelf nu al een paar jaar op een SL-X en ben er nog steeds tevreden over (ik speel wel Mastodon/sludge-achtige dingen en geen thrash). Prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs ga je niet veel beter vinden volgens mij (ik heb er 500 euro voor betaald).

Btw, ik heb hier ook nog een gewone JCM 900 staan en een Laney AOR + al aardig wat gespeeld op 5150 en Dual Rectifier, maar de SL-X blijf ik persoonlijk het fijnst vinden. Als ik hem wegdoe is het voor een JCM 800 2203 of een oude JMP :)

interessander
7 juni 2011, 11:19
Er staat trouwens ook een Sl-X op gitaarmarkt met een of ander mankement voor 200 euro. Als dat te fixen is kan het ook de moeite waard zijn, dan hou je nog genoeg over voor een 4x12.

DaveItUp
7 juni 2011, 12:14
JCM800 of JMP 2203/2204
1960 met G12-65's
Tubescreamer

:)

Tankman
7 juni 2011, 12:20
Heb je al een speakerkast? Zo ja, dan zou ik voor dat budget uitkijken naar een tweedehands peavey 5150/6505

+1! Gitaar recht in het Lead kanaal en knallen! Meer heb je niet nodig.

interessander
7 juni 2011, 12:25
+1! Gitaar recht in het Lead kanaal en knallen! Meer heb je niet nodig.

Hangt ook een beetje van de gewenste sound af, ik heb na mijn 5150 een korte periode een JCM 800 2203 gehad in combinatie met diverse boosters en die sound is weer heel anders van karakter.
En uit mijn Mesa mark III kan ik ook een goede strakke thrash sound halen, allemaal verschillende smaken.

Thiez
7 juni 2011, 12:50
JCM800 of JMP 2203/2204
1960 met G12-65's
Tubescreamer

:)

G12-65's voor trash? Dat zou ik nooit doen. Ik vind die speakers echt heel wollig en vol klinken. Dat is naar mijn idee niet wat je wilt bij een trash sound maar het zou kunnen dat je dat zoekt.

iWishmaster
7 juni 2011, 12:59
De ultieme thrashtone is toch wel een leuke JCM of JMP met een boost ... maar dat gaat net niet lukken met je budget.

De combo's gaan voor rond de 600 euro ...

peter_heijnen
7 juni 2011, 14:30
Er staat trouwens ook een Sl-X op gitaarmarkt met een of ander mankement voor 200 euro. Als dat te fixen is kan het ook de moeite waard zijn, dan hou je nog genoeg over voor een 4x12.
Maar als je dat zelf niet goed kunt beoordelen -of het dus te fixen is-, beter niet doen.

interessander
7 juni 2011, 14:38
Maar als je dat zelf niet goed kunt beoordelen -of het dus te fixen is-, beter niet doen.

Mee eens, daar zou je wel even een amp techneut naar moeten laten kijken, ik zie nu ook dat hij "gecustomised" is, wat dat ook moge inhouden. Toch beter om gewoon direct een goed exemplaar te vinden.

HaroldA
7 juni 2011, 14:41
Mee eens, daar zou je wel even een amp techneut naar moeten laten kijken, ik zie nu ook dat hij "gecustomised" is, wat dat ook moge inhouden. Toch beter om gewoon direct een goed exemplaar te vinden.

Ik had 'm ook al opgezocht: als het in de buurt was had ik 'm wel opgehaald, maar "gecustomized" icm "er zit iets los" en ook nog eens ver weg: nee dankje...