PDA

View Full Version : Fender FSR Standard Stratocaster - 529 euro waard?



Matifli
6 juni 2011, 13:23
Hallo, wil Fender FSR Standard Stratocaster kopen(deze http://www.rockpalace.com/product/Fender-FSR-Standard-Stratocaster-Black-Maple ) 529 euro waard? Ik speel gitaar rond 3 jaar en ik heb Epiphone Les Paul 100.

Sinner1980
6 juni 2011, 13:31
Ik denk het wel. Eerst even testen natuurlijk,mooi ding trouwens.

Kijk ook eens op de 2e hands markt. Kun je voor hetzelfde geld praktisch een Amerikaanse kopen

Matifli
6 juni 2011, 13:40
Op welke website? Op marktplaats kan ik niet echt wat vinden.

pueblo
6 juni 2011, 13:46
oa op
http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/?min=&max=&sa=&q=fender&catlevel1=muziekinstrumenten%2Felektrische-gitaren&pc=&r=

Matifli
6 juni 2011, 14:05
Ok bedankt, denk toch dat ik die Fender FSR Standard Strat ga kopen, ik kan niet echt andere vinden.

muziekschuur
6 juni 2011, 14:19
ALS HIJ LEKKER SPEELT (ik zeg als, want de halsshape kan je tegenvallen) dan heb je daar vast een heeeeeeeeeellllllllll toffe gitaar aan. Zo te zien is het een versie van de zwarte gitaar van Pink Floyd's David Gilmour. Ik heb het boek over die gitaar...... Leuk hoor....

Alvast veel plezier...

MjS
6 juni 2011, 14:25
ALS HIJ LEKKER SPEELT (ik zeg als, want de halsshape kan je tegenvallen) dan heb je daar vast een heeeeeeeeeellllllllll toffe gitaar aan.

Is wel lastig hoor, want hoeveel van de bespeelbaarheid wordt bepaald door de setup?

Matifli
6 juni 2011, 14:35
ALS HIJ LEKKER SPEELT (ik zeg als, want de halsshape kan je tegenvallen) dan heb je daar vast een heeeeeeeeeellllllllll toffe gitaar aan. Zo te zien is het een versie van de zwarte gitaar van Pink Floyd's David Gilmour. Ik heb het boek over die gitaar...... Leuk hoor....

Alvast veel plezier...

Hoezo kan de halsshape tegenvallen? Is het niet standard hals?
En bedankt :)

muziekschuur
6 juni 2011, 14:44
Vast wel. Maar het is toch heel anders als je huidige gitaar. Gitaren zijn heel persoonlijk. Dus altijd eventjes op spelen. iemand met dikke vingers zal een wat bredere nek appricieren en het kan dat die bijvoorbeeld heel ongelukkig wordt van een Telecaster.... Maar het kan ook goed uitpakken. Dus, ik heb geen idee.

Zeg maar, vond ik een Golf 4 een hele toffe auto. (reed toen een Golf 3) krijg ik zo'n auto mee, glijdt ie toch over zijn voorwielen.... Ik was meteen genezen..... Stom he...

Johannes
6 juni 2011, 15:25
Ok bedankt, denk toch dat ik die Fender FSR Standard Strat ga kopen, ik kan niet echt andere vinden.

Er worden honderden Strats waaronder tientallen USA Fenders aangeboden op de Nederlandse 2dehands sites. Slechts een enkele in de kleur en het materiaal van de FSR die jij wil.

Ik heb geen idee hoe de FSR klinkt en speelt, maar weet dat er heel veel verschil kan zijn in de kwaliteit, klank en bespeelbaarheid van ogenschijnlijk identieke instrumenten. Lekker gaan testen is het advies.

Matifli
6 juni 2011, 15:27
Vast wel. Maar het is toch heel anders als je huidige gitaar. Gitaren zijn heel persoonlijk. Dus altijd eventjes op spelen. iemand met dikke vingers zal een wat bredere nek appricieren en het kan dat die bijvoorbeeld heel ongelukkig wordt van een Telecaster.... Maar het kan ook goed uitpakken. Dus, ik heb geen idee.

Zeg maar, vond ik een Golf 4 een hele toffe auto. (reed toen een Golf 3) krijg ik zo'n auto mee, glijdt ie toch over zijn voorwielen.... Ik was meteen genezen..... Stom he...

Ik heb al op fenders gespeeld, en het was voor mij heel makkelijk om op te spelen. Maar ik vraag me af of deze fender ook zo'n fender geluid heeft... Ik bedoel, ik koop fender strat omdat mijn les paul soort dikker en sterker geluid heeft, en ik heb ook zo'n echte fender geluid nodig. Iets als Knopfler of oudere Eric Clapton.
Leuke verhaal by the way :)


Er worden honderden Strats waaronder tientallen USA Fenders aangeboden op de Nederlandse 2dehands sites. Slechts een enkele in de kleur en het materiaal van de FSR die jij wil.

Ik heb geen idee hoe de FSR klinkt en speelt, maar weet dat er heel veel verschil kan zijn in de kwaliteit, klank en bespeelbaarheid van ogenschijnlijk identieke instrumenten. Lekker gaan testen is het advies.

Het probleem is dat ik in Enkhuizen woon en Rockpalace is in den Haag... (120km)

lollol
6 juni 2011, 16:44
Het probleem is dat ik in Enkhuizen woon en Rockpalace is in den Haag... (120km)

Verkopen ze dichter bij Enkhuizen dan niet ergens zo'n gitaar?:soinnocent:

speedmusic
6 juni 2011, 17:06
Ik zou zeggen, bel Mupo op in Hoorn of Mainstreet (http://www.gitaar.nl/) in Zuid Scharwoude en overleg de prijs, daar kun je vast wel uitkomen.

Mesjoggah
6 juni 2011, 17:08
Je kan 'm ook altijd nog bestellen bij onze oosterburen en als hij niet bevalt binnen 30 dagen retour sturen.

FlameDude
6 juni 2011, 17:09
Correctie: Mupo is in Zwaag. In Hoorn is ook nog een klein gitaarwinkeltje maar ik weet niet meer hoe die heet. In Enkhuizen zijn ook 2 muziekwinkels, en ze verkopen er allebei alleen maar Richwood en Vulcano gitaren, waardeloos dus.

Matifli
6 juni 2011, 18:12
Correctie: Mupo is in Zwaag. In Hoorn is ook nog een klein gitaarwinkeltje maar ik weet niet meer hoe die heet. In Enkhuizen zijn ook 2 muziekwinkels, en ze verkopen er allebei alleen maar Richwood en Vulcano gitaren, waardeloos dus.

Precies, jammer genoeg moet ik helemaal naar Hoorn om snaren te kopen....

Maar, ik kijk nog wel even, denk dat ik wat geld bij leg en (misschien een nieuwe) amerikaanse fender koop. http://www.rockpalace.com/product/Fender-American-Special-Stratocaster-HSS-Black-Rosewood
Dit is denk ik wat voor mij

muziekschuur
6 juni 2011, 18:25
Die je eerst liet zien heeft de smalle kop. En deze die je nu laat zien een brede kop. Ik vind de eerste mooier. Ondanks de humbucker. Maar, da's persoonlijk..... Dus trek het je niet aan....

Wat ik zo moeilijk vind is die kleine veranderingen van jaar tot jaar op de Fender's. Zo subtiel, en toch zo belangrijk, dat zelf een beetje met onderdelen spelen me altijd aantrekkelijker leek.

muziekschuur
6 juni 2011, 18:33
Charvel is van Fender (Tenminste, sinds een paar jaar). Ze maken de echte super strat. Dus de stratocaster met dubbele humbuckers. Valt ook in jouw prijsklasse. Maar is dan uitgerust met een Floyd rose achtige tremolo en nutlock (zo heet dat geloof ik).

http://www.thomann.de/nl/charvel_pro_mod_san_dimas_style_1hh_bk.htm

Vind ik dan ook weer mooi....

Ik bedoel, ik zou ook voor een Fender gaan, maar d'r is zoveel leuks te koop, van vergelijkbare kwaliteit. Maar misschien met heel andere specs die dichter komen bij wat jij wil....

Ik bedoel ik heb VEEL geld in een Ibanez Roadster II gestoken (meer dan die waard was zeg maar) met originele Gibson humbuckers, originele potmeters en echte bedrading en het fabriceren van een echte messing slagplaat.... (lang geleden hoor, ik was 23, ben nu 41...). En..... Toen was die keuze nog niet zoals nu...

Ik bedoel, als je dat wil doen, ooit... Neem dan een Fender, want dan kun je tenminste 25000 soorten slagplaten kopen die passen....

Maar als ik dit zie, vind ik het toch weer heel mooi. Een ESP.
http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_gl256.htm
Daar zit zo'n PAF in als humbucker. Die zie je nooit op een fender. En geeft je weer iets heel aparts.

Op de Gilmoure strat (leerde ik vandaag hier trouwens) zit een dipswitch (naast de 5 standen schakelaar). De Gilmoure strat heeft een 3 standen schakelaar. Dus het is voor achter of middel wat aanstaat. Maar zowiezo kan ie het achterste element erbij zetten. Daardoor heb je een soort humbucker maar dan met een spoel voor bij de neck en achter bij de brug. En krijg je een wat dikker stratocaster geluid. Dit wijkt af van de 5 standen schakelaar mogelijkheden dacht ik. Omdat dat dat is; achter - achter en middel-voor en middel -voor ..... M.a.w. afwijkend van de mogelijkheden van de 5 standen schakelaar.

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/44781-esp-ltd-gl-256-george-lynch-strat-style-signature-guitar-2-tone--large.jpg