PDA

View Full Version : Robin gitaar



Polytheme Pam
23 mei 2003, 00:01
Iemand ervaring met een Robin gitaar?

ik kan er nl 1 tweedehands kopen maar ik heb geen idee hoe die klinkt of wat het op zou moeten brengen (de gitaar is behoorlijk gestript: de tremoloveren zijn verdwenen(!)en de nutlock is niet compleet, dus geen mogelijkheid om even te testen) Ik ben op de Robin site geweest en volgens mij maken ze deze niet meer (hij lijkt nog het meest op een medley) De gitaar is uit 1992 en voor de rest in perfecte staat.

de hardware:

- Gotoh stemmechanieken en nutlock
- Tremolo is custom robin
- PJ MARX elementen (1x SC, 1x HB)

het enige wat ik verder weet is dat Billy Gibbons (ZZ-Top) en Stevie Ray Vaughan op een Robin gespeeld hebben (er staat niet voor niets "HANDCRAFTED IN TEXAS" op...)


iemand???




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Polytheme Pam op 2003-05-23 02:20 ]</font>

dml
23 mei 2003, 08:30
Hoi,

Wat is het model precies? Tele- of stratachtig? Ik heb zelf ook een Robin gehad, een Tedley IV (telecaster). Had een swamp ash body, transp. rood gelakt, AAA flamed maple hals en dito toets, gespleten kop met 4om2 stemknoppen, ook PJ Marx pups (1x HB en 1x SC), Floyd Rose. De transp.lak en de flame maple hals waren opties tegen meerprijs. De gitaar kostte toendertijd zo'n fl. 4200,-- en dat was in 1993. Behoorde dus tot de topklasse. De Medley en Tedley serie sloegen vooral aan in de Metalscene, ook qua geluid. Het merk heeft het helaas niet gehaald, hier in NL. Het merk bestaat nog steeds, kijk maar eens op de site http://www.robinguitars.nl
Ik weet niet wat je voor die Robin moet betalen maar zoals bij elke 2e hands gitaar moet je 'm gewoon proberen, kijken of 'ie bevalt.