PDA

View Full Version : Zadels Stratocaster



David1223
6 juni 2011, 11:51
Ik heb een fender highway one stratocaster (het geupgrade model).
Het probleem is dat de zadels van een wat zacht metaal zijn waardoor de snaren zich er snel in snijden, er scherpe randjes ontstaan en mijn snaren breken. Nou wil ik graag wat zadels kopen van wat sterker metaal.

Ik kan op de fender website niet vinden van welk metaal mijn huidige zadels gemaakt zijn en ik weet ook niet zo goed van welk metaal die stevigere zadels dan moeten zijn. Ik weet ook niet war ik deze het best kan kopen.

Ik zou wel graag officiële fender-zadels willen hebben.

Kortom, veel vragen.

bass blom
6 juni 2011, 11:56
neem graphtec zadels en je bent van dit gedoe af

rocker_71
6 juni 2011, 11:58
Zijn sowieso niet zulke goede zadels.
Ik had er al vrij snel één lam gedraaid (schroef achterkant zeg maar).

Let iig wel op de string spacing, deze is niet wat je verwacht van een USA! Ik heb daar problemen mee gehad. Het is een Mexicaanse maat, smal dus (52,5 mm en geen 54 en zeker geen 56).
Ik heb er nu Callaham op zitten en deze zijn prima!

http://www.acmeguitarworks.com/Callaham-Strat-Saddles-Set-Vintage-CG-Mexican-P1854C209.aspx

David1223
6 juni 2011, 12:08
Ok bedankt.
Verkoopt Fender ook zadels die van betere kwaliteit zijn? Zoals die op de american standard?

rocker_71
6 juni 2011, 12:14
Ok bedankt.
Verkoopt Fender ook zadels die van betere kwaliteit zijn? Zoals die op de american standard?

Geen idee, maar de zadels die op de Am stand zitten gaan niet passen.

Waarom per se Fender zadels? Er zijn beter alternatieven hoor.

David1223
6 juni 2011, 12:18
Vooral vanwege het authentieke.

beruk
6 juni 2011, 12:27
ik heb op mijn mex stringsavers. Warm aanbevolen. Omdat ik met mijn hand regelmatig op de zadels rust ben ik ook af van het ergelijke geprik. Blijheid. Origineel fender, waarom? Waarschijnlijk niet in de juiste maat, zoals rocker 71 al opmerkte.

David1223
6 juni 2011, 12:51
Ok, dat ze niet van fender zijn, daar kan ik me wel overheen zetten.

Zijn die callaham of graphtech zadels ook uit nederland te bestellen? of moet het allemaal uit amerika?

geert1976
6 juni 2011, 13:07
Indien je je de tremolo veelvuldig gebruikt, kan ik je de Graphtech Ferraglides aanraden:

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?manufacturers_id=43

http://www.tonefactory.nl/shop2/graph-tech-ferra-glide-saddles-8000-p-3632.html

goede zadels en scheelt onstemmen bij tremologebruik:ok:

David1223
6 juni 2011, 13:18
Ja die graphtechs schijnen wel veel hoog weg te halen. (of klopt dit niet?) Dus ik zit toch meer te kijken naar die callahams

geert1976
6 juni 2011, 13:19
Veel hoog weg?, valt in mijn optiek wel mee.

Ik heb er meerdere strats mee uitgerust en ik heb daar persoonlijk niet veel van gemerkt.

David1223
6 juni 2011, 13:27
Ok, maar wat zou dan een betere keuze zijn? Graphtechs of callahams? Wat zijn de voordelen van deze beide?

David1223
6 juni 2011, 20:28
Ik denk dat ik voor die Callahams ga.

Maar nou vroeg ik me af of het nog waardevol zou zijn om ook zo'n tremolo block van Callaham te kopen. Daar lees ik wel veel positiefs over.

rocker_71
6 juni 2011, 23:39
Ik denk dat ik voor die Callahams ga.

Maar nou vroeg ik me af of het nog waardevol zou zijn om ook zo'n tremolo block van Callaham te kopen. Daar lees ik wel veel positiefs over.

Blok van de HW1 is prima hoor!
Is gewoon een dik stalen blok, niks mis mee.